SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Riaditeľ Stella centra: Nedobré zvyky vodičov akoby pribúdali (rozhovor)

Situáciu na diaľnici D1 komplikujú viac vodiči ako stavbári, hovorí Viliam Brtáň.

Riaditeľ Stella centra Viliam Brtáň.Riaditeľ Stella centra Viliam Brtáň. (Zdroj: Stella centrum)

Na diaľnici D1 pri Ivanke pri Dunaji v smere do Senca sa stala vo štvrtok popoludní dopravná nehoda. Zrazili sa dva kamióny, dve dodávky a dve osobné autá. Diaľnica bola v oboch smeroch neprejazdná, uzavreli ju na šesť hodín, kým na nej pracovali záchranári. Autá policajti postupne otáčali do protismeru.

„Tvrdohlaví vodiči spôsobujú zbytočne kritické situácie, spomaľujú, ale aj ohrozujú rýchlejších,“ hovorí v rozhovore riaditeľ dopravného servisu Stella centra VILIAM BRTÁŇ.

Prečítajte si tiež: Čo robiť, keď zastanete v kolóne na diaľnici Čítajte 

Ako sa dopravný servis dozvie o tom, že niekde sa stala nehoda?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Najviac udalostí nám oznamujú registrovaní informátori, ktorých najčastejšie tvoria profesionáli a pravidelne jazdiaci amatérski vodiči. S tými spolupracujeme už viac ako dvadsať rokov.

V prípade závažných nehôd sa k nim pridávajú policajti, záchranári a hasiči. Snažíme sa uľahčiť im prácu tým. že v rádiách žiadame o ohľaduplné prechádzanie kritických úsekov, v ktorých práve pracujú. Pomáha im aj to, že vodičom odporúčame najvhodnejšie obchádzky.

Vďaka nášmu dopravnému servisu, ktorý pravidelne vysielajú partnerské rádiá, stále pribúdajú aj ďalší vodiči, ktorí chcú telefonicky alebo mailom upozorniť na aktuálne nebezpečenstvo na ceste.

Ako často sa stávajú nehody na úseku D1 Bratislava - Trnava? Je v nich nejaká pravidelnosť, dajú sa predpovedať?

SkryťVypnúť reklamu

Úsek D1 medzi Prístavným mostom a Trnavou je v oboch smeroch - najmä pre slovenských amatérskych vodičov - naozaj ťažkým orieškom. Drvivá väčšina z nich na ňom stále neakceptuje skutočnosť, že pre pomalšiu jazdu je určený pravý a nie stredný jazdný pruh.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4Z9J na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4Z9J na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 771
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 882
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 687
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 767
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 15 716
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 15 053
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 14 188
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 522
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 185
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 10 924
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Rozhovory z denníka SME

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Plošné testovanie na Covid-19 v Bratislave.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L