SME
Štvrtok, 20. február, 2020 | Meniny má Lívia

Prvá jazda: Toyota Yaris ide proti prúdu, zvýšila objem a ostáva bez turba

Toyota ostáva verná atmosférickým motorom, chýbať nemôže ani hybrid.

(Zdroj: Toyota)

Cenník - 5-dverová verzia s uvádzacou zľavou (eur)

Start

Live

Active

Style

Selection

1,0 VVT-i 5M

9 990

10 390

10 990

1,5 VVT-iE 6M

11 190

11 790

13 690

13 690

1,5 VVT-iE Multidrive S

13 040

14 940

14 940

1,4 D-4D 6M

14 190

14 790

1,5 Hybrid e-CVT

14 090

14 790

15 990

15 990

Modernizácia vozidla v polovici jeho životného cyklu nie vždy prinesie výrazné zmeny. Najmä, keď sú automobilky spokojné s jeho predajom, zbytočne nemenia to, o čo je záujem.

Toyota tentokrát išla iným smerom. Do úpravy modelu Yaris investovala 90-miliónov eur a dopriala mu 900 nových častí. A nejde len o drobnosti, veď vymenila aj pohonnú jednotku. Výrazné zmeny sú v rozpore s tým, že predaje Yarisu od nasadenia jeho tretej generácie v roku 2011 stúpli na trhoch v západnej Európe na 208-tisíc jednotiek v minulom roku.

Článok pokračuje pod video reklamou

Prečo teda Toyota výrazne mení zjavne úspešný model? Keby sme mali tipovať, tak stavíme na snahu o prispôsobenie sa novej situácii. Na mysli máme hlavne motor a zmenu metódy merania emisií.

Pri meraní reálnych emisií a skutočnej spotreby zrazu malé turbomotory strácajú na svojej atraktivite a znamená to postupný koniec znižovania objemu motorov.

Masová reakcia automobiliek na zmenu pravidiel príde s niekoľkoročným odstupom, keďže vývoj motora nejaký čas trvá. V tomto ohľade je Toyota unikátna, navyše okrem zvyšovania objemu Japonci opäť vynechávajú turbo.

Nemal ho motor 1,33 VVT-i a nedostane ho ani jeho nástupca 1,5 VVT-iE. Atmosférický motor má svoje čaro a pri vyššom objeme robí z Yarisu dynamické mestské auto, čo nám potvrdili prvé kilometre za volantom.

Reakcia auta na plyn je jemne utlmená iba v úvodnej fáze, pri stúpaní od voľnobežných otáčok. V praxi nám preto rozjazd trval o okamih dlhšie. Chvíľu trvalo, kým sme si na to zvykli a zladili prácu spojkového a plynového pedálu.

Akonáhle sa motor dostane z voľnobežných otáčok, jeho reakcie sú na dnešnú dobu a zameranie auta vynikajúce. Šofér po zatlačení na plyn aspoň na chvíľu zabudne na dnešné, elektronikou riadené pedále, úmyselne pridusené kvôli znižovaniu emisií.

Ručička otáčkomera svižne stúpne a pri podradení a pokuse o medziplyn (zvýšenie otáčok motora pomocou plynového pedála tak, aby zodpovedali rýchlosti vozidla a zaraďovanému prevodu) tak nemusíte tlačiť “nekonečne“ dlho na plyn.

Výborné reakcie motora si môže človek užívať po celý čas. Krátka odozva a výkon, lineárne stúpajúci až k svojmu maximu 82 kW pri 6000 otáčkach, nás jednoducho bavil aj v mestskom aute. Šesťstupňová manuálna prevodovka nemá výraznejšiu chybu. Vyhovovalo nám dobré odstupňovanie prevodov. V praxi to znamená krátke mestské prevody s “dlhou“ šestkou.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4WAX na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4WAX na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. ... viac ako vzdelanie
  2. Maturuješ a hľadáš kam na vysokú?
  3. Ktorá farba je tá tvoja?
  4. Naštartuj svoju budúcnosť na EkF TUKE
  5. Jarné prázdniny na lyžiach? Jednoznačne v Jasnej
  6. SME.sk môžete teraz čítať 30 dní úplne zadarmo
  7. Ako si prepojiť auto so smartfónom?
  8. Kto bude ďalší? Hľadajte s nami Učiteľa Slovenska
  9. Potraviny išli ľuďom v núdzi, uvarili 4,7 milióna porcií jedál
  10. Strávte Veľkú noc inak. Cestujte za dobrodružstvom
  1. Naštartuj svoju budúcnosť na EkF TUKE
  2. Ktorá farba je tá tvoja?
  3. Maturuješ a hľadáš kam na vysokú?
  4. ... viac ako vzdelanie
  5. Študuj matematiku, fyziku a informatiku v Prahe
  6. Prečo je Nitra rajom študentov?
  7. Moderné, inovatívne a praktické štúdium práva? U nás sa to dá!
  8. Fakulta posiela študentov do verejných inštitúcií a vzdeláva ich
  9. SME.sk môžete teraz čítať 30 dní úplne zadarmo
  10. Do BILLA športovej rodiny pribudla biatlonistka Paulína Fialková
  1. Viete aký dôchodok budete mať? Radšej si ho vypočítajte 16 417
  2. Strávte Veľkú noc inak. Cestujte za dobrodružstvom 11 004
  3. Vyrábali kozmetiku, o ktorú nebol záujem. Napriek tomu prerazili 10 576
  4. Mexiko, Maldivy či Maurícius. Kam ísť za TOP exotikou v zime? 7 309
  5. Darujte od srdca pre rozum 7 010
  6. Bytová kríza. Ako na daňové priznanie? Kam investovať? 6 384
  7. SME proti extrémizmu na školách 5 728
  8. Peniaze z poistky môžete dostať rýchlejšie. Poradíme vám ako 5 511
  9. SME.sk môžete teraz čítať 30 dní úplne zadarmo 5 453
  10. Iná tvár Turecka: Oplatí sa navštíviť Severný Cyprus? 5 449

Téma: Toyota Yaris, RAV4, Auris, Corolla, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Hlavné správy zo Sme.sk

Pre kontaky s Kočnerom môžu Mamojku z Ústavného súdu vylúčiť

Funkčné obdobie ústavných sudcov je dvanásť rokov.

Mojmír Mamojka.
Podcast Dobré Ráno.
Stĺpček Petra Schutza

Mimoriadna schôdza nie je legitímna

Fico povedal, že schôdza je legitímna. Čo je, najjemnejšie povedané, zavádzanie.

Peter Schutz
Adriana Pašková počas Newyorského Týždňa módy

Neprehliadnite tiež

Hyundai i20
Ferrari F40 pred požiarom.
Erhard Schnell

Autobest vyhlásil víťazov: Najlepší je Opel Corsa

Dizajnér prvej modernej Octavie mieri do siene slávy.

Opel Corsa