SME
reklama

Bollinger B1 má ambície stať sa najpraktickejším elektromobilom

Newyorský startup Bollinger Motors predstavil svoj prvý model, terénne vozidlo, ktoré uvezie viac ako 2,7 tony nákladu.

Bollinger B1Bollinger B1 (Zdroj: Bollinger Motors)

Väčšina z nás si pod pojmom "elektromobil" predstaví elegantné autá s futuristickými tvarmi a najmodernejšími technológiami. Farmár Robert Bollinger sa rozhodol vyrobiť trocha iné elektrické vozidlo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bollinger B1 sa nesnaží konkurovať žiadnemu z existujúcich elektromobilov, prináša niečo úplne nové. Je to pracant s minimalistickým dizajnom, na ktorom sa všetko podriaďuje užitočnosti.

Okamžite zaujme hranatým krabicovitým dizajnom, ktorý pripomína terénne vozidlá ako Jeep Wrangler alebo Land Rover Defender. Zadná časť karosérie je odnímateľná, vďaka čomu sa môže rýchlo zmeniť na pick-up s nekrytou korbou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pri pohľade na fotografie robustného a drsne vyzerajúceho automobilu, možno trocha prekvapia jeho pomerne kompaktné rozmery. Na dĺžku meria 3 810 mm, široký je 1 943 mm, strecha siaha do výšky 1 867 mm. Rázvor náprav je 2 667 mm.

Prísne účelový dizajn

Vďaka jednoduchému pravouhlému dizajnu je každý milimeter vnútorného priestoru využiteľný - po odstránení dvoch zadných sedadiel je celkový objem nákladového priestoru 2 690 litrov.

V ňom je zarátaný aj objem predného nákladového priestoru, ktorý má sám takmer 400 litrov. Veľmi zaujímavým riešením je otvor medzi týmto priestorom a kabínou vozu, ktorý umožňuje prevoz predmetov dlhých ako auto samotné.

Samotná kabína je rovnako jednoduchá ako exteriér. Dotykové displeje a iné vychytávky by ste tu hľadali márne, o zábavu posádky sa stará jednoduché rádio. Všetky prístroje sú utesnené, interiér môžete doslova vypláchnuť hadicou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pred vodičom nájdeme tradičnú prístrojovú dosku s mechanickými "budíkmi". Za pozornosť stojí unikátny otáčkomer. Keďže B1 má dva motory, zobrazovaná hodnota je priemerom ich počtov otáčok.

Tieto elektromotory spolu dodávajú výkon 360 koní a krútiaci moment 640 Nm. Každý z nich poháňa jednu nápravu, vďaka čomu má pohon všetkých štyroch kolies. Napriek aerodynamike podobnej menšiemu paneláku zrýchli na stovku za 4,5 sekundy, ručička sa zastaví až na elektronicky obmedzených 200 km/h.

Celý automobil stojí na hliníkovom podvozku, ktorý váži len 134 kilogramov. Celková váha vozidla sa vyšplhala na 1,7 tony a je rozdelená presne v pomere 50:50, utiahnuť dokáže ďalšej 2,7 tony nákladu.

Na výber bude s dvoma rôznymi kapacitami batérií, 60 alebo 100 kWh, s dojazdom 190 alebo 320 kilometrov. V teréne ich najazdí pravdepodobne o niečo menej, no mal by konkurovať najlepším off-roadom na trhu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Terénny elektromobil s cenou 50-tisíc eur

Pomôžu mu určite aj nájazdové uhly 56° vpredu, 53° vzadu, a prejazdový uhol 33°. Svetlá výška je nastaviteľná v rozmedzí od 254 do 508 milimetrov. Všetky elektrické súčasti sú utesnené a dokáže sa brodiť vodou do výšky jedného metra po dobu tridsiatich minút.

Konečná cena zatiaľ oficiálne známa nie je, niektoré zdroje uvádzajú približne 50-tisíc eur. Výroba by mala začať približne o dva roky, na stránke výrobcu sa Bollinger B1 už dá nezáväzne rezervovať, od začiatku budúceho roka bude príjmať zálohu 1 000 dolárov za záväznú rezerváciu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 29 995
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 405
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 905
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 248
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 063
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 830
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 792
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  2. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  3. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  4. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  5. Martin Borecky: Rakovina
  6. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  7. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  8. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 075
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 646
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 434
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 890
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 449
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 365
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 261
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  8. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
SkryťZatvoriť reklamu