Seat Leon po facelifte vie sám jazdiť v zápche (test)

Krajší súrodenec Octavie a Golfu dostal aj elegantnú verziu.

Seat Leon ST 1,4 TSI ACT 7-DSG Xcellence
Páči sa námTichý motor výborne zladený s prevodovkou
Dizajn exteriéru, interiéru a najmä svetiel
Otočný "potenciometer" na ovládanie hlasitosti (Golf aj Octavia dostali dotykové tlačidlá)
Nepáči sa námMalé spätné zrkadlá
Konkurencia sa na nerovnostiach správa lepšie

V priebehu pár mesiacov koncern Volkswagen modernizoval všetky svoje modely nižšej strednej triedy - Golf, Audi A3, Škodu Octaviu aj Seat Leon. Práve posledný menovaný stojí tak trochu v tieni svojich - na našom trhu známejších - súrodencov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Pritom aj Leon má čo ponúknuť. V rodine je ten najkrajší a má najšportovejší, emotívny (chcelo by sa povedať, španielsky) charakter. Za posledné tri roky bol Leon najpredávanejším modelom Seatu.

S faceliftom dostal Leon nové motory, asistenčné systémy a bohatšiu výbavu, aby "dobehol" konkurenciu a oslovil širšiu skupinu zákazníkov.

Športovo alebo elegantne - môžete si vybrať

Súčasná generácia Seatu Leon je na trhu od roku 2012, no na dizajne jej vek nebadať. Výrazné, ostré hrany a "zamračený" pohľad vyzerajú stále výborne.

Modernizácia priniesla len kozmetické zmeny exteriéru - iný je tvar a výplň prednej masky a nárazníkov a grafika svetiel, zmenila sa ponuka farieb a tvarov kolies. Nová fialová metalíza vyzerá naživo pri ideálnom osvetlení výborne, no ťažko sa fotí.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4VW5 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4VW5 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Slovenskí oligarchovia chceli pomôcť, cesta nakoniec končí v poli

Nedokončený nadjazd na kraji Bratislavy neplánujú dostavať.

ŠPORT

Verejné korčuľovanie je preč. Čo spravil Ramsay s reprezentáciou?

Slováci našli systém, disciplínu nie.

Neprehliadnite tiež

Nové Volvo V60 pokračuje v tradícii rodinných kombi zo Švédska

Popri benzíne a nafte ponúkne dva plug-in hybridné motory.

Ako sa darí predajom elektromobilov v Európe? Renault poráža Nissan

Medziročne došlo v k 33-percentnému nárastu v predaji elektromobilov.

Opel Insignia Country Tourer nie je len o plastoch navyše (prvá jazda)

Zdvihnutie podvozka o 25 milimetrov je na rozbitých cestách citeľné zlepšenie.

BMW M oslavuje tridsať rokov bez strechy limitovanou edíciou

Špeciálna edícia M4 30 Jahre vznikne v počte 300 kusov, na modely z minulosti odkazuje exkluzívnymi farbami.

Tesla Roadster má 10 rokov. Ako vzniklo prvé auto vyslané do vesmíru?

Na začiatku nebol Musk, ani snaha postaviť od základov vlastné auto.