Z Frankfurtu nad Mohanom od reportérov denníka SME Michaela Kasardu a Mareka Porackého.
Cee'd bolo prvé auto kórejskej automobilky Kia, ktoré začali ľudia spomínať v tých istých vetách spolu s osvedčenou európskou konkurenciou - Fordom Focus, Renaultom Mégane či Volkswagenom Golf. Kie boli dovtedy síce lacné, ale nekultivované a poskladané z nekvalitných materiálov.
130 mil. eur
je hodnota investície automobilky Kia do žilinskej továrne v súvislosti s nábehom výroby nového cee'du.
Práve modelom cee'd z roku 2006 dokázal presvedčiť náročných Európanov, že Kia to myslí vážne.
Pomohla sedemročná záruka, ktorú v tom čase iný výrobca neponúkal, ale aj to, že dizajn navrhli Európania pre Európanov.
Snaha presadiť sa na starom kontinente prináša pre podnik úžitok. Za prvý polrok tohto roka bola Kia štvrtou najpredávanejšou automobilkou na Slovensku - po Škode, Volkswagene a Hyundaii. Z ponuky Kie si zákazníci najčastejšie vyberali práve cee'd.
Novinka raz za šesť rokov
Životný cyklus veľkosériových áut je zvyčajne šesť rokov. Po troch rokoch absolvuje auto mierny facelift, po ďalších troch musí prísť nová generácia. Aj keď so starým cee'dom nie je nič v neporiadku, vo výrobe je od roku 2012, a budúci rok ho musí nahradiť novinka.
Na prebiehajúcom autosalóne vo Frankfurte predstavila Kia dizajnovú štúdiu toho, ako by mohol nový cee'd vyzerať. Tieto štúdie slúžia ako cvičenia pre návrhárov, ale aj na zisťovanie reakcií verejnosti.