SME
Sobota, 3. december, 2022 | Meniny má Oldrich

Prvá jazda: Toyota Yaris ide proti prúdu, zvýšila objem a ostáva bez turba

Toyota ostáva verná atmosférickým motorom, chýbať nemôže ani hybrid.

(Zdroj: Toyota)

Cenník - 5-dverová verzia s uvádzacou zľavou (eur)

Start

Live

Active

Style

Selection

1,0 VVT-i 5M

9 990

10 390

10 990

1,5 VVT-iE 6M

11 190

11 790

13 690

13 690

1,5 VVT-iE Multidrive S

13 040

14 940

14 940

1,4 D-4D 6M

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

14 190

14 790

1,5 Hybrid e-CVT

14 090

14 790

15 990

15 990

Modernizácia vozidla v polovici jeho životného cyklu nie vždy prinesie výrazné zmeny. Najmä, keď sú automobilky spokojné s jeho predajom, zbytočne nemenia to, o čo je záujem.

Toyota tentokrát išla iným smerom. Do úpravy modelu Yaris investovala 90-miliónov eur a dopriala mu 900 nových častí. A nejde len o drobnosti, veď vymenila aj pohonnú jednotku. Výrazné zmeny sú v rozpore s tým, že predaje Yarisu od nasadenia jeho tretej generácie v roku 2011 stúpli na trhoch v západnej Európe na 208-tisíc jednotiek v minulom roku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Prečo teda Toyota výrazne mení zjavne úspešný model? Keby sme mali tipovať, tak stavíme na snahu o prispôsobenie sa novej situácii. Na mysli máme hlavne motor a zmenu metódy merania emisií.

Pri meraní reálnych emisií a skutočnej spotreby zrazu malé turbomotory strácajú na svojej atraktivite a znamená to postupný koniec znižovania objemu motorov.

Masová reakcia automobiliek na zmenu pravidiel príde s niekoľkoročným odstupom, keďže vývoj motora nejaký čas trvá. V tomto ohľade je Toyota unikátna, navyše okrem zvyšovania objemu Japonci opäť vynechávajú turbo.

Nemal ho motor 1,33 VVT-i a nedostane ho ani jeho nástupca 1,5 VVT-iE. Atmosférický motor má svoje čaro a pri vyššom objeme robí z Yarisu dynamické mestské auto, čo nám potvrdili prvé kilometre za volantom.

SkryťVypnúť reklamu

Reakcia auta na plyn je jemne utlmená iba v úvodnej fáze, pri stúpaní od voľnobežných otáčok. V praxi nám preto rozjazd trval o okamih dlhšie. Chvíľu trvalo, kým sme si na to zvykli a zladili prácu spojkového a plynového pedálu.

Akonáhle sa motor dostane z voľnobežných otáčok, jeho reakcie sú na dnešnú dobu a zameranie auta vynikajúce. Šofér po zatlačení na plyn aspoň na chvíľu zabudne na dnešné, elektronikou riadené pedále, úmyselne pridusené kvôli znižovaniu emisií.

Ručička otáčkomera svižne stúpne a pri podradení a pokuse o medziplyn (zvýšenie otáčok motora pomocou plynového pedála tak, aby zodpovedali rýchlosti vozidla a zaraďovanému prevodu) tak nemusíte tlačiť “nekonečne“ dlho na plyn.

Výborné reakcie motora si môže človek užívať po celý čas. Krátka odozva a výkon, lineárne stúpajúci až k svojmu maximu 82 kW pri 6000 otáčkach, nás jednoducho bavil aj v mestskom aute. Šesťstupňová manuálna prevodovka nemá výraznejšiu chybu. Vyhovovalo nám dobré odstupňovanie prevodov. V praxi to znamená krátke mestské prevody s “dlhou“ šestkou.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého
  2. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás
  3. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to
  4. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  5. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  6. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  7. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás
  2. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého
  3. V dôsledku nadmerného užívania alkoholu umiera čoraz viac ľudí
  4. Ikonický projekt Metropolis vyhral CIJ Awards
  5. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to
  6. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  7. dm a jej zákazníci podporili inštaláciu fotovoltických panelov
  8. Zimná ríša divov Maďarska
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 11 065
  2. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 7 025
  3. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 5 216
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 2 914
  5. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 2 634
  6. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 2 421
  7. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 2 411
  8. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 1 753
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


2. dec
Honda Civic Type R

Hot hatche sú čoraz drahšie pre vysoké emisie.


1. dec

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom
  2. Štefan Vidlár: SAS THE BEST
  3. Ľuboš Vodička: Slovenské hrady: Biely Kameň
  4. Ľubomír Maretta: Melódia
  5. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách
  6. Tomáš Vodvářka: Výročí soudružských poprav
  7. Anton Kovalčík: Ukrajina vs. Rusko, 1 - Hladomor.
  8. Matej Farkas: Lungo a citronáda
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 244 717
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 8 427
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 5 893
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 5 043
  5. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 4 201
  6. Mária Križanová: Matematika a matikári. 3 624
  7. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 2 300
  8. Post Bellum SK: Bez nohavíc, s krvavými stehnami i nosom musel šliapať po ulici k mame 2 229
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu