FRANKFURT, BRATISLAVA. Medzi nadšencami automobilov sa hovorí, že šoférovať pomalé auto rýchlo je väčšia zábava, ako šoférovať rýchle auto pomaly. Stovky koní sú zbytočné, keď ich niet kde využiť a maximálnu diaľničnú stotridsiatku auto dosiahne snáď ešte na dvojke.
Naopak, auto so zdanlivo malým výkonom dokáže pobaviť oveľa viac. Jeho potenciál dokáže vodič aj na bežných cestách využiť naplno. Taký je prípad aj nového Suzuki Swift Sport.
Papierovým výkonom 140 koní neohúri, ale skúsenosti so slabšími motorizáciami naznačujú, že novinka sľubuje veľké šoférske zážitky. S výkonom 140 koní je azda najslabším dnešným autom ašpirujúcim na označenie hot hatch - výkon je však len polovica príbehu.
Suzuki sa pri svojich najnovších modeloch - Swifte aj Ignise - sústredilo na to, aby udržalo čo najnižšiu hmotnosť auta. Nový Swift Sport tak váži len niečo okolo tony - podľa rôznych informácií výrobcu je to 965 až 1045 kilogramov.
Zvonku pôsobí Swift Sport veľmi výstredne, čo sa malým zábavným autám celkom hodí. Má agresívnejší nos a tiež sadu "aerodynamických" nadstavcov prahov a nárazníkov vyrobených z imitácie karbónu.
"Hviezdny" kúsok na autosalóne bol výrazne neónovo žltý. Suzuki uvádza, že ide o farbu inšpirovanú tou, v ktorej jazdili niekdajšie rely špeciály značky. Podľa nás je až príliš krikľavá, ale v ponuke značky sú aj civilnejšie laky.
Ešte viac sa nám ale Swift zapáčil vnútri. Športové predné sedačky dobre držia telo a vzájomná poloha volantu, páky šesťstupňovej manuálnej prevodovky a pedálov je mimoriadne podarená. Medzi otáčkomerom a rýchlomerom našiel svoje miesto digitálny ukazovateľ plniaceho tlaku turba - akoby tým Suzuki naznačovalo, že turbo tu nie je kvôli emisiám, ale hlavne kvôli zábave.