SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: Toyota Yaris ide proti prúdu, zvýšila objem a ostáva bez turba

Toyota ostáva verná atmosférickým motorom, chýbať nemôže ani hybrid.

(Zdroj: Toyota)

Cenník - 5-dverová verzia s uvádzacou zľavou (eur)

Start

Live

Active

Style

Selection

1,0 VVT-i 5M

9 990

10 390

10 990

1,5 VVT-iE 6M

11 190

11 790

13 690

13 690

1,5 VVT-iE Multidrive S

13 040

14 940

14 940

1,4 D-4D 6M

14 190

14 790

1,5 Hybrid e-CVT

14 090

14 790

15 990

15 990

Modernizácia vozidla v polovici jeho životného cyklu nie vždy prinesie výrazné zmeny. Najmä, keď sú automobilky spokojné s jeho predajom, zbytočne nemenia to, o čo je záujem.

Toyota tentokrát išla iným smerom. Do úpravy modelu Yaris investovala 90-miliónov eur a dopriala mu 900 nových častí. A nejde len o drobnosti, veď vymenila aj pohonnú jednotku. Výrazné zmeny sú v rozpore s tým, že predaje Yarisu od nasadenia jeho tretej generácie v roku 2011 stúpli na trhoch v západnej Európe na 208-tisíc jednotiek v minulom roku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Prečo teda Toyota výrazne mení zjavne úspešný model? Keby sme mali tipovať, tak stavíme na snahu o prispôsobenie sa novej situácii. Na mysli máme hlavne motor a zmenu metódy merania emisií.

Pri meraní reálnych emisií a skutočnej spotreby zrazu malé turbomotory strácajú na svojej atraktivite a znamená to postupný koniec znižovania objemu motorov.

Masová reakcia automobiliek na zmenu pravidiel príde s niekoľkoročným odstupom, keďže vývoj motora nejaký čas trvá. V tomto ohľade je Toyota unikátna, navyše okrem zvyšovania objemu Japonci opäť vynechávajú turbo.

Nemal ho motor 1,33 VVT-i a nedostane ho ani jeho nástupca 1,5 VVT-iE. Atmosférický motor má svoje čaro a pri vyššom objeme robí z Yarisu dynamické mestské auto, čo nám potvrdili prvé kilometre za volantom.

SkryťVypnúť reklamu

Reakcia auta na plyn je jemne utlmená iba v úvodnej fáze, pri stúpaní od voľnobežných otáčok. V praxi nám preto rozjazd trval o okamih dlhšie. Chvíľu trvalo, kým sme si na to zvykli a zladili prácu spojkového a plynového pedálu.

Akonáhle sa motor dostane z voľnobežných otáčok, jeho reakcie sú na dnešnú dobu a zameranie auta vynikajúce. Šofér po zatlačení na plyn aspoň na chvíľu zabudne na dnešné, elektronikou riadené pedále, úmyselne pridusené kvôli znižovaniu emisií.

Ručička otáčkomera svižne stúpne a pri podradení a pokuse o medziplyn (zvýšenie otáčok motora pomocou plynového pedála tak, aby zodpovedali rýchlosti vozidla a zaraďovanému prevodu) tak nemusíte tlačiť “nekonečne“ dlho na plyn.

Výborné reakcie motora si môže človek užívať po celý čas. Krátka odozva a výkon, lineárne stúpajúci až k svojmu maximu 82 kW pri 6000 otáčkach, nás jednoducho bavil aj v mestskom aute. Šesťstupňová manuálna prevodovka nemá výraznejšiu chybu. Vyhovovalo nám dobré odstupňovanie prevodov. V praxi to znamená krátke mestské prevody s “dlhou“ šestkou.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4WAX na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4WAX na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  3. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  4. Home (ale aj) Office
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Zelená Bratislava
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  1. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Zelená Bratislava
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  5. Ruža zmeny
  6. Úpravy automobilov pre ZŤP
  7. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  8. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 272
  2. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 17 405
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 124
  4. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 282
  5. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 690
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 314
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 474
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 096
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 997
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 611
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Toyota Yaris, RAV4, Auris, Corolla, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Pribudlo 705 prípadov nákazy a ďalších šesť úmrtí (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 31 400. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 98 obetí.

Odberné miesto na nový koronavírus.

Čo hovoria zahraničné štúdie o reštauráciách a fitnescentrách

Treba vetrať, nosiť rúško a udržiavať odstup.

Ilustračné foto.
Peter Sagan na Giro d'Italia 2020.
Bývalý šéf Inštitútu zdravotníckej politiky Martin Smatana.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson
Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric