SME
reklama

Jeep predstavil najrýchlejšie SUV planéty

Jeep Grand Cherokee Trackhawk dostal motor Hellcat s výkonom 717 koní.

Jeep Grand Cherokee Trackhawk.Jeep Grand Cherokee Trackhawk. (Zdroj: Jeep)

Jeep už dlhšie ohlasoval príchod tohto monštruózneho SUV, ktoré má základ v modeli Grand Cherokee. Na prvý pohľad je na nerozoznanie od verzie SRT, tá najdôležitejšia zmena sa ale nachádza pod kapotou tohto amerického svalovca.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Trackhawk totižto dostal motor zo svojich sesterských koncernových modelov Dodge Charger a Challenger Hellcat a to osemvalcový 6.2 litrový motor prepĺňaný kompresorom s výkonom 528 kW (717 k) a krútiacim momentom 875 N.m spojený s 8-stupňovou automatickou prevodovkou.

SUV s najrýchlejšou akceleráciou

Pri váhe 2433 kg dokáže zrýchliť z nuly na 96 km/h za neuveriteľných 3,5 s a ak ste fanúšikom závodov na štvrť míle tak Trackhawk túto trať prejde za 11,6 s rýchlosťou 187 km/h.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takéto monštrum však potrebuje aj poriadne brzdy a v Jeepe dostal do vienka až 400 mm kotúče Brembo, vďaka ktorým zastaví z rýchlosti 96 km/h na 34,8 metroch.

Najvyššia rýchlosť tohto SUV dosahuje hodnotu 290 km/h a pomáha mu k tomu, okrem adaptívneho podvozku aj pohon všetkých štyroch kolies, ktorý je pritom nastavený v každom jazdnom režime odlišne.

Adaptívny podvozok robí toto auto ešte športovejšie

V klasickom režime je výkon rozdelený v pomere 40:60 v prospech zadnej nápravy, v režime Snow sa pomer vyrovná na úroveň 50:50, v režime Tow, ktorý je určený na ťahanie prívesu je to 60:40 v prospech prednej nápravy.

Režim Sport prináša pomer 35:65, pričom najšportovejšie nastavenie Track ponúka pomer 30:70. Jeep Grand Cherokee je obutý do pneumatík s 20-palcovými diskami, ktoré môžu byť kované alebo zliatinové.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Prečítajte si tiež: Audi už testuje bratislavské SUV Q8 na Nürburgringu Čítajte 

Exteriér dostal upravený predný a zadný nárazník, v ktorom sa nachádzajú štyri koncovky výfukov. Interiér dostal karbónové obloženie, kožu Nappa a 8,4-palcový infotainment určený pre verziu Hellcat, kde si majiteľ môže nastaviť tuhosť tlmičov, kontrolu trakcie či obmedziť výkon.

Na trh by sa mal dostať ešte tento rok, za predpokladanú cenu 80-tisíc dolárov (76 500 eur).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  2. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  3. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  4. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  8. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 832
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 249
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 568
  4. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 122
  5. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 3 032
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 856
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 360
  8. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 2 251
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Eva Chocholáčková: Vypočuli želanie čitateľov. A vyplatilo sa
  2. Julius Kravjar: Umelá inteligencia v prostredí vysokoškolského vzdelávania a s tým súvisiace etické aspekty
  3. Lucia Nicholsonová: List ministerke s hollywoodskym úsmevom
  4. Ivan Mlynár: Dnes o tých, ktorí sa nebudú mať kam vrátiť.
  5. Irena Šimuneková: Solka v zeleni ukrytá.
  6. Kristína Jakubičková: Pirane v topánkach: Čo sa stalo s lodičkami z Deichmannu po jedinom obutí
  7. Robert Štepaník: diel 105 - rubrika: moje najhranejšie (vo februári 2024)
  8. Radko Mačuha: Potkania osada.
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 112 689
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 68 612
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 205
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 677
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 390
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 525
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 15 754
  8. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 14 536
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
  8. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
SkryťZatvoriť reklamu