SME
reklama

Mercedes inovoval triedu S. Tieto hračky raz budete mať vo svojom aute

Pod kapotou sa objaví nový radový šesťvalec.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

STUTTGART, ŠANGHAJ, BRATISLAVA. Ako vraví automobilová múdrosť - ak chcete vedieť, aké technológie a bezpečnostné prvky budú v bežných autách o päť rokov, pozrite sa do súčasného Mercedesu-Benz triedy S.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V triede S sa totiž v minulosti predstavili výdobytky, ktoré dnes považujeme za samozrejmosť, ako adaptívny tempomat, systém ABS či airbagy a predpínače bezpečnostných pásov.

Na autosalóne v Šanghaji Mercedes-Benz predstavil inovovanú aktuálnu generáciu svojej vrcholnej limuzíny. Novinka dostala nové nárazníky a grafiku svetiel, takže sa teraz ešte viac podobá na menšie sedany značky - triedu C a E.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Načítavam video...

Tie dôležité zmeny sa však skrývajú pod kožou.

Vie sama zastaviť a odomknúť sa

Adaptívny tempomat si po novom dokáže udržiavať väčší odstup, vďaka čomu nemusí tak presne kopírovať rýchlosť auta vpredu. Výsledkom je plynulejšia jazda a menej zrýchľovania a brzdenia.

Tempomat tiež sám spomalí, keď zaregistruje dopravnú značku, tiež pred zákrutou, kruhovým objazdom alebo mýtnou bránou.

Systém na udržiavanie v jazdných pruhoch zvláda aj ostrejšie zákruty ako doteraz. Je schopný zasiahnuť aj v prípade, ak na ceste nie sú žiadne alebo len slabo viditeľné čiary.

Aj nová trieda S vyžaduje, aby mal šofér neustále ruky na volante. Ak šofér nereaguje na opakované výzvy, auto samé zastane na krajnici a odomkne sa, aby sa k posádke dostala záchranka.

Novinkou je tiež komunikácia s okolím, takzvané V2X. Trieda S vie vysielať a prijímať krátke správy, ktorými dokáže upozorniť iné autá (alebo infraštruktúru) na prekážky na ceste alebo zmeny počasia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Všetky technológie sa dajú po novom ovládať palcami pomocou dvoch dotykových plôšok na volante. Tie poznáme už z menšej triedy E.

Prečítajte si tiež: Porovnali sme "autopilota" v Mercedese E a Volve S90 Čítajte 

Radový šesťvalec sa po desiatich rokoch vrátil

Šesťvalec v tvare V používa Mercedes-Benz od roku 1997, po dvadsiatich rokoch sa značka vracia naspäť k radovému šesťvalcu.

V ponuke je spočiatku naftový šesťvalec v dvoch výkonnostných verziách (350d - 286 koní a 400d - 340 koní) a dva štvorlitrové osemvalce. S 560 má 469 koní, športová verzia AMG S 63 až 612.

Všetky motorizácie sú štandardne spojené s deväťstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Neskôr sa ponuka motorov rozšíri o benzínový radový šesťvalec so 48-voltovým elektrickým rozvodom, dostupná aj ako plug-in hybrid.

Vrcholom ponuky ostávajú verzie Maybach a AMG 65 so šesťlitrovým dvanásťvalcom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. Na zdraví záleží
  2. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  3. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  4. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  5. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  7. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  8. Slováci hlasujú online za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 098
  2. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 10 659
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 773
  4. Každý piaty zomrie 8 573
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 775
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 720
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 506
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 3 093
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Slavomír Dzuričko: Vyskúšal som si Apple Vision Pro! Šialený headset za 4 tisíc dolárov
  2. Jozef Stasík: Ivana Korčoka podporujú len promedvedie strany. Môže nato doplatiť
  3. Ivan Mlynár: Ak Ficova čačka Peter Pelllegríni z billboardu sľubuje pokoj, tak sa naježia chlpy slepému analfabetovi.
  4. Lucia Nicholsonová: List prezidentskému kandidátovi Pellegrinimu
  5. Ivan Čáni: Nespĺňam kritériá na riaditeľa RTVS ...
  6. Julius Kravjar: Kandidáti
  7. Blanka Ulaherová: Iorana! (Prechádzky nielen po Patagónii – 4/4)
  8. Jozef Varga: Slúžil som v armádach štyroch štátov / 69. /
  1. Elena Antalová: Vídala som iného Danka s ochrankou 25 148
  2. Peter Kysela: BUM. A je to tu. 22 455
  3. Ivan Čáni: Tomáško od Tarabov, aj ja som bol „bezdomovcom zasypaným exekúciami“ ako riaditeľ RTVS. 20 671
  4. INEKO: Ambulantní lekári zarábali v roku 2022 v priemere 4 836 eur – najviac pediatri, gynekológovia a všeobecní pre dospelých, najmenej kožní a internisti 16 630
  5. Marek Mačuha: Problém zvaný Tipos 13 755
  6. Martin Sukupčák: Ako SPP distribúcia okráda občanov 11 184
  7. Ján Šeďo: V roku 1982 som sa stretol s mechom udretým, on stále žije ? 11 119
  8. Ľuboš Dobrota: Spolupracujú s cudzími tajnými službami? 7 745
  1. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  2. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 75. - V roku 1913 objavil Boris Vilkitský posledné súostrovie na Zemi - Severnú Zem
  4. Post Bellum SK: Pri vysídľovaní na nich v Budapešti kričali: vlastizradcovia!
  5. Yevhen Hessen: Založenie kryptomenovej spoločnosti: kľúčové kroky a úvahy
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 74. - Podmorská expedícia Huberta Wilkinsa na severný pól - 1931
  7. Yevhen Hessen: Zákulisie vydávania: požiadavky a postup
  8. Monika Nagyova: Muži s kyticami, kde že ste?
SkryťZatvoriť reklamu