SME
reklama

Šéf Dacie prezradil, aká bude budúcnosť automobilky

S väčšími ani menšími Daciami sa už nepočíta.

(Zdroj: Dacia)

BUKUREŠŤ, BRATISLAVA. Rumunská automobilka Dacia zažila za uplynulé dve desaťročia znovuzrodenie. Po tom, čo ju na konci 90. rokov kúpil Renault sa automobilke začalo dariť a rýchlo expandovala aj do západnej Európy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na začiatku sa stal kľúčovým modelom lacný sedan Logan, určený aj pre rozvojové krajiny, ktorý prišiel na trh v roku 2004.

Prečítajte si tiež: Čaro Dacie Duster spočíva v jednoduchosti (test) Čítajte 

K Loganu sa postupne pridali ďalšie modely: Logan kombi MCV, malý hatchback Sandero, časom aj najlacnejší off-road Duster a nakoniec rodinné MPV Lodgy a pre remeselníkov dodávka Dokker.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

O tom, že sa Dacii darí svedčí aj fakt, že za päť rokov existencie nového závodu v Maroku vzniklo už milión Dacií. Automobilka ťaží najmä zo staršej, ale osvedčenej technológie Renaultu.

Budúcnosť bez elektriny

Kým rumunská automobilka finišuje s vývojom druhej generácie Dusteru, Britský Auto Express zverejnil rozhovor s jej obchodným riaditeľom, Francoisom Mariottom.

Reč bola najmä o celkovej budúcnosti Dacie.

Podľa Mariotta Dacia momentálne nepočíta s výrobou hybridov, či elektromobilov.

„V súčasnosti je to pre Daciu príliš drahá technológia. Pre udržanie nízkej ceny musíme využívať osvedčené technológie. Takmer nulové emisie oxidov dusíka (NOX) sa nám darí dosahovať vďaka LPG,“ povedal Mariotte.

Dacia preto už vo Francúzsku ponúka možnosť LPG pohonu pri všetkých svojich modeloch, vďaka čomu sa oproti spaľovaciemu motoru znižujú emisie o 12 percent a náklady na prevádzku o 40 percent.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mariotte tiež vysvetlil, prečo od príchodu prvého Loganu sa Dacii tak darí. „Sme značka, ktorá odpovedá na reálne potreby ľudí, ktorí buď nechcú do auta investovať všetky svoje úspory, vyžadujú najlepší pomer ceny a výkonu alebo hľadajú alternatívu k ojazdenému autu".

Jednoduché, spoľahlivé a cenovo dostupné. To je podľa Mariotta hlavné motto Dacie, ktorého sa plánuje držať aj v budúcnosti.

„Trh s ojazdenými autami je šesťkrát väčší ako s novými autami. K Dacii sa dostáva 40 percent zákazníkov, ktorí predtým vlastnili ojazdené auto. Z nich si 40 percent prvýkrát v živote kupuje nové auto a Daciu si vyberajú kvôli jej jedinečnej cenovej ponuke na trhu,“ vysvetľuje Mariotte.

Malá ani väčšia Dacia nie je v pláne

Na otázku Auto Expressu, či Dacia uvažuje o ďalšom rozširovaní modelového radu odpovedal Mariotte skôr záporne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Pokiaľ si chceme udržať cenovo dostupné autá, musíme cieliť na najväčší segment trhu. Tým sú autá vo veľkosti Volkswagenu Polo či Golfu. Ísť do vyššieho segmentu (napríklad VW Passat) nie je v ambícii značky a segment mestských miniáut je už výrazne menší a silno ho ovplyvňuje fleet."

Prečítajte si tiež: Dacia prekvapila v britskom prieskume spoľahlivosti Čítajte 

Ambíciou Dacie je preto predávať autá súkromným osobám a ako jej obchodný riaditeľ povedal, zatiaľ nenašli spôsob, ako by sa im oplatil predaj mestských miniáut. Nedávne špekulácie o príchode malej Dacie sa tak nepotvrdili a značka bude pracovať najmä na ďalšej modernizácii súčasného modelového radu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  2. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  3. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  4. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  8. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 833
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 293
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 662
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 3 139
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 128
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 859
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 361
  8. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 2 160
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Varga: Krkavci / 59. /
  2. Ľuboš Vodička: Viedeň, Gustav Klimt a Secesia
  3. Jan Pražák: Cizinka s rozměrnou kabelou
  4. Jozef Sitko: Vyhral by Fico voľby i v roku 2024?
  5. Peter Bolebruch: Ako sa Miško, Richard, Milan rozhodli podporiť Robka. Lebo peniaze z EÚ treba a vraj sme právny štát.
  6. Eva Chocholáčková: Vypočuli želanie čitateľov. A vyplatilo sa
  7. Julius Kravjar: Umelá inteligencia v prostredí vysokoškolského vzdelávania a s tým súvisiace etické aspekty
  8. Lucia Nicholsonová: List ministerke s hollywoodskym úsmevom
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 112 801
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 70 195
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 218
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 680
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 410
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 544
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 15 096
  8. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 14 133
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu