Land Rover Discovery SVX si trúfne aj na poriadny terén

Špeciálnu verziu poháňa osemvalec s výkonom 525 koní.

(Zdroj: Land Rover)

FRANKFURT. Modely značky Land Rover by už iba z princípu nemali mať problém s jazdou mimo spevnenej cesty, ale v ére metských SUV to už nie je samozrejmosť a off-roady pomaly vymierajú. Discovery SVX je však opačný prípad a bol upravený tak, aby si ťažkým terénom hravo poradil.

Oproti štandardnému Discovery má SVX drsnejší vzhľad s matnou šedou doplnenou o oranžové detaily. Na streche je decentná svetelná rampa, ako odkaz na legendárne preteky Land Rover Camel Trophy.

Špeciálnu verziu poháňa preplňovaný päťlitrový osemvalec s výkonom 525 koní a auto je navrhnuté tak, aby dosahovalo najlepšie výsledky na spevnenej ceste, ale aj v teréne.

Rozdielne požiadavky na terén v ktorom sa pohybuje Land Rover vyriešil použitím aktívneho stabilizátoru podvozku H-ARC (Hydraulic Active Roll Control). Stabilizátory sa v teréne rozpoja, aby umožnili lepšie kríženie náprav a na ceste zas pomáhajú predchádzať nežiadúcim náklonom v zákrutách.

Prečítajte si tiež: Jaguar postaví sedan XE s výkonom 600 koní a cenou 170-tisíc eur

O bezpečný zjazd zo stŕmeho svahu sa stará systém Hill Descent Control. Nechýba ani vzduchové odpruženie podvozku s nastaviteľnou svetlou výškou.

Divízia SVO (Special Vehicle Operations) upravuje Land Rovery a Jaguare podľa troch variantov individualizácie. SVAutobiography stavia na maximálnom luxuse a prémiových materiáloch. Športovo zameraná verzia SVR doluje z Land Roverov maximálny výkon a verzia SVX je určená milovníkom náročných expedícii.

Pre dokonalú prestíž bude Discovery SVX prvým ručne skladaným Land Roverom divízie SVO. Do výroby sa má najschopnejší Land Rover v histórii dostať začiatkom budúceho roka.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 13 542
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 422
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 210
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 964
  5. Kam do tepla v januári? 1 695
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 621
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 367
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 197
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 896
  10. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 862

Téma: Autosalón Frankfurt 2017


Článok je zaradený aj do ďalších tém Off road

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čipový génius Rado Danilák: Viem, ako súperiť s Intelom

Počítačový výskumník a podnikateľ so slovenskými koreňmi vysvetľuje, ako sa môže presadiť malý hráč.

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

TECH

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

Neprehliadnite tiež

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.