SME
reklama

Citroën predstavil najvýkonnejšie auto vo svojej histórii, hybridné SUV

Model debutuje najprv v Číne, do Európy príde o rok.

(Zdroj: Citroën)

ŠANGHAJ. V časoch, kedy sa mnohí výrobcovia snažia silou-mocou stavať športové autá, nezabúda Citroën na svoju špecialitu - komfort. Nový model má podvozok aj kabínu navrhnuté tak, aby sa v ňom pasažieri cítili čo najpohodlnejšie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kompaktné SUV C5 Aircross od Citroënu priamo vychádza z konceptu Aircross, ktorý automobilka predstavila pred dvoma rokmi taktiež na autosalóne v Šanghaji. Na čínsky trh sa dostane v októbri tohto roku, do Európy dorazí v druhej polovici roku 2018.

C5 Aircross stavia na prvé miesto komfort posádky. V priestrannom interiéri s množstvom presklených plôch nájdeme široké sedadlá s vysokým posedom, ktoré spolu poskytujú vodičovi vynikajúci prehľad o ceste.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pasažieri sú od hluku vonkajšieho sveta izolovaní vrstveným sklom s izolačnou vrstvou, zvláštna pozornosť bola venovaná aj odhlučneniu motora. Proti zápachom okolitého sveta im pomôže systém kontroly kvality vzduchu s uhlíkovým filtrom.

Namiesto klasických budíkov je pred vodičom 12,3-palcová "digitálna prístrojová doska", ktorá ponúka rôzne režimy zobrazenia a grafický dizajn prebratý z konceptu Aircross. Okrem toho sa v kabíne nachádza aj osempalcový HD displej s funkciou Mirror Screen, ktorá umožňuje používať aj aplikácie pripojeného smartfónu.

Novinkou je systém odpruženia Progressive Hydraulic Cushions s hydraulickými dorazmi tlmičov. Francúzska automobilka v súvislosti s ním podala 20 nových patentov a v tomto vozidle sa objavuje vôbec po prvý krát.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Citroën tak nadväzuje na takmer storočnú tradíciu inovácií v oblasti odpruženia.

„Nové odpruženie s Progressive Hydraulic Cushions je dômyselnou inováciou, ktorá je pre Citroën typická, a vďaka ktorej môže výhody hydrauliky ponúknuť širokej verejnosti. Jazdná stabilita, ktorá je v segmente úplne jedinečná, poskytuje dojem jazdy ako na lietajúcom koberci,“ povedal o technológií Xavier Peugeot, produktový riaditeľ značky Citroën.

Pri pohľade na auto spredu zaujme výrazná dvojitá maska, ktorá sa v posledných rokoch stáva spoznávacím znakom vozidiel Citroën. Pod ňou sa nachádza nárazník s výraznými kontrastnými prvkami, ktoré nájdeme aj na ochranných lištách na bokoch vozidla a strešných nosičoch.

Okolo kabíny sa vinie súvislá plocha okien, ktorá vytvára efekt plávajúcej strechy vďaka čiernym A-stĺpikom a zadným bočným oknám plynule prechádzajúcim až k dverám batožinového priestoru. Jediným prerušením je zaujímavo tvarovaný chrómový rám okien, priamo odkazujúci na koncept Aircross.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Za piatymi dverami sa nachádza priestor s objemom 482 litrov, čo je o necelých 40 litrov menej ako jeho koncernový súrodenec, peugeot 3008. S ním zdieľa koncernovú platformu EMP2. Disponuje aj veľmi podobnými rozmermi, na dĺžku meria rovných 450 centimetrov, na šírku 184 centimetrov, a strecha siaha do výšky 167 centimetrov.

V Číne poputuje do predaja s benzínovými motormi s výkonom 165 alebo 200 koní v spolupráci so šesťstupňovou automatickou prevodovkou e-shift, tieto však budú ponúkané iba s pohonom prednej nápravy.

Pohon všetkých kolies dostane iba hybridná verzia, ktorá kombinuje silnejší spaľovací motor s dvoma elektromotormi, z ktorých jeden poháňa zadnú nápravu. Samozrejmosťou je plne elektrický režim, v ktorom auto prejde na jedno nabitie 60 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spolu poskytnú celkový výkon 300 koní, čím sa C5 Aircross stane okrem prvého hybridného modelu aj najsilnejším modelom v histórii automobilky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. dm podporila sumou 6 475 eur realizáciu projektu Základnej školy
  2. Na zdraví záleží
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  6. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  7. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  8. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 211
  2. Každý piaty zomrie 9 158
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 780
  4. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 6 401
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 812
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 733
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 510
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 2 696
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Irena Šimuneková: Šándorky
  2. Ján Škerko: Vláda, ktorá nepočúva hlas ľudu bude zvrhnutá!
  3. Ľubomír Belák: Verejnoprávna RTVS?
  4. Anna Miľanová: Potrebuje jednotlivec, kolektív sponzora?...
  5. Peter Kysela: Kam zmizli MODRÍ?
  6. Juraj Paškuliak: Zmysluplný život
  7. Marcel Rebro: Paradoxom demokracie je, keď môžeš slobodne snívať o diktatúre
  8. Zdenek Ručka: Ako zdravotne postihnutého klienta Domova sociálnych služieb pripraviť o finančné prostriedky. Časť ôsma „Oslík potras sa!“ tretie pokračovanie.
  1. Elena Antalová: Vídala som iného Danka s ochrankou 25 253
  2. Peter Kysela: BUM. A je to tu. 21 061
  3. Ivan Čáni: Tomáško od Tarabov, aj ja som bol „bezdomovcom zasypaným exekúciami“ ako riaditeľ RTVS. 20 730
  4. INEKO: Ambulantní lekári zarábali v roku 2022 v priemere 4 836 eur – najviac pediatri, gynekológovia a všeobecní pre dospelých, najmenej kožní a internisti 16 682
  5. Marek Mačuha: Problém zvaný Tipos 13 785
  6. Ján Šeďo: V roku 1982 som sa stretol s mechom udretým, on stále žije ? 11 170
  7. Ján Šeďo: Súhlasím s Tarabom, problémy začínajú, jeden už nakupuje v L. Mikuláši. 9 583
  8. Ľuboš Dobrota: Spolupracujú s cudzími tajnými službami? 9 019
  1. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  2. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 75. - V roku 1913 objavil Boris Vilkitský posledné súostrovie na Zemi - Severnú Zem
  4. Post Bellum SK: Pri vysídľovaní na nich v Budapešti kričali: vlastizradcovia!
  5. Yevhen Hessen: Založenie kryptomenovej spoločnosti: kľúčové kroky a úvahy
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 74. - Podmorská expedícia Huberta Wilkinsa na severný pól - 1931
  7. Yevhen Hessen: Zákulisie vydávania: požiadavky a postup
  8. Monika Nagyova: Muži s kyticami, kde že ste?
SkryťZatvoriť reklamu