SME
Pondelok, 25. september, 2023 | Meniny má Vladislav
reklama

Prvá jazda: Toyota Yaris ide proti prúdu, zvýšila objem a ostáva bez turba

Toyota ostáva verná atmosférickým motorom, chýbať nemôže ani hybrid.

(Zdroj: Toyota)

Cenník - 5-dverová verzia s uvádzacou zľavou (eur)

Start

Live

Active

Style

Selection

1,0 VVT-i 5M

9 990

10 390

10 990

1,5 VVT-iE 6M

11 190

11 790

13 690

13 690

1,5 VVT-iE Multidrive S

13 040

14 940

14 940

1,4 D-4D 6M

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

14 190

14 790

1,5 Hybrid e-CVT

14 090

14 790

15 990

15 990

Modernizácia vozidla v polovici jeho životného cyklu nie vždy prinesie výrazné zmeny. Najmä, keď sú automobilky spokojné s jeho predajom, zbytočne nemenia to, o čo je záujem.

Toyota tentokrát išla iným smerom. Do úpravy modelu Yaris investovala 90-miliónov eur a dopriala mu 900 nových častí. A nejde len o drobnosti, veď vymenila aj pohonnú jednotku. Výrazné zmeny sú v rozpore s tým, že predaje Yarisu od nasadenia jeho tretej generácie v roku 2011 stúpli na trhoch v západnej Európe na 208-tisíc jednotiek v minulom roku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prečo teda Toyota výrazne mení zjavne úspešný model? Keby sme mali tipovať, tak stavíme na snahu o prispôsobenie sa novej situácii. Na mysli máme hlavne motor a zmenu metódy merania emisií.

Pri meraní reálnych emisií a skutočnej spotreby zrazu malé turbomotory strácajú na svojej atraktivite a znamená to postupný koniec znižovania objemu motorov.

Masová reakcia automobiliek na zmenu pravidiel príde s niekoľkoročným odstupom, keďže vývoj motora nejaký čas trvá. V tomto ohľade je Toyota unikátna, navyše okrem zvyšovania objemu Japonci opäť vynechávajú turbo.

Nemal ho motor 1,33 VVT-i a nedostane ho ani jeho nástupca 1,5 VVT-iE. Atmosférický motor má svoje čaro a pri vyššom objeme robí z Yarisu dynamické mestské auto, čo nám potvrdili prvé kilometre za volantom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Reakcia auta na plyn je jemne utlmená iba v úvodnej fáze, pri stúpaní od voľnobežných otáčok. V praxi nám preto rozjazd trval o okamih dlhšie. Chvíľu trvalo, kým sme si na to zvykli a zladili prácu spojkového a plynového pedálu.

Akonáhle sa motor dostane z voľnobežných otáčok, jeho reakcie sú na dnešnú dobu a zameranie auta vynikajúce. Šofér po zatlačení na plyn aspoň na chvíľu zabudne na dnešné, elektronikou riadené pedále, úmyselne pridusené kvôli znižovaniu emisií.

Ručička otáčkomera svižne stúpne a pri podradení a pokuse o medziplyn (zvýšenie otáčok motora pomocou plynového pedála tak, aby zodpovedali rýchlosti vozidla a zaraďovanému prevodu) tak nemusíte tlačiť “nekonečne“ dlho na plyn.

Výborné reakcie motora si môže človek užívať po celý čas. Krátka odozva a výkon, lineárne stúpajúci až k svojmu maximu 82 kW pri 6000 otáčkach, nás jednoducho bavil aj v mestskom aute. Šesťstupňová manuálna prevodovka nemá výraznejšiu chybu. Vyhovovalo nám dobré odstupňovanie prevodov. V praxi to znamená krátke mestské prevody s “dlhou“ šestkou.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Také veľké kníhkupectvo ako na Obchodnej už neotvoríme
  2. Potrebujeme sa zbaviť nálepky montážnej dielne
  3. Na nechránenom školskom dvore namerali v lete až 60 stupňov
  4. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy?
  5. Via Pribina spúšťa súťaž INOVÁTOR1
  6. Zamestnanci Mecomu súťažili na športových dňoch
  7. Voľba srdcom je nespoľahlivá. Toto je najlepšia pomôcka
  8. Kaufland postavený z dreva? Áno, Bratislava má európsky unikát
  1. OMV Slovensko rozvíja svoju stratégiu pre elektromobilitu
  2. Helping business on a global scale
  3. The visionary origins and global ambitions of the FMCU
  4. Samostatná volebná miestnosť pre jeden byt v Rači
  5. Skupina BizPartner Group presúva svoje služby pod jednu strechu
  6. 9. stredoeurópsky popáleninový kongres združil špecialistov
  7. Potrebujeme sa zbaviť nálepky montážnej dielne
  8. Zamestnanci Mecomu súťažili na športových dňoch
  1. Prešov si dlho pýtal obchvat, stáva sa slovenským skokanom 15 698
  2. Hladinka smeruje do Košíc! 7 249
  3. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty 6 837
  4. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom 5 091
  5. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz 3 658
  6. Také veľké kníhkupectvo ako na Obchodnej už neotvoríme 2 192
  7. 50-tisíc dovolenkárov si kúpilo zájazd cez SME 2 172
  8. Voľba srdcom je nespoľahlivá. Toto je najlepšia pomôcka 2 166
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Predseda SaS Richard Sulík

Baránik opisuje Haščáka ako významného priemyselníka, s ktorým minister musí komunikovať.


a 1 ďalší 54m
Peter Tkačenko

Laicky to vyzerá na zneužívanie právomocí z osobitného motívu pomsty.


2 h
Meštiansky dom pri Šancovej ulici nebol vždy pre oči lákavým. Za rekonštrukciou stoja obyvatelia, ktorí si zaplatili všetko z vlastného.

Keď nejde o pamiatku, nikto vám nič nedá.


24. sep
Ilustračné foto.

Problémy vychádzajú z rodín a spoločnosti.


12 h

Neprehliadnite tiež

SsangYong Torres

Dojem zásadne nekazí ani vyššia spotreba.


24. sep
Oldtimer Gallery v Ivanke pri Dunaji.

V nenápadnej hale pri Bratislave vznikol raj veteránov.


23. sep
Majiteľ reštaurácie Sypanec Peter Lenárt, ktorý si na rozvoz jedál kúpil plynovú Daciu Sandero

Auto robí denne rozvozy po zlých cestách.


Oliver Varchol 22. sep
Volkswagen Tiguan

Naposledy má širokú paletu spaľovacích motorov.


21. sep
reklama

Blogy SME

  1. Kristína Rusnáková: Klamú, že bude dobre
  2. Zuzana Lukáčová: Kooperatívy: lepšie životy pre ľudí a spravodlivá ekonomika
  3. Dominika Kordiaková: Mojich 5 krát Ne....
  4. Jozef Drahovský: Volebné lístky po novom
  5. Tupou Ceruzou: Balónik
  6. Ľubomír Belák: Desať minút demokracie
  7. Marián Šumšala: Rusi sú zlí, my sme dobrí. Naozaj? 1/2
  8. Stano Sládek: Kam sme sa to dostali?
  1. Ján Šeďo: Králi "F + K + G" sa postavili pred vypredanú sálu s plnými gaťami, ako lazníci. 64 437
  2. Miroslav Lukáč: V predvolebných debatách sme počuli Génia. Bohužiaľ Zla. Netreba ho predstavovať. Všetci ho poznáte. V hazarde platí kontra, re, vabank. 36 984
  3. Peter Kollega: Pán GP M. Žilinka, oklamali ste 5,447 miliónov občanov, okamžite odstúpte 36 432
  4. František Ptáček: „Sedembolestná panna Mária, oroduj za pána Fica!“ a iné prízraky Slovenské 30 642
  5. Miroslav Lukáč: Mladí Vlci zo Smeru, ako sa sami nazvali, už vycerili tesáky a dokonca ich zaťali. 30 193
  6. Pavel Macko: Fico je naničhodník, ktorý sa môže hanbiť! 14 504
  7. Jana Plichtová: "Dobrák" Boris Kollár a jeho pomáhanie (si k majetku) 13 807
  8. Ján Šeďo: Generálmajor Ivan Pach dokonale a inteligentne zotrel Fica. 13 296
  1. Monika Nagyova: Zo života vo firme snov: Po dvadsiatich dvoch rokoch som dostala výpoveď
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  5. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  6. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
  8. Jiří Ščobák: Čekání na Volodymyra Zelenského před prezidentským palácem v BA (foto)
SkryťZatvoriť reklamu