NAÍ DILLÍ. "Autá bez vodičov v krajine nepovolíme. Som si tým celkom istý," povedal indický minister dopravy Nitin Gadkari. "Vláda nepovolí žiadne technológie, ktoré by mohli ľudí pripraviť o prácu. V krajine, kde je nezamestnanosť, nemôžu technológie brať ľuďom prácu.
Napriek tomu, že viaceré automobilky a IT spoločnosti pracujú na vývoji autonómnych áut, týmito slovami ich indický minister odmietol.
V krajine majú už teraz nedostatok vodičov. V krajine sa darí taxi aplikáciam ako Uber a Ola, pomocou ktorých absolvovali tamojší obyvatelia 500 miliónov jázd.
Kvôli prechodu vodičov k taxi aplikáciám je teraz v Indii nedostatok kamionistov. Podľa odhadov sa až desať percent indických kamiónov sa tento rok ani nepohne z miesta, keďže ich nemá kto odšoférovať.
Ako môžeme na cesty pustiť také autá, keď už teraz máme toľko nezamestnaných, pýta sa minister Nitin Gadkari. Zároveň minister povedal, že nebude nijako zvýhodňovať dovoz elektromobilov do krajiny. "Povedal som výrobcom, že môžu prísť a vyrábať tu, u nás."
Viaceré automobilky odhadujú príchod áut schopných plne autonómnej jazdy na rok 2021. Exriaditeľ Uberu Travis Kalanick minulý rok povedal, že kvôli zlému stavu ciest a komplikovanej situácií bude India jedna z posledných krajín, do ktorej roboautá prídu.
Podľa nedávnej štúdie spoločnosti Intel by celosvetový ekonomický dopad autonómnych áut mohol do roku 2050 dosiahnuť 7 biliónov dolárov.