Land Rover Discovery SVX si trúfne aj na poriadny terén

Špeciálnu verziu poháňa osemvalec s výkonom 525 koní.

(Zdroj: Land Rover)

FRANKFURT. Modely značky Land Rover by už iba z princípu nemali mať problém s jazdou mimo spevnenej cesty, ale v ére metských SUV to už nie je samozrejmosť a off-roady pomaly vymierajú. Discovery SVX je však opačný prípad a bol upravený tak, aby si ťažkým terénom hravo poradil.

Oproti štandardnému Discovery má SVX drsnejší vzhľad s matnou šedou doplnenou o oranžové detaily. Na streche je decentná svetelná rampa, ako odkaz na legendárne preteky Land Rover Camel Trophy.

Špeciálnu verziu poháňa preplňovaný päťlitrový osemvalec s výkonom 525 koní a auto je navrhnuté tak, aby dosahovalo najlepšie výsledky na spevnenej ceste, ale aj v teréne.

Rozdielne požiadavky na terén v ktorom sa pohybuje Land Rover vyriešil použitím aktívneho stabilizátoru podvozku H-ARC (Hydraulic Active Roll Control). Stabilizátory sa v teréne rozpoja, aby umožnili lepšie kríženie náprav a na ceste zas pomáhajú predchádzať nežiadúcim náklonom v zákrutách.

Prečítajte si tiež: Jaguar postaví sedan XE s výkonom 600 koní a cenou 170-tisíc eur

O bezpečný zjazd zo stŕmeho svahu sa stará systém Hill Descent Control. Nechýba ani vzduchové odpruženie podvozku s nastaviteľnou svetlou výškou.

Divízia SVO (Special Vehicle Operations) upravuje Land Rovery a Jaguare podľa troch variantov individualizácie. SVAutobiography stavia na maximálnom luxuse a prémiových materiáloch. Športovo zameraná verzia SVR doluje z Land Roverov maximálny výkon a verzia SVX je určená milovníkom náročných expedícii.

Pre dokonalú prestíž bude Discovery SVX prvým ručne skladaným Land Roverom divízie SVO. Do výroby sa má najschopnejší Land Rover v histórii dostať začiatkom budúceho roka.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  2. Modern luxury next to the Blue Church
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  5. Moskva alebo Petrohrad?
  6. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  7. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  8. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 173
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 955
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 066
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 671
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 547
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 405
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 076
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 010
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 826
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 720

Téma: Autosalón Frankfurt 2017


Článok je zaradený aj do ďalších tém Off road

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

SVET

Zomrel masový vrah Charles Manson

Manson zomrel vo väzení prirodzenou smrťou.

Neprehliadnite tiež

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.

Dubajský superšport s výkonom 5000 koní je realita, ostane vyhradený pre trať

Do bežnej premávky sa chystá Devel Sixteen s výkonom 2000 a 3000 koní, ukázal sa aj prototyp terénneho vozu 6x6.

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.