SME
Štvrtok, 11. august, 2022 | Meniny má Zuzana

Bollinger B1 má ambície stať sa najpraktickejším elektromobilom

Newyorský startup Bollinger Motors predstavil svoj prvý model, terénne vozidlo, ktoré uvezie viac ako 2,7 tony nákladu.

Bollinger B1Bollinger B1 (Zdroj: Bollinger Motors)

Väčšina z nás si pod pojmom "elektromobil" predstaví elegantné autá s futuristickými tvarmi a najmodernejšími technológiami. Farmár Robert Bollinger sa rozhodol vyrobiť trocha iné elektrické vozidlo.

Bollinger B1 sa nesnaží konkurovať žiadnemu z existujúcich elektromobilov, prináša niečo úplne nové. Je to pracant s minimalistickým dizajnom, na ktorom sa všetko podriaďuje užitočnosti.

Okamžite zaujme hranatým krabicovitým dizajnom, ktorý pripomína terénne vozidlá ako Jeep Wrangler alebo Land Rover Defender. Zadná časť karosérie je odnímateľná, vďaka čomu sa môže rýchlo zmeniť na pick-up s nekrytou korbou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Pri pohľade na fotografie robustného a drsne vyzerajúceho automobilu, možno trocha prekvapia jeho pomerne kompaktné rozmery. Na dĺžku meria 3 810 mm, široký je 1 943 mm, strecha siaha do výšky 1 867 mm. Rázvor náprav je 2 667 mm.

Prísne účelový dizajn

Vďaka jednoduchému pravouhlému dizajnu je každý milimeter vnútorného priestoru využiteľný - po odstránení dvoch zadných sedadiel je celkový objem nákladového priestoru 2 690 litrov.

V ňom je zarátaný aj objem predného nákladového priestoru, ktorý má sám takmer 400 litrov. Veľmi zaujímavým riešením je otvor medzi týmto priestorom a kabínou vozu, ktorý umožňuje prevoz predmetov dlhých ako auto samotné.

Samotná kabína je rovnako jednoduchá ako exteriér. Dotykové displeje a iné vychytávky by ste tu hľadali márne, o zábavu posádky sa stará jednoduché rádio. Všetky prístroje sú utesnené, interiér môžete doslova vypláchnuť hadicou.

SkryťVypnúť reklamu

Pred vodičom nájdeme tradičnú prístrojovú dosku s mechanickými "budíkmi". Za pozornosť stojí unikátny otáčkomer. Keďže B1 má dva motory, zobrazovaná hodnota je priemerom ich počtov otáčok.

Tieto elektromotory spolu dodávajú výkon 360 koní a krútiaci moment 640 Nm. Každý z nich poháňa jednu nápravu, vďaka čomu má pohon všetkých štyroch kolies. Napriek aerodynamike podobnej menšiemu paneláku zrýchli na stovku za 4,5 sekundy, ručička sa zastaví až na elektronicky obmedzených 200 km/h.

Celý automobil stojí na hliníkovom podvozku, ktorý váži len 134 kilogramov. Celková váha vozidla sa vyšplhala na 1,7 tony a je rozdelená presne v pomere 50:50, utiahnuť dokáže ďalšej 2,7 tony nákladu.

Na výber bude s dvoma rôznymi kapacitami batérií, 60 alebo 100 kWh, s dojazdom 190 alebo 320 kilometrov. V teréne ich najazdí pravdepodobne o niečo menej, no mal by konkurovať najlepším off-roadom na trhu.

SkryťVypnúť reklamu

Terénny elektromobil s cenou 50-tisíc eur

Pomôžu mu určite aj nájazdové uhly 56° vpredu, 53° vzadu, a prejazdový uhol 33°. Svetlá výška je nastaviteľná v rozmedzí od 254 do 508 milimetrov. Všetky elektrické súčasti sú utesnené a dokáže sa brodiť vodou do výšky jedného metra po dobu tridsiatich minút.

Konečná cena zatiaľ oficiálne známa nie je, niektoré zdroje uvádzajú približne 50-tisíc eur. Výroba by mala začať približne o dva roky, na stránke výrobcu sa Bollinger B1 už dá nezáväzne rezervovať, od začiatku budúceho roka bude príjmať zálohu 1 000 dolárov za záväznú rezerváciu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  3. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  4. Prehľad a automatizácia
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  8. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  1. Trenčín potrebuje nový impulz!
  2. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  3. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 12 723
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 985
  3. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 9 673
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 356
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 7 179
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 4 380
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 790
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 876
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Hlavný akcionár finančnej skupiny Arca Capital Rastislav Velič.

Finančná skupina prežila dva roky s obrovskými dlhmi. Veritelia z nej chcú dostať viac peňazí.


10 h
Peter Schutz.

Z Arcy zrejme vyvádzali milióny už pred bankrotom.


13 h
Donedávna najväčšie šance stať sa kardinálom mal košický gréckokatolícky arcibiskup Cyril Vasiľ.

Kardinálov - voliteľov pápeža býva okolo 120.


9. aug
Logo podcastu Dobré ráno.

Majú inštitúcie jasno v uplatňovaní sankcií?


a 1 ďalší 2 h

Neprehliadnite tiež

BMW M440i Gran Coupe pred centrálou značky v Mníchove.

Na konci 50. rokov značke hrozil zánik.


19 h
Volkswagen Phaeton druhej generácie a koncept Porsche Cayenne Convertible.

Do výroby sa nedostali, skončia v múzeu.


8. aug
Seat Leon

Pri drahších modeloch majú Slováci slabosť na SUV.


5. aug
Nissan Qashqai a Škoda Karoq

Karoq je stále dobrým autom, Qashqai sa vrátil vo veľkom štýle.


5. aug

Blogy SME

  1. Jan Pražák: Vražedná polyamorie
  2. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 10. časť
  3. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  4. Miroslav Galovič: Cykloleto 2022. Časť 1 - Kalvária pri vodnom diele.
  5. Petronela Čellárová: Stále neverím
  6. Anton Kaiser: Ráno pod Hrušovom
  7. Maťo Chudík: Ticho
  8. Ján Škerko: Ranený ruský medveď najprv mrmlal, potom fučal a teraz už reve
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 128 705
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 19 529
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 529
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 672
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 7 470
  6. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 4 081
  7. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 3 832
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 325
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu