Na Slovensko prichádzajú arktické mrazy. Je vaše auto pripravené?

Nachystať si treba v prvom rade hlavu.

Stredajší sneh zastihol mnohých vodičov nepripravených. Výsledkom boli viaceré autá v jarkoch, skrížené kamióny či dopravné nehody.

Jazda na snehu pritom nie je žiadna veľká veda, ani si nevyžaduje talent. Ľudová múdrosť hovorí, že na snehu treba jazdiť o 25 percent pomalšie a 25 percent opatrnejšie - prvoradá je však plynulosť.

Článok pokračuje pod video reklamou

Ráno vyrazte skôr

V zime si nechajte ráno viac času na prípravu auta a rezervu na prípadné komplikácie na cestách. K autu príďte o čosi skôr, naštartujte a auto zvonku dôkladne očistite. Kým z auta odstránite sneh a námrazu, kabína sa aspoň o pár stupňov zohreje.

Aj sklá orosené zvnútra by ste mali osušiť ešte na parkovisku, nie až počas jazdy.

Ak idete na dlhšiu trasu, pred nastúpením si vyzlečte bundu. Prvých pár minút vám síce bude zima, po zohriatí auta vás však hrubé oblečenie nebude omínať.

Nezabudnite zapnúť stretávacie svetlá - hoci sú moderné autá vybavené denným svietením LED diódami, tieto môžu byť v rannom šere nedostatočné.

Nerobte prudké pohyby

Na snehu či poľadovici nerobte žiadne prudké pohyby, ako napríklad trhanie volantom či dupanie na pedále. To je najistejšia cesta, ako vyvolať neželaný šmyk.

Prejazd zákrutou či križovatkou preto rozdeľte na tri fázy: spomalenie s vyrovnaným volantom, zatočenie len s miernym plynom, potom postupné zrýchľovanie.

Osobitne dôležité je zachovať rozvahu pri predbiehaní či zmene jazdných pruhov - celý manéver majte nohu na plyne a mierne pridávajte, až kým sa nedostanete do vyjazdených koľají.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4T4X na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4T4X na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  2. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  3. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  4. Nukleárna magnetická rezonančná liečba znova v Košiciach
  5. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  6. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov
  7. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  8. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  9. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  10. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  1. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  2. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  3. Poistenie.sk v novom a lepšom šate
  4. Nukleárna magnetická rezonančná liečba znova v Košiciach
  5. Navštívte OMV na bratislavskom Autosalóne
  6. Za katastrofálny stav chodníkov je zodpovedný starosta Števčík
  7. BILLA štartuje spoluprácu s lyžiarmi Žampovcami
  8. Bieloruský veľvyslanec sa stretol s rektorom SPU v Nitre
  9. Navštívte OMV na bratislavskom Autosalóne
  10. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  1. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 17 553
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 16 320
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 959
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 047
  5. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 430
  6. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 7 456
  7. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 6 064
  8. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 5 212
  9. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 4 122
  10. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov 3 546

Téma: Zima v aute a ako ju zvládnuť


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Sakovú vytiahol na ministerstvo bývalý manžel, Kaliňákov kamarát

K aktivitám nádejnej ministerky vnútra sa Alexander Sako nevyjadruje. Sám je v niekoľkých verejných funkciách.

DOMOV

Dobré ráno: Fico s Kaliňákom sa vysmiali protestom aj prezidentovi

Saková je Kaliňákov, teda náš človek.

KOMENTÁRE

Saková je ďalší výkrik zúfalstva

Čím skôr však bude Saková vo funkcii, tým skôr bude môcť vláda žať politické plody svojho rozhodnutia.

SVET

Telo novinárky rozštvrtil, ako vrah sa necíti. Dána odsúdia

Amatérsky vynálezca môže v ostro sledovanom procese dostať doživotie.

Neprehliadnite tiež

Začína sa bratislavský autosalón. Čo sa oplatí vidieť?

Okrem noviniek vyrábaných na Slovensku zaujme aj výkonnými športiakmi a elektromobilmi.

Elektrický Volkswagen I.D. R zrýchľuje lepšie ako Formula

Špeciál sa dostane na stovku za 2,25 sekundy, chystá sa pokoriť legendárne preteky do vrchu v rekordnom čase.

Odborníci: Tesla spravila rovnaké chyby ako automobilky v osemdesiatych rokoch

Tesla sa nepoučila a príliš sa spoliehala na robotov.

Kupujeme ojazdené auto: Na čo si dať pozor, aby ste neskončili pri opravenom vraku?

Celý proces si vyžaduje dostatok času, bystré oko a radu odborníka.

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.