SME
Piatok, 1. júl, 2022 | Meniny má Diana

Dvanásťvalcové BMW je pre tých, ktorí za každú cenu chcú to najlepšie (test)

Auto je objektívne horšie, ale na tom vôbec nezáleží.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Automobilky žijú v zvláštnom paradoxe. Navonok taktne zamlčiavajú to, že ich autá majú nejakých konkurentov - každé auto akoby bolo "v triede samej osve".

Medzi sebou sa však navzájom pozorne sledujú a pripravujú modely tak, aby dokázali priamo bojovať. Keď má konkurencia nejaký úspešný model, treba si čo najrýchlejšie odhryznúť z koláča jeho predajov.

Jedným z príkladov je aj dvanásťvalcové BMW 760Li. Mníchovská automobilka ho predstavila ako priamu odpoveď na Mercedes S 65 AMG (a čoskoro sa pridá aj Audi A8 W12 novej generácie).

Komu nestačí BMW radu 7 s plebejským šesť- alebo osemvalcom za plebejských 90-tisíc eur, môže si po novom vybrať dvanásťvalec za dvojnásobok. Aké je najdrahšie a najvýkonnejšie auto, aké kedy BMW ponúkalo?

M pre Európu, Excellence pre Áziu

BMW uviedlo sedmičku s dvanásťalcom na trh minulý rok - a to hneď v dvoch verziách. Jednou je športová M760Li, druhou "luxusná" M760Li Excellence.

Rozdiel medzi nimi je v tom, že verzia M má športovejšiu sadu nárazníkov, hlučnejší výfuk, inak naladenú elektroniku podvozka. Verzia Excellence má pôsobiť luxusnejšie a elegantnejšie a menej okázalo, čo vraj preferujú zákazníci v Ázii.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Do vojny posielajú mladých z chudobných regiónov.


30. jún
Líder Tour de France Yves Lampaert.

Žltý dres na Tour prekvapivo získal Yves Lampaert.


2 h

Volvo prinesie pozitíva, pre ktoré sa ho oplatí vítať.


6 h

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 6 ďalší 22 h

Neprehliadnite tiež

Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


11 h

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún
SkryťZatvoriť reklamu