SME
reklama

Test: Mercedes E kombi - na ktorej výbave sa oplatí šetriť?

Pozreli sme sa, ako vyzerá Mercedes E bez príplatkových displejov.

(Zdroj: Michal Švančara)
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Značka a model

Mercedes E kombi

Verzia

220d

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

48 300/50 910/71 682

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

143(194)/3800

Typ prevodovky/počet stupňov

automatická/9

Mercedes triedy E poslúžil automobilke na prezentáciu svojej techniky. Niečo zdedil z vlajkovej lode, triedy S, napríklad dva 12,3-palcové displeje pred vodičom. Dôležitými technologickými prvkami je aj množstvo asistenčných systémov.

Auto naznačuje schopnosti značky v oblasti autonómneho šoférovania. My sme na test zobrali o niečo jednoduchšiu verziu s karosériou typu kombi a hľadali sme, o čo šofér s ušetrenými peniazmi príde.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jednoduchšia výbava v prípade Mercedesu, ale aj iných prémiových značiek znamená, že nezdvojnásobíte základnú cenu danej verzie. V tomto konkrétnom prípade sa nešetrilo na komforte a vzhľade, ale na niektorých technológiách.

Kombi tak dostalo interiér Exclusive, exteriér AMG Line, panoramatické okno, multimediálny systém Comand Online, príplatkové svetlá Multibeam Led, parkovací pilot, ale aj množstvo asistentov.

Šetrilo sa na autonómnom riadení, ale dojem lacnejšej verzie vzbudzoval najmä prístrojový panel. Pred šoférom sa nenachádzala dvojica veľkých displejov. Namiesto nich tu našli svoje miesto klasické “budíky“ a menší displej.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pocit v aute však nebol horší. Lacnejšie riešenie sa negatívne prejaví až pri praktickom využívaní navigácie a palubného počítača. Aj menšia zobrazovacia plocha pred vodičom však určite spĺňa dnešné štandardy, to len v porovnaní s tým, čo Mercedes ponúka za príplatok, pôsobí horšie.

Celkový dojem z interiéru je v triede E podľa očakávania veľmi dobrý. Je na pohľad príjemný a priestranný.

Batožinový priestor v porovnaní s predchádzajúcou generáciou mierne stratil na objeme, ale hodnota 640 l je stále nadpriemerná. Zmenou sklonu zadných operadiel možno získať ďalších 30 l navyše. “Letisko“ s objemom 1820 l vznikne po sklopení zadných sedadiel.

Chýbajúce technické novinky v zvolenej výbave sa prejavia až na diaľnici. Poloautonómny systém Drive Pilot určite nie je stratou, s ktorou by sa nedalo existovať. Z hľadiska bezpečnosti šofér nie je tak strážený, ale na samotnej jazde sa veľa nezmení.

Čo nám vadilo viac, bola práca adaptívneho tempomatu. Jeho reakcie boli o generáciu pozadu, chybovosť podstatne väčšia a v tomto prípade by sme ho určite neprirovnali ku skúsenému a predvídavému šoférovi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Chyby sa prejavovali pri zlom čítaní situácie pred autom a mnohokrát zbytočnom brzdení. Príplatok 1080 eur za adaptívny tempomat Distronic by sme využili inak. Úplne iné skúsenosti máme s modelom, vybaveným poloautonómnym systémom Drive Pilot. Jeho adaptívny tempomat fungoval počas testu bez chýb, reagoval včas a jeho zásahy boli veľmi plynulé.

Prečítajte si tiež: Porovnali sme "autopilota" v Mercedese E a Volve S90 Čítajte 

Z hľadiska jazdných vlastností je Mercedesu triedy E ťažko niečo vyčítať. Podvozok si poradí aj s priečnymi nerovnosťami v zákrute. Zadok pritom sedí na ceste a neodskakuje. Dobré odhlučnenie podvozku sa prejaví pri prejazde nerovností, a ak ich šofér zaregistruje, tak skôr z hľadiska komfortu.

Vozidlo poháňané kolesami zadnej nápravy na snehu výrazne kontrolovalo ESP. Zásahy stabilizačného systému však neboli pre posádku citeľné. Iba šofér cítil silné obmedzenie výkonu vzhľadom na to, ako zatlačil na plynový pedál.

Po prepnutí do režimu Sport sa auto môže jemne vrtieť, ale nakoniec dôjde k rovnako zásadnému zásahu ESP, len o niečo neskôr. Šofér má vďaka tomu lepší prehľad o tom, ako sa v skutočnosti šmýka.

Mercedes dokázal vďaka elektronike vydolovať z pohonu zadnej nápravy na snehu obdivuhodne veľa. Na druhej strane ľahký zadok nepredurčuje toto auto na zdolávanie strmých zasnežených kopcov. Zastaviť ho môže najmä väčšia vrstva snehu.

Po vypnutí ESP sa ukázalo dobré vyváženie auta. Na uzatvorenej ploche ho nie je problém udržať v kontrolovanom šmyku. Napriek veľkej dĺžke auta šofér nemá problém odhadnúť moment, v ktorom treba odľahčiť plynový pedál, aby nedostal auto do “hodín“.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C4VM8 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu