SME
reklama

TEST: Porovnali sme dve verzie Peugeotu 3008 a vyskúšali Grip Control

Francúzske auto sa nám viac páči s automatickou prevodovkou. Systém Grip Control na ľade výrazne neprekonáva základnú trakčnú kontrolu.

Peugeot 3008 v dvojfarebnej verzii GT.Peugeot 3008 v dvojfarebnej verzii GT. (Zdroj: Tomáš Kelement)

Značka a model

Peugeot 3008

Verzia

Allure 2,0 BlueHDi

GT

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

19 990/27 790/33 700

19 990/34 890/38 210

Motor

naftový prepĺňaný štvorvalec s objemom 1 997 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

110(150)/3 750

133(180)/3 750

Keď nám pred rokom v máji Peugeot prvýkrát naživo ukázal novú generáciu modelu 3008, prekvapil nás vo viacerých smeroch. Výrazným spôsobom totiž zmenil celé auto. Rovnako ako prakticky všetky v Európe predávajúce automobilky sa Francúzi vybrali smerom rozširovania ponuky vozidiel SUV.

Niektoré značky to riešia dopĺňaním ponuky o nové vozidlá, iné (prípad Peugeotu, ale aj Renaultu) okrem toho úplne menia existujúce modely. Rodinné autá “premieňajú“ na SUV.

Zákazníci dnes totiž vyžadujú vyšší posed a pocit masívneho auta. Pritom nemusí ísť o plnohodnotné SUV, tieto autá často nemajú v ponuke ani pohon všetkých kolies a o jazde v teréne sa v súvislosti s nimi nedá hovoriť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďalším sprievodným javom v súvislosti s premenou rodinného auta na SUV je zhoršenie v oblasti vnútorného priestoru. My sme sa pozreli na to, ako sa to prejavilo v prípade Peugeotu 3008.

Pohľad zvonku presne súhlasí s dnešným trendom. Auto získalo väčšie “svaly“ a budí dojem SUV. Vnútri nás pri prvom stretnutí ohromilo interiérom. Počas prvej jazdy sme si pochvaľovali dvojicu displejov, zobrazovanie navigácie a príjemný vzhľad.

V teste vyplávali na povrch aj prvé nedostatky. Jedným z nich je spôsob ovládania klimatizácie. Klávesová skratka (mechanické tlačidlo pod displejom) je pekné riešenie a v princípe aj dobré, nie však v prípade klimatizácie.

Jej základné funkcie sa najlepšie ovládajú pomocou mechanických tlačidiel. V prípade Peugeotu vyžaduje napríklad aj úprava teploty dva kroky. Najskôr si treba prepnúť pomocou klávesy na klimatizáciu a následne na dotykovom displeji nastaviť požadovanú teplotu. Zdĺhavé a odpútavajúce pozornosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Priestorovo na tom 3008 nie je zle. Zmena jej neukradla z miesta pre cestujúcich, čo nám potvrdil aj vysoký kolega z konkurenčnej redakcie, ktorý sedel počas 800 km trasy vzadu.

Na prvý test sme zobrali hneď dva modely 3008. Spoločným menovateľom bol motor BlueHDi s objemom 2,0 l, ale s rozdielnym výkonom 110 a 133 kW (GT).

Dvojfarebná GT verzia mala šesťstupňovú automatickú prevodovku a základnú trakčnú kontrolu. Druhý model disponoval šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a špeciálnou trakčnou kontrolou Grip Control.

Práve rozdiely v trakčnej kontrole vozidiel, poháňaných výlučne prednou nápravou, nás zaujímali najviac.

Pre autá sme pripravili niekoľko prekážok. Pohnutie v strmom kopci na ľade, pohnutie v strmom kopci s jedným kolesom na asfalte a šmykľavom podklade a poslednou úlohou bol výjazd hore zasneženou lúkou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pri testovaní schopností trakčných kontrol sme sa snažili eliminovať rozdiel v šoférovi. Pri pohnutí sme sa správali amatérsky. Jednoducho sme dupli na plyn a čakali, ako sa autá zachovajú.

Práve pri poriadnom stlačení plynu má elektronika priestor na svoje optimálne fungovanie. Akonáhle odľahčíte nohu na plynovom pedáli, tak systém prestáva fungovať. V tomto prípade sa preto neoplatí hrať na šoféra, ktorý sa dokáže citlivo pohnúť bez preklzu kolies.

Skúšky nám potvrdili prvý, pre nás už známy fakt. Už základná trakčná kontrola je v koncerne PSA vydarená. Rozdiely v autách boli minimálne a len ťažko sa nám hľadali situácie, kedy obyčajná trakčná kontrola už nestačila a Grip Control ešte situáciu zvládol. Aj vo výjazde po lúke bol iba minimálny rozdiel. Auto s Grip Control vyšlo o päť metrov vyššie, čo vzhľadom na celkovo prejdenú vzdialenosť nie je veľa.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C4W54 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Ak chcete byť bohatší, musíte nad peniazmi rozmýšľať
  4. Daň z cukru zasiahne sociálne slabších a ohrozí výrobu sirupov
  5. Vyhnúť sa plateniu daní? Drzý gróf v Apúlii to vyriešil svojsky
  6. Exportujete do zahraničia? Poistite si svoje pohľadávky
  7. Práca snov? Prihlás sa na prácu sprievodcu v BUBO
  8. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  1. Ak chcete byť bohatší, musíte nad peniazmi rozmýšľať
  2. Exportujete do zahraničia? Poistite si svoje pohľadávky
  3. Vyhnúť sa plateniu daní? Drzý gróf v Apúlii to vyriešil svojsky
  4. Práca snov? Prihlás sa na prácu sprievodcu v BUBO
  5. Daň z cukru zasiahne sociálne slabších a ohrozí výrobu sirupov
  6. Deň narcisov už po piatykrát v dm
  7. Nissan Qashqai: Facelift prináša množstvo inovatívnych vylepšení
  8. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 684
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 669
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 5 211
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 4 106
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 111
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 916
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 387
  8. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte 2 268
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Elena Antalová: Odišla Eva Štefankovičová, režisérka filmu, ktorého scenár ležal 10 rokov v televíznej dramaturgii, lebo ešte nenastal ten správny čas nakrútiť ho
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (19. - 25.4.1924)
  3. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: Fakty sú neúprosné. Slovenská populácia nezadržateľne starne
  4. Věra Tepličková: Ak Huliak hulí, je to celkom normálne, ak hulí do črepníka...
  5. Lucia Nicholsonová: List rastlinke, do ktorej sa vyfajčil Huliak
  6. Ján Šeďo: "Krásne" tričko v E-shope za príspevok na muníciu pre Ukrajinu.
  7. Irena Šimuneková: Červená studňa –Paradajs - Tanád – Ottergrund - Červená studňa časť 2..
  8. Marek Mačuha: O dôchodcoch bez emócií
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 98 599
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 80 535
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 260
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 33 754
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 31 077
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 644
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 18 894
  8. Lucia Nicholsonová: List ministerke s hollywoodskym úsmevom 12 887
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu