LONDÝN, BRATISLAVA. Britský prémiový výrobca automobilov po úspešnom prvom pokuse ďalej rozširuje svoju ponuku vozidiel SUV. Po športovom F-Pace a elektrickom I-Pace sa chystá kompaktnejší model.
Jaguar svoju veľkú ofenzívu začal minulý rok modelom F-Pace, ktorý slávi veľký úspech a zozbieral množstvo ocenení. Kombinácia luxusného interiéru, dynamického zovňajšku, a mohutnosti SUV sa rýchlo stala obľúbenou a aj vďaka tomuto vozidlu v apríli stúpli predaje Jaguaru o neuveriteľných 83%.
Jaguar F-Pace zvolili za svetové auto roka aj najkrajšie auto ČítajteBriti však nezaspali na vavrínoch a odhalili ešte odvážnejšie plány, konkrétne výrobu elektrického SUV, ktoré má priamo konkurovať Tesle Model X. Volať sa bude I-Pace a vo finálnej podobe by sme ho mali vidieť ešte koncom tohto roka, predaje začnú v druhej polovici roka 2018.
Jaguar I-Pace zaútočí na Teslu Model X ČítajteMedzitým stihnú predstaviť ešte jeden nový model z mimoriadne rýchlo sa rozrastajúcej rodiny Jaguar SUV, ktorým bude menší E-Pace. Jeho hlavnými konkurentmi budú BMW X1 a Audi Q3.
Po dlhších špekuláciach bol oficiálne potvrdený názov E-Pace, ohlásená premiéra na 13. júla 2017, a dokonca sme sa dočkali aj prvých obrázkov. Na jednom z nich sa nachádza detail zadnej časti vozidla, na druhom nájdeme bočné profily všetkých troch spomínaných SUV modelov.
Podľa týchto fotografií by mal nový E-Pace veľkosťou pripomínať I-Pace. Bude o niečo väčší ako Range Rover Evoque, s ktorým bude zdieľať platformu.
Inšpirovaný modelmi F-Pace aj F-Type
V zadnej časti je zjavná podoba s atletickou siluetou F-Pace, hlavne vďaka strmému sklonu zadného okna, spojleru nad ním, či výrazne horizontálnym zadným svetlám. Na prvý pohľad je zjavný podstatne kratší previs karosérie.
Celý dizajn z profilu pôsobí akosi zaguľatenejšie, čo má na svedomí odlišná línia bočných okien, kompaktnejšie rozmery celého automobilu, aj kratšia kapota.
V prednej časti nájdeme výraznú zmenu oproti zvyšným dvom modelom, a tou je tvar predných svetlometov, z profilu pripomínajú svetlá športového modelu F-Type.
Motory Ingenium
Všetky pohonné jednotky budú pochádzať z rodiny Ingenium, takže pod kapotou môžeme očakávať benzínové aj naftové štvorvalce s objemom dva litre.
V súčasnosti v tomto rade nájdeme naftové motory s výkonmi 163, 180, alebo 240 koní, benzínové jednotky majú výkon 200 alebo 250 koní.
Do tejto rodiny patrí aj trojlitrový šesťvalec, no pod krátkou kapotou ho neuvidíme.
TEST: F-Pace V6 S od Jaguaru zaujme vulgárnym výfukom ČítajteVylúčená nie je ani hybridná verzia, ktorá by mohla používať podobný systém ako Evoque. V ňom spolupracuje elektrický motor s 1,5-litrovým naftovým trojvalcom Ingenium.
Jaguar sľubuje pohon všetkých kolies odvodený zo športových modelov značky, pravdepodobne sa dočkáme aj modelov iba s predným náhonom.
Posledným automobilom s predným náhonom a jaguárom na kapote bol X-Type, ktorý zdieľal platformu s Fordom Mondeo a prestal sa vyrábať v roku 2009.
Očakáva sa, že cena za nový E-Pace bude začínať okolo hodnoty 35 000 eur a opäť pomôže výrazne zvýšiť predaje značky. Vďaka nižšej cene a kompaktnejším rozmerom by mohol dokonca byť ešte úspešnejší ako väčší F-Pace.