SME
Nedeľa, 26. január, 2020 | Meniny má Tamara

Prvá jazda: BMW radu 5 prináša pokrok v autonómnom riadení

Dizajn prešiel len miernou evolúciou, BMW sa zameralo na autonómne riadenie.

BMW 530d (Zdroj: BMW)

V časoch, keď začínajú niektoré automobilky presadzovať výrazný dizajn, ostáva BMW konzervatívne. Potvrdzuje to aj nová generácia radu 5. Nedočkali sme sa výraznejšej zmeny vzhľadu a ani žiadnych extravagantných tvarov.

Bavorský výrobca len jemne upravuje to, čo sa mu osvedčilo. Rozoznať prichádzajúcu a dosluhujúcu generáciu nebude až také jednoduché, najmä zozadu. Rozdielny tvar svetiel si možno všimnúť, ak postavíte vozidlá vedľa seba.

Spredu je to o niečo jednoduchšie. Nová generácia BMW 5 má svetlá opticky prepojené s obličkami (ide o pre BMW typický tvar prednej masky).

Článok pokračuje pod video reklamou

Práve predná maska prispieva k výbornému koeficientu odporu vzduchu Cd=0,22. Pomáha jej pritom aktívne zatváranie prieduchov v prípade, že motor akurát netreba dochladzovať náporom vzduchu.

Neviditeľnou, ale vítanou zmenou je zníženie hmotnosti až o 100 kg. Skrývajú sa za tým najmä vysokopevnostné materiály.

Z porovnania veľkostí vyplýva, že model medzigeneračne narástol len minimálne. Najvýraznejšie sa to prejavilo na rázvore náprav, ktorý je o 7 mm dlhší.

Z hľadiska techniky BMW radu 5 nemôže priniesť obrovské množstvo noviniek. Automobilka si nemôže dovoliť, aby menší brat technologicky predčil nie tak dávno predstavenú vlajkovú loď značky, BMW 7.

Množstvo prvkov tak zdedil, a keď niečo nové prináša, automaticky sa to využije aj na vylepšenie väčšieho brata.

Motorizácie dostupné pri uvedení na trh, postupne budú pribúdať ďalšie.

Motorizácia

Počet valcov

Objem cm3

Výkon kW(k)

Cena (eur)

530i automat

4

1998

185(252)

54 650

530i xDrive automat

4

1998

185(252)

57 250

540i

6

2998

250(340)

60 250

540i xDrive automat

*6

2998

250(340)

62 850

520d

4

1995

140(190)

48 850

520d xDrive automat

4

1995

140(190)

53 750

530d automat

6

2993

195(265)

59 150

530d xDrive automat

6

2993

195(265)

61 750

Medzi zdedené prvky môžeme zaradiť interiér a multimediálny systém. Ovláda sa dotykovo, pomocou ovládača na stredovom tuneli, hlasovými príkazmi a aj pomocou gest.

Vítanou novinkou je zväčšenie Head up displeja. Na ploche 10,25 palca prehľadne zobrazuje množstvo informácií.

Siedma generácia radu 5 však predsa len prináša niečo nové. Automobilka sľubuje výrazný posun v autonómnom riadení. Doteraz v tomto vozidlá značky (vrátane BMW 7) za svojou konkurenciou zaostávali.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4U9N na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4U9N na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: BMW

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Hlavné správy zo Sme.sk

Dobré ráno

Dobré ráno: Bödör stratil pamäť, prokurátor to chce preveriť

Čo sa udialo na súde s vrahmi Kuciaka a Kušnírovej.

Podcast Dobré Ráno.
Kobe Bryant.
Stĺpček Petra Schutza

Lunter a Lunter by mali žiadať o pardon

O probléme s kotlebovskými dodatkami vedeli dosť dlho.

Peter Schutz

Prieskum preferencií: OĽaNO stále rastie, Kiska predbehol PS/Spolu

Matovičovi výlet do Cannes zrejme pomohol. V najnovšom Focuse rástol najviac.

Neprehliadnite tiež

Zo Smartu je šikovný elektromobil (prvá jazda)

Auto dostalo aplikáciu na zmeranie nákupu.

Smart EQ Forfour

Opel Corsa sa už v Nemecku legitimuje francúzskym pasom (test)

Segment malých áut má ďalšieho kvalitného zástupcu.

Opel Corsa GS-Line

LADA v Európe končí a sťahuje sa späť do Ruska

Dôvodom sú príliš prísne emisné limity.

Seat Arona CNG