Máte obavy z toho, ako budú jedného dňa jazdiť po ceste autá riadené robotom, počítačom? Myslíte si, že človek skrátka zvládne šoférovanie lepšie, ako stroj?
Počítač ale vidí cestu ešte lepšie - a nenechá sa rozptýliť telefónom, pasažiermi či bilbordmi pri diaľnici. Spôsob, ako sa na svet pozerá autonómne auto, ukazuje nové video spoločnosti Civil Maps, ktoré zverejnil web Techcrunch.
Civil Maps ukazuje, ako sa mapy kombinujú s dátami zo senzorov - lidarových skenerov, optických kamier, radarov a ďalšieho hardvéru autonómneho auta. Na videu jazdí testovacie auto po Michigane - aj stodesiatkou po priľahlej diaľnici - a graficky sú znázornené predmety, ktoré senzory auta rozoznávajú.
Aby softvér dokázal samostatne riadiť roboauto, potrebuje dve veci - veľmi presné mapy a veľmi presné údaje o svojej polohe. Civil Maps vyvíja systém sledovania pohybu auta v "šiestich stupňoch slobody".
Senzory zaznamenávajú pohyb v troch osiach (vpred-vzad, vpravo-vľavo, hore-dolu), plus náklony v troch osiach. Ak má riadiaca jednotka údaje o pohybe aj náklonoch, vie oveľa presnejšie určiť, kde sa auto nachádza a kde sú orientačné body, ktoré treba sledovať.
Podobne dokáže ľudský mozog kompenzovať otrasy a náklony, ktoré vznikajú pri bežnej chôdzi, a udržať náš zrak ostrý a neroztrasený.
Práca s pohybom aj nakláňaním zároveň znižuje nároky na výpočtovú techniku aj počet potrebných senzorov. Pre automobilky ide o cestu, ako znížiť náklady a ušetriť na autonómnych technológiách.
Spoločnosť Civil Maps pripravuje mapy s vysokým rozlíšením aj pre využitie v autonómnych autách. Jej investorom je automobilka Ford, Civil Maps majú ambíciu svoju technológiu predávať aj ďalším výrobcom roboáut.