SME
reklama

Hyundai predstavil rýchly hothatch a elegantný fastback

Vyladená verzia má pod kapotou 275 koní.

(Zdroj: Hyundai)

DUSSELDORF, BRATISLAVA. Po predstavení tretej generácie Hyundaiu i30 v už tradičných verziách hatchback a combi prichádza aj ostrý hotchatch a reprezentatívny fastback.

Hyundai vyladil päťdverový hatchback i30 na ostrý hothatch, ktorý je prvou lastovičkou športovej línie N. Automobilka pre toto písmeno v názve ponúka niekoľko vysvetlení. Prvým je fakt, že rýchla i30 bola vyladená na legendárnom okruhu Nürburgring a druhým je vysvetlenie, že písmeno N má symbolizovať pretekársku šikanu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vysoký výkon zabezpečuje štvorvalcový dvojliter T-GDI s výkonom až 275 koní v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Nechýba elektronický samosvorný diferenciál, elektronická regulácia nastavenia tlmičov, prispôsobenie otáčok pri radení, ale aj detaily ako meranie času kola. Na vývoji sa podieľal tím Hyundai Motosport a využil pri tom skúsenosti z WRC.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vodič si môže vybrať z piatich jazdných režimov, ktoré menia charakter jazdy Sú nimi Eco, Normal, Sport, N a Custom. Rozjazdová automatika Launch Control sa postará o rozjazd z miesta s maximálnou možnou akceleráciou.

Hothatch i30 N zvonku zbytočne nepúta pozornosť, ale spoznáte ho najmä podľa rozšírených blatníkov, väčším otvorom pre prívod vzduchu v prednom nárazníku a zadnému spojleru s trojuholníkovým brzdovým svetlom. Pre verziu N je určených šesť farieb vrátane bledomodrej Performance Blue, ktorá pekne kontrastuje s čierno lakovanými prvkami.

Elegantný fastback je prvý vo svojej triede

Pre tých, ktorí nepotrebujú pretekať a skôr hľadajú niečo elegantné a reprezentatívne, pripravil Hyundai karosársku verziu i30 Fastback.

Verzia Fastback je prvým päťdverovým kupé v kompaktnom segmente. V budúcnosti by podobný typ karosérie mohol mať aj derivát Volkswagenu Golf. Hyundai i30 Fastback bude najmä konkurentom pre Škodu Octavia, keďže ostatné značky v tomto segmente neponúkajú možnosť vyklopiť kufor spolu so zadným sklom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nepôjde už o Hyundai s nálepkou lacný sedan. Prístrojový panel a bohatá výbava s bezpečnostnými prvkami z vyššej triedy je identická s novými modelmi i30.

Prečítajte si tiež: Hyundai predstavil mestské SUV Kona Čítajte 

Rozdiel oproti existujúcim verziám i30 je v znížení svetelnej výšky o 5 milimetrov a o 15 percent tvrdšie nastavený podvozok. Priestor nad hlavou na zadných sedadlách sa kvôli lepšej dynamike znížil o 3 centimetre. Oproti päťdverovej verzii je Fastback o 115 milimetrov dlhší, čím jeho dĺžka narástla na 4455 milimetrov.

Vďaka prednému nárazníku, ktorý zároveň tvorí celú masku auta, môže Hyundai jednoducho modifikovať vzhľad každej verzie i30. Maska Fastbacku sa tak líši od verzie hatchback, combi, aj od hothatchu N. S podobným riešením nedávno prišiel aj nový Ford Fiesta.

Nová karosárska verzia bude v ponuke s dvoma benzínovými motormi, buď štvorvalcovým 140-koňovým 1.4 T-GDI motorom alebo trojvalcom 1.0 T-GDI s výkonom 120 koní. Neskôr do ponuky pribudne aj štvorvalcový turbodiesel 1.6 CRDi s výkonom buď 110 alebo 136 koní.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podobne ako pri verziách hatchback a combi bude k dispozícii buď šesťstupňová manuálna prevodovka alebo sedemstupňový dvojspojkový automat. Verzia Fastback sa v predaji objaví začiatkom roku 2018.

Hyundai i30 sa od roku 2007 vyrába v českých Nošoviciach a momentálne je na trhu jeho tretia generácia. V Európe sa doteraz predalo viac ako 800-tisíc exemplárov i30 a v budúcnosti sa ešte očakáva hybridná verzia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 405
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 549
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 12 084
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 018
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 723
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 544
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 047
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 243
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 921
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 673
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 487
  4. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 393
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 388
  6. Juraj Kumičák: Kolaborant 8 364
  7. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 032
  8. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 914
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu