SME
Piatok, 20. máj, 2022 | Meniny má Bernard

Nová generácia Bentley Continental GT prichádza po 14 rokoch

Výkon šesťlitrového motora W12 sa zvýšil na 635 koní.

(Zdroj: Bentley)

CREWE. Bentley po rokoch prichádza s novou generáciou luxusného coupé Continental Grand Tourer (GT). Od premiéry predchodcu ubehlo už 14 rokov počas ktorých prešlo dvojdverové Bentley viacerými modernizáciami. Napriek tomu nadišiel čas predstaviť nástupcu, ktorý ukončí modernizáciu modelového radu prémiovej britskej automobilky.

Predobraz nového Continentalu GT ponúkla štúdia Speed 6, ktorá sa predstavila ešte v roku 2015. Oproti predchodcovi je predná maska výraznejšia, s väčšími svetlami aj mriežkou chladiča. Zozadu prémiové coupé zaujme elipsovitým tvarom svetiel aj koncoviek výfuku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Silueta síce ostáva zachovaná, dôležitou zmenou je však nová platforma. Zatiaľ čo predchodca využíval skrátený podvozok luxusného Volkswagenu Phaeton, nový Continental GT má s platformou MSB základ v Porsche Panamera.

Displej ukrytý za ciferníkmi

V priebehu štrnástich rokov interiér už viditeľne zostarol, preto Bentley prichádza s novou modernou prístrojovou doskou, ktorá zaujme najmä stredovým panelom. Vo vrchnej časti sa nachádza trojstranný preklápací panel Bentley Rotating Display, ktorý je ako z bondoviek 007.

Na najdôležitejšej strane sa nachádza 12,3-palcový multimediálny dotykový displej. Ďalšiu stranu tvorí čistý obklad nadväzujúci na zvyšok prístrojovej dosky. Komu by sa prázdna plocha zdala fádna, môže zvoliť tretiu stranu s analógovým teplomerom, kompasom a stopkami. Interiér Continentalu GT tak razom získa starosvetskú atmosféru.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Prvé dieselové Bentley dostane motor z Audi Čítajte 

Prístrojovú dosku zdobia aj švajčiarske ručičkové hodinky. Celý interiér, tak ako zvyšok auta, je vyrábaný ručne v britskom meste Crewe. Len úprava dreveného obloženia z jedného kusu trvá 9 hodín.

Pod kapotou sa opäť nachádza šesťlitrový dvanásťvalec TSI, ktorého výkon narástol na 635 koní. Motor vie do 3000 otáčok vypnúť polovicu valcov a je kombinovaný s osemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Automobilka uvádza spotrebu 12,2 litra na 100 kilometrov, čo v porovnaní s predchodcom zníženie o dva litre. Najnovšie Bentley ostáva pri pohone všetkých štyroch kolies a z 0 na 100 km/h zrýchli za 3,7 sekundy.

Ešte lepší pôžitok z jazdy

Potešenie z jazdy zabezpečuje aj nastavenie podvozku Drive Dynamics Control podľa požadovaného štýlu jazdy. O pohodlné manévrovanie v mestskom prostredí sa stará systém Electric Power-Assisted Steering (EPAS), v ktorom je obsiahnuté aj automatické parkovanie, jazda v kolónach a sledovanie jazdných pruhov.

SkryťVypnúť reklamu

O pohodlnú jazdu bez nežiadúcich náklonov a natriasania na nerovnostiach zabezpečí systém Dynamic Ride s aktívnym odpružením podvozku.

Bentley sa síce pochválilo, že novému Continentalu GT sa podarilo schudnúť o 85 kilogramov, výsledná váha však stále predstavuje 2,25 tony.

Premiérovo si nový Continental GT pozrú v septembri návštevníci frankfurtského autosalónu a do predaja auto pôjde začiatkom budúceho roku.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  2. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  3. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  4. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  5. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  6. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  7. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  8. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  1. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  2. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  3. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  4. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  5. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  6. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im
  7. Aké typy cukrovky poznáme?
  8. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  1. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 354
  2. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 6 158
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 954
  4. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 406
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 289
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 239
  7. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 233
  8. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka! 1 062
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

Online kúpite už aj českú a slovinskú známku.


17. jan
Peugeot 308

Väčší benzínový motor mu však chýba v ponuke.


18. máj
Lada Granta

Autá budú bez airbagov.


a 1 ďalší 17. máj
Lexus ES 300h

Výkon je dostatočný, no zrýchlením nenadchne.


17. máj

Blogy SME

  1. ADRA Slovensko: Dobrovoľníctvo v srbskom Belehrade. Príbehy ľudí bez domova ako odraz spoločnosti
  2. Martin Greguš: Ľudia sa boja, že všetko stratia, tak mlčia. A nakoniec všetko stratia, lebo mlčia...
  3. Iveta Bakitová: Tarragona a ešte pár cestovateľských tipov na Costa Dorada v Španielsku
  4. Michal Múčka: Ako ma uniesli do UFO
  5. Vladimír Hatara: Prečo je politika odporná
  6. Dana Janebová: Keby bol človek ako svetlo
  7. Aliancia NIE RAKOVINE: Ideme za vami - Turné NIE RAKOVINE 2022
  8. Kristína Jakubičková: Ako sa hádať na úrovni alebo prečo sa neuchýliť k invektívam najhrubšieho zrna
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 20 287
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 10 317
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 215
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 5 838
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 087
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 4 048
  7. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 3 819
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 118
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu