Riaditeľ Stella centra: Nedobré zvyky vodičov akoby pribúdali (rozhovor)

Situáciu na diaľnici D1 komplikujú viac vodiči ako stavbári, hovorí Viliam Brtáň.

Riaditeľ Stella centra Viliam Brtáň.(Zdroj: Stella centrum)

Na diaľnici D1 pri Ivanke pri Dunaji v smere do Senca sa stala vo štvrtok popoludní dopravná nehoda. Zrazili sa dva kamióny, dve dodávky a dve osobné autá. Diaľnica bola v oboch smeroch neprejazdná, uzavreli ju na šesť hodín, kým na nej pracovali záchranári. Autá policajti postupne otáčali do protismeru.

„Tvrdohlaví vodiči spôsobujú zbytočne kritické situácie, spomaľujú, ale aj ohrozujú rýchlejších,“ hovorí v rozhovore riaditeľ dopravného servisu Stella centra VILIAM BRTÁŇ.

Prečítajte si tiež: Čo robiť, keď zastanete v kolóne na diaľnici

Ako sa dopravný servis dozvie o tom, že niekde sa stala nehoda?

Článok pokračuje pod video reklamou

Najviac udalostí nám oznamujú registrovaní informátori, ktorých najčastejšie tvoria profesionáli a pravidelne jazdiaci amatérski vodiči. S tými spolupracujeme už viac ako dvadsať rokov.

V prípade závažných nehôd sa k nim pridávajú policajti, záchranári a hasiči. Snažíme sa uľahčiť im prácu tým. že v rádiách žiadame o ohľaduplné prechádzanie kritických úsekov, v ktorých práve pracujú. Pomáha im aj to, že vodičom odporúčame najvhodnejšie obchádzky.

Vďaka nášmu dopravnému servisu, ktorý pravidelne vysielajú partnerské rádiá, stále pribúdajú aj ďalší vodiči, ktorí chcú telefonicky alebo mailom upozorniť na aktuálne nebezpečenstvo na ceste.

Ako často sa stávajú nehody na úseku D1 Bratislava - Trnava? Je v nich nejaká pravidelnosť, dajú sa predpovedať?

Úsek D1 medzi Prístavným mostom a Trnavou je v oboch smeroch - najmä pre slovenských amatérskych vodičov - naozaj ťažkým orieškom. Drvivá väčšina z nich na ňom stále neakceptuje skutočnosť, že pre pomalšiu jazdu je určený pravý a nie stredný jazdný pruh.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4Z9J na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4Z9J na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  2. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  3. S mobil bankingom nosíte banku vo vrecku
  4. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť?
  5. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  6. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  7. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  8. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  9. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  10. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
  1. S mobil bankingom nosíte banku vo vrecku
  2. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť?
  3. Deti z Kľušova už vedia zachraňovať životy
  4. Vyberáme správny názov firmy
  5. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  6. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  7. Manažment a svet v pohybe, výzvy, príležitosti a hrozby
  8. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  9. 4 mýty o minerálnej vlne, ktorým by ste nemali veriť
  10. Stavebná fakulta STU na dňoch kariérneho poradenstva
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 30 967
  2. Platíte si poistenie domova zbytočne? 21 433
  3. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 20 924
  4. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 14 589
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 11 093
  6. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť? 7 494
  7. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať? 5 233
  8. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými 5 128
  9. Volkswagen T-Cross má z každého niečo 3 459
  10. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu 3 378

Téma: Rozhovory z denníka SME


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Chceli sme hovoriť s Vaľovou, poslala na nás políciu

Vaľovej prehrala voľby arogancia, hovoria Humenčania.

Dobré ráno

Dobré ráno: V polícii zúri vojna o moc

Ako to dnes vyzerá v slovenskej polícii.

Stĺpček Jakuba Fila

Fico útokom na Lajčáka píli konár sám pod sebou

Poslanec Fico potrebuje prezidenta alebo percentá.

Neprehliadnite tiež

Malé Suzuki Jimny sa môže jednoducho premeniť na Mercedes či Land Rover

Japonský úpravca začne konverziu ponúkať budúci rok.

Výroba Volkswagenu Passat sa presunie do Česka k Škode Superb

Nové rodisko sa hľadá pre Škodu Karoq a Seat Ateca.

Kia spustila výrobu nového modelu ProCeed

Tretia generácia modelu sa začne predávať exkluzívne v Európe.