SME
Piatok, 30. september, 2022 | Meniny má Jarolím

Mercedes-Benz zvoláva tri milióny áut, upraví ich tak, aby mali nižšie emisie

Dieselové motory ostávajú v ponuke, tvrdí riaditeľ Mercedesu.

Ilustračné foto. Otvorenie showroomu AMG v Pekingu.Ilustračné foto. Otvorenie showroomu AMG v Pekingu. (Zdroj: Mercedes-Benz)

STUTTGART, BRATISLAVA. Automobilka Daimler, ktorá vyrába autá Mercedes-Benz, dnes ohlásila zvolávaciu akciu na svoje autá s naftovými motormi. Vyše tri milióny áut upraví tak, aby produkovali nižšie emisie oxidu uhoľnatého (CO).

"Verejná debata o naftových motoroch vytvára neistotu - hlavne pre našich zákazníkov. Preto sme sa rozhodli týmto opatrením ubezpečiť našich zákazníkov, ktorí majú naftové motory - a posilniť vieru v naftovú technológiu," povedal Dieter Zetsche, predseda predstavenstva Daimleru a riaditeľ značky Mercedes-Benz.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

O vysokých emisiách naftových motorov sa hovorí od jesene roku 2015, kedy americký úrad pre ochranu životného prostredia upozornil na podvody automobilky Volkswagen pri emisných testoch v laboratóriu.

S úpravami začínajú od najmenších

Daimler v marci začal zvolávať autá kompaktnej triedy s jednou motorizáciou, ktorá má po úpravách dosahovať nižšie emisie oxidov dusíka (NOX). Upravených má byť zatiaľ 45 percent vozidiel.

Do kompaktnej triedy Mercedesu patria modely A, B, GLA, CLA a CLA Shooting Brake. Tie využívajú turbodiesel s objemom 2,1 od Mercedesu, ale aj pohonnú jednotku 1,5 dCi od Renaultu.

Mercedes tiež v Nemecku zvolal na dobrovoľnú upravu majiteľov veľkej triedy V a upravil 75 percent vozidiel.

Teraz sa zvolávacia akcia rozšíri na "takmer všetky autá spĺňajúce normy EU5 a EU6 v Európe," píše sa v stanovisku automobilky. Na úpravy vyhradil Daimler 220 milióna eur.

SkryťVypnúť reklamu

Diesel ešte nezatracujú

Zvolávacia akcia sa spustí v najbližších týždňoch, a podľa automobilky bude kvôli vysokému počtu áut trvať dlhšie obdobie. Pre zákazníkov bude úprava dobrovoľná a bezplatná.

Daimler tiež ohlásil, že urýchli nasadenie svojej novej generácie naftových motorov, od začiatku vyvinutej s ohľadom na nízke emisie, do všetkých modelov. Tá bola predstavená minulý rok v triede E, prvým zástupcom je naftový dvojlitrer s označením OM 654.

"Sme presvedčení o tom, že naftové motory zostanú pevnou zložkou našej ponuky motorov," hovorí Zetsche. Dodáva, že jedným z dôvodov sú nízke emisie oxidu uhličitého (CO2).

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  5. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  6. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  7. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  8. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 8 588
  2. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 916
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 843
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 475
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 847
  6. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 757
  7. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 3 207
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 490
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Erik Kriššák: William Wordsworth - Blúdim sťa mrak osamelý
  2. Jakub Konečný: UKRAJINA PRIPOJILA 21 RUSKÝCH OBLASTÍ
  3. Martin Sukupčák: Prečo by som volil v LM za primátorku Luciu Cukerovú.
  4. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam.
  5. Adriana Karpinska: Bicyklom po (ne)hodvábnej ceste v Kirgizsku
  6. Štefan Vidlár: Hmm...
  7. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú...
  8. Ľubor Bystrický: Nemocnice bez lekárov-zem bezľudí
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 894
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 710
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 7 415
  4. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 6 162
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 663
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 827
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 410
  8. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie 2 867
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu