SME
reklama

TEST: Škodu Kodiaq sme zabehli cestou do Ženevy

Nad šoférskym zážitkom vyhráva komfort jazdy a priestor.

(Zdroj: richardhlavna.sk)
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Verzia: Škoda Kodiaq 2,0 TDI 4x4 Style 7DSG

Výkon kw(k)/otáčky: 140(190)/ 3 500-4 000

Plusypriestor v kabíne
komfort jazdy (nízka hlučnosť, pohodlný podvozok)
vyladený adaptívny tempomat
Mínusychýba zážitok z jazdy
dobrá výbava výrazne dvíha cenu
Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur):21 690/35 590/48 244

Autosalón v Ženeve je jednou z najväčších automobilových udalostí roka a nemohli sme si ju nechať ujsť. Dva dni strávené v aute a dva dni na výstavisku dajú človeku celkom zabrať.

Napriek tomu sa celá posádka na pracovný výlet už dlho tešila. Prirodzený záujem vzbudzovalo aj naše vozidlo. O Škode Kodiaq sa už napísalo všetko možné, ale to podstatné chýbalo aj nám, praktická skúsenosť z dlhšej jazdy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kodiaq na Slovensku vzbudzuje veľkú pozornosť, a tak sa začiatok jeho testu neobišiel ani bez menšej "tlačovej konferencie“ pre susedov priamo na ulici. Po splnení tejto povinnosti sme už mohli pokojne vyraziť. Na cestu sme dostali asi najdrahšiu verziu v cene cez 48 000 eur.

Za nie malými peniazmi sa skrýval najsilnejší naftový motor 2,0 TDI, sedemstupňová dvojspojková prevodovka, pohon všetkých kolies, sedem sedadiel, výbavový stupeň Style a množstvo príplatkovej výbavy vrátane otvárateľného panoramatického strešného okna.

Česká novinka podľa očakávania oplývala množstvom “Simply Clever“ riešení. Testovaný model mal napríklad gumovú ochranu hrán dverí, ktorá sa vysúva automaticky po ich otvorení. Susedovo auto tak na parkovisku nepoškodíte, sused vaše však môže. Navyše miesta s gumovou ochranou (najmä na zadných dverách) sa stali najšpinavejšími časťami auta.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

O to radšej by sme na dlhej ceste vyskúšali podpornú opierku na hlavu, ktorá umožňuje spať na zadných sedadlách bez toho, aby cestujúcim padala hlava do strán. Toto praktické riešenie v “našom“ Kodiaqu chýbalo.

Spokojní sme boli s fungovaním dotykového displeja a navigácie. Po naštartovaní auta systému trvá aj desať sekúnd, kým sa načíta. Potom už pracuje výborne, nemrzne a dobre reaguje na dotyky.

Zadávanie do navigácie je naozaj jednoduché. Nemusíte jej “vysvetľovať“, či sa chystáte zadať adresu alebo konkrétne špeciálne miesto – v našom prípade Palexpo, výstavisko v Ženeve. Jednoducho začnete písať a navigácia správne vyhodnotí, čo zadávate.

Pomocou dotykového displeja sa možno dostať k veľkému počtu rôznych nastavení od ambientného osvetlenia až po zmenu režimov jazdy (na to existuje aj osobitné tlačidlo pri radiacej páke). Nastavení je až príliš a pokiaľ nie ste pravidelný užívateľ tohto systému, tak sa v nich ľahko stratíte.

Natiahnutý rázvor náprav sa v Kodiaqu prejavil bohatou ponukou priestoru pre posádku. Navyše cestujúci vzadu môžu využiť veľkú medzeru medzi predným sedadlom a podlahou ako ideálne miesto na nohy. Čokoľvek by sme “českému medveďovi“ chceli vyčítať, priestor v prvom a druhom rade to určite nebude.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tretí rad patrí tiež medzi tie priestrannejšie, ale stále je núdzový, resp. pre deti. Komunikáciu medzi posádkou uľahčuje mikrofón v prednej časti a rozhovor sa tak môže šíriť aj cez reproduktory.

Na jednej strane dlhý rázvor náprav pomáha vnútornému priestoru, na druhej strane zhoršuje priechodnosť terénom. Hoci má Kodiaq k dispozícii pohon všetkých kolies a aj špeciálny Off road mód, do terénu to určite nie je. Štvorkolka, samozrejme, pomôže v kopci a na šmykľavom povrchu, ale pri nerovnostiach šofér doplatí na svetlú výšku a prechodový uhol.

Na dobré sa rýchlo zvyká

Aj SUV od Škody je v súlade s dnešným trendom určené hlavne na cesty. Prejavilo sa to hneď na diaľnici. Napriek veľkým čelným rozmerom je výborne odhlučnené nielen od zvuku motora, ale aj od aerodynamického hluku.

Mierny nárast hlučnosti príde až niekde okolo 160 až 180 km/h, ale stále sa dá hovoriť prinajmenšom o akceptovateľnom akustickom komforte. V prvom momente sme si to neuvedomili, ale naplno sa to prejavilo po presadnutí do iného auta.

Až vtedy sme si spomenuli na staré známe – “na dobré sa ľahko zvyká“. Presne to isté platí aj v prípade nerovností v meste. Kolesá a pruženie SUV si s nerovnosťami poradili veľmi dobre, ale uvedomenie si tohto faktu prišlo znovu až po presadnutí do druhého auta.

Medzi režimami jazdy je navyše aj možnosť Comfort, kedy pruženie ešte výraznejšie zmäkne. Kodiaq sa začne pohupávať, ale nie až tak výrazne ako Škoda Superb, čo je v našom ponímaní pozitívne. Pri jazde za dažďa v zákrutách slovenskej cesty R1 sme však radšej prepli späť na režim Normal, ktorý nám celkovo najviac vyhovoval.

Prevodovka nie vždy využíva potenciál motora

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C4V9G na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu