SME
reklama

Bratislavský VW up! dostane športovú verziu GTI

So 115 konskými silami má byť poctou pôvodnému Golfu GTI.

(Zdroj: Volkswagen)

Pôvodný Volkswagen Golf GTI zo sedemdesiatych rokov je dnes legendou. Hoci nebol prvým malým hatchbackom s pretekárskym duchom, bol prvým, ktorý sa stal skutočne populárnym.

Za posledné 4 dekády Golf GTI svoj výkon zdvojnásobil, no aj poriadne pribral. Pôvodný Golf GTI mal 110 koní a 810 kilogramov, ten súčasný má 230 koní a 1 364 kíl.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dnešné hatchbacky narástli a automobilky sa predbiehajú, kto ponúkne viac koní. Uvedomujú si to aj vo Volkswagene, preto sa rozhodli zložiť poctu pôvodnému GTI svojim najmenším modelom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tým je úspešný Volkswagen up!, malé štýlové autíčko rozmermi podobné prvému Golfu. Spolu so svojimi koncernovými súrodencami Škoda Citigo a Seat Mii sa vyrába v Bratislave.

Vo verzii GTI dostane pod kapotu jednolitrový trojvalec TSI dopovaný turbom pre výkon 115 koní a 200Nm v spolupráci so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

V kombinácii s nízkou hmotnosťou iba 997 kg sa pomer výkonu a váhy blíži pôvodnému Golfu GTI. Up! má však na svojej strane aj podstatne vyšší krútiaci moment.

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,8 sekundy či maximálna rýchlosť 197 km/h dnes asi nikoho neohromia, no hodnoty sú opäť veľmi podobné pôvodnému GTI.

Toto auto však nie je iba o číslach, ale aj o pocite z jazdy a štýle. Malý hatchback dostane množstvo typických GTI prvkov, ako napríklad charakteristickú červenú líniu v maske a klasické GTI farby laku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zvonka mu k športovejšiemu vzhľadu dopomôžu aj prepracované nárazníky alebo nový spojler na zadných dverách. Oproti slabším verziám sedí o 15 milimetrov bližšie k zemi a dostane 17-palcové zliatinové disky.

Vnútri sa nachádzajú pre GTI typické sedadlá s károvaným vzorom. Hlavica radiacej páky bude tiež odlišná, rovnako ako aj kožený športový volant.

Premiéru bude mať tento týždeň na stretnutí fanúšikov GTI pri rakúskom jazere Wörthersee, do predaja by sa mal dostať začiatkom budúceho roka.

Dostupný bude s trojdverovou aj päťdverovou karosériou. Spolu s ostatnými verziami sa bude vyrábať v Bratislavskom závode v Devínskej Novej Vsi. Cena za up! GTI by mala začínať na úrovni 15-tisíc eur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. Na zdraví záleží
  2. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  3. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  4. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  5. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  7. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  8. Slováci hlasujú online za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 099
  2. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 10 536
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 773
  4. Každý piaty zomrie 8 591
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 777
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 720
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 506
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 3 084
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Slavomír Dzuričko: Vyskúšal som si Apple Vision Pro! Šialený headset za 4 tisíc dolárov
  2. Jozef Stasík: Ivana Korčoka podporujú len promedvedie strany. Môže nato doplatiť
  3. Ivan Mlynár: Ak Ficova čačka Peter Pelllegríni z billboardu sľubuje pokoj, tak sa naježia chlpy slepému analfabetovi.
  4. Lucia Nicholsonová: List prezidentskému kandidátovi Pellegrinimu
  5. Ivan Čáni: Nespĺňam kritériá na riaditeľa RTVS ...
  6. Julius Kravjar: Kandidáti
  7. Blanka Ulaherová: Iorana! (Prechádzky nielen po Patagónii – 4/4)
  8. Jozef Varga: Slúžil som v armádach štyroch štátov / 69. /
  1. Elena Antalová: Vídala som iného Danka s ochrankou 25 153
  2. Peter Kysela: BUM. A je to tu. 22 455
  3. Ivan Čáni: Tomáško od Tarabov, aj ja som bol „bezdomovcom zasypaným exekúciami“ ako riaditeľ RTVS. 20 674
  4. INEKO: Ambulantní lekári zarábali v roku 2022 v priemere 4 836 eur – najviac pediatri, gynekológovia a všeobecní pre dospelých, najmenej kožní a internisti 16 632
  5. Marek Mačuha: Problém zvaný Tipos 13 758
  6. Ján Šeďo: V roku 1982 som sa stretol s mechom udretým, on stále žije ? 11 121
  7. Martin Sukupčák: Ako SPP distribúcia okráda občanov 10 990
  8. Ľuboš Dobrota: Spolupracujú s cudzími tajnými službami? 7 779
  1. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  2. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 75. - V roku 1913 objavil Boris Vilkitský posledné súostrovie na Zemi - Severnú Zem
  4. Post Bellum SK: Pri vysídľovaní na nich v Budapešti kričali: vlastizradcovia!
  5. Yevhen Hessen: Založenie kryptomenovej spoločnosti: kľúčové kroky a úvahy
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 74. - Podmorská expedícia Huberta Wilkinsa na severný pól - 1931
  7. Yevhen Hessen: Zákulisie vydávania: požiadavky a postup
  8. Monika Nagyova: Muži s kyticami, kde že ste?
SkryťZatvoriť reklamu