SME
reklama

Tesla začala vysvetľovať, že Model 3 je horší ako Model S

Jedno z najočakávanejších áut nakoniec nie je také skvelé.

(Zdroj: Tesla Motors)

Ľudia si stále mylne myslia, že Model 3 vlastne prekoná starší – ale luxusnejší – Model S, pripúšťa Tesla. V skutočnosti podstatná technológia bude takmer rovnaká – a Model S, začínajúci na cene 66-tisíc eur, bude nadaľej vrcholom ponuky automobilky, so všetkými dostupnými vychytávkami.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Model 3, ktorého cena by mala začínať na úrovni 35-tisíc dolárov, mal vždy byť skromnejšou, lacnejšou alternatívou, vhodnou pre masy.

„Mysleli sme, že je chytré nazvať ho Model 3. Nakoniec sa to obrátilo proti nám, pretože to ľudí zmiatlo,“ povedal riaditeľ Tesly Elon Musk v stredu počas telekonferencie s akcionármi spoločnosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kvôli tomu, že sme ho nazvali Model 3, povedal Musk, si niektorí zákazníci začali omylom myslieť, že číslo je označenie verzie – podobne ako iPhone 7 je považovaný za „lepší“ ako iPhone 6, iPhone 5, a tak ďalej.

Model 3 je štvrtý v poradí

Pri vysvetľovaní rozdielov medzi systémom číslovania verzií a systémom číslovania modelov sa Musk sám rýchlo poplietol.

„Model 3 nie je verziou nášho auta,“ povedal. „Sme pravdepodobne na štvrtej verzii Modelu S. A Model 3 bude tiež verzia 4... Je to trocha mätúce. Jedno je písmeno, druhé je číslo.“

Nie je jasné, koľko spotrebiteľov mohlo byť pomýlených, alebo možno mohlo aj zložiť zálohu tisíc dolárov za rezerváciu Modelu 3, o ktorom si mysleli, že bude rovnako sofistikovaný ako Model S. Zástupca firmy Tesla sa zatiaľ nevyjadril.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Prečítajte si tiež: Elon Musk ukázal takmer hotovú Teslu Model 3 Čítajte 

Ak ide o konkrétne rozdiely, Model 3 je menší ako Model S. Chýba v ňom veľka palubná doska s prístrojmi a tlačidlami, ktoré by sme očakávali v tradičnejších automobiloch.

Očakáva sa, že bude mať nižšiu hmotnosť, čo by mohlo zlepšiť jazdné vlastnosti výmenou za trocha slabšiu kapacitu alebo výkon batérií.

Aj majster sa občas utne

Jedným z možných dôvodov zmätku by mohla byť nekonvenčná stratégia rozvoja Tesly. Podľa Muskovho desať rokov starého majstrovského plánu (Master plan), prvotným cieľom Tesly bolo vyrábať veľmi drahý športový voz a o niečo lacnejší sedan, potom je na rade dostupnejšie elektrické auto pre masy.

Keďže vývoj a zdokonaľovanie technológie je nákladná záležitosť, chceli najprv vyrábať niekoľko drahých automobilov, aby zaplatili za vývoj lacnejších, rozširenejšich vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Lenže keď ide o rôzne zariadenia a vychytávky, spotrebitelia začali očakávať, že najnovšie znamená najlepšie. Takže Musk je nútený vzdelávať zákazníkov za pochodu - na Twitteri odprezentoval webstránku, ktorá dva modely porovnáva.

„Vzhľadom k tomu, že zatiaľ si nemôžete vyskladať alebo nakonfigurovať Model 3, zmätok je trocha pochopiteľný,“ povedal Jeffrey Osborne, priemyselný analytik spoločnosti Cowen & Co.

V stredu spoločnosť Tesla zverejnila správu o hospodárskych výsledkoch za prvý štvrťrok, ktorá ukazuje vyššie straty ako sa očakávali, ale aj o niečo vyššie tržby, 2,7 miliardy dolárov za štvrťrok. Spoločnosť dodala viac ako 25 000 vozidiel, čo je nový rekord za štvrťrok, a oznámila, že produkcia Modelu 3 pokračuje podľa plánu.

V roku 2018 bude vyrábať približne päťnásobne viac automobilov ako dnes, vyjadrilo sa vedenie firmy, čiže asi pol milióna vozidiel za rok.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Autor: Brian Fung

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Deň narcisov už po piatykrát v dm
  2. Nissan Qashqai: Facelift prináša množstvo inovatívnych vylepšení
  3. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  4. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  5. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  6. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  7. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  8. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 837
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 468
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 929
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 3 609
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 137
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 898
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 373
  8. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte 1 891
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná fotografia.

Nemocnice ročne zaznamenajú desiatky útokov pacientov na zdravotníkov.


Možno ministerka zdravotníctva Zuzana Dolinková bude vedieť, čo je to superpotrat.

O Robertovi Ficovi si treba pamätať, že z neho slová nevypadávajú náhodne.


Matej Ovčiarka je už novým šéfom sekcie plánu obnovy na ministerstve zdravotníctva.

Ovčiarka šéfuje plánu obnovy na ministerstve zdravotníctva od stredy.


Rudolf Huliak mal narodeniny

Nie, vaša kancelária nie je súkromná.


reklama
  1. Jozef Varga: Krkavci / 60. /
  2. Michal Pavlík: Patrí k sebe šport a politika ?
  3. Peter Krivda Soliwarski: Túlačky CCXI - Daorson /BiH/
  4. Ondřej Havelka: Nazí adamité. Africké bohoslužby v rouše Evině
  5. Portu Fin Blog: Pri investovaní treba pamätať aj na poplatky, vedia si vypýtať tisíce eur
  6. Lucia Kleštincová: Prepíšme (inak dopredu istú) budúcnosť demokracie EÚ
  7. Viktor Pamula: Viceprimátor poslancom
  8. Danica Chames: Ako (ne)rozbehnúť malý online biznis
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 113 230
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 76 304
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 283
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 698
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 483
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 598
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 17 314
  8. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 10 727
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu