SME
Sobota, 24. august, 2019 | Meniny má Bartolomej

Rozum alebo zábava: Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid a Electric (test)

Ioniq je ukážka typického auta z blízkej budúcnosti.

(Zdroj: Peter Kálmán)

Prudký nástup áut s elektromotorom je už na spadnutie. Väčšina veľkých automobiliek postupne oznamuje, že od roku 2020 príde revolúcia v elektromobiloch, čomu nasvedčujú aj nedávno predstavené koncepty na frankfurtskom autosalóne. Kým sa tak stane, šancu uspieť už dostali prví vyvolení a medzi nimi od minulého roka aj Hyundai Ioniq.

Na trhu je Ioniq v troch ekologických verziách, a tak sme si po teste hybridu podobného Toyote Prius vyskúšali aj čisto elektrický model a plug-in hybrid s možnosťou tankovania benzínu i nabíjania zo zásuvky.

Článok pokračuje pod video reklamou

Po dizajnovej stránke veľké rozdiely v trojici Ioniqou netreba hľadať, všetky verzie sú takmer rovnaké, s päťdverovou karosériou liftback. Elektrická má ako jediná plnú masku, bez mriežky, keďže nepotrebuje chladenie motora.

Najlepším spôsobom, ako ekologické trojičky od seba rozoznať, je umiestnenie napájania. Hybrid má benzínovú nádrž vzadu, elektrická verzia má veko nabíjania vpredu a Plug-in má obe možnosti.

V oboch verziách Ioniqu dostanete aj slušnú výbavu, takže nie je všetko podradené iba ekologickej technológii. Po stránke komfortu spomeňme vyhrievané sedadlá aj volant, v prípade koženého poťahu môžu byť sedáky aj odvetrávané.

Rovnako dobre ako v Hyundai i30 funguje 8-palcový dotykový displej s navigáciou. Menu je prehľadné a s rýchlou odozvou. Horší výhľad cez zadné lomené sklo kompenzuje cúvacia kamera a parkovacie senzory.

K štandardným jazdným asistentom Ioniqu patrí núdzové brzdenie, adaptívny tempomat, sledovanie mŕtveho uhla či asistent rozjazdu do kopca.

S elektrinou je zábava

Po nastúpení do Ioniqu Electric si hneď všimnete absenciu radiacej páky. Keďže auto nemá spaľovací motor, je vybavené jednostupňovou redukčnou prevodovkou, ktorá sa ovláda iba pomocou tlačidiel s trochu zvláštnou opierkou ruky.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C53JH na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C53JH na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Hyundai


Článok je zaradený aj do ďalších tém Elektromobily

Hlavné správy zo Sme.sk

Ak sa potvrdia väzby Jankovskej na Kočnera, Gál tajomníčku odvolá

V prípade, Smer bude na Jankovskej zotrvaní trvať, Gál zváži svoje pôsobenie na ministerstve.

Minister spravodlivosti Gábor Gál.
Slovensko na ME vo volejbale žien 2019.
Adam Valček
Komentár šéfredaktorky

Nemôžu zo seba vyvrátiť Kočnera ako pokazené jedlo

Kočner nie je fikcia, nie je vymyslená Marvelovská figúrka.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Neprehliadnite tiež

Škoda Kamiq

Nemecko chce do roka 2022 dostať na cesty milión elektromobilov

Začiatkom roka bolo v Nemecku registrovaných len 83-tisíc čisto elektrických vozidiel.

Nabíjací konektor je schovaný v zadnom nárazníku.

Automobilový dodávateľ IAC otvorí v Rakúsku nový výskumno-vývojový areál

Zariadenie v Burgenlandsku má vytvoriť približne 200 pracovných miest.

Skontroluje sa dotiahnutie matíc na kolesách, podľa objednávky zákazníka montujú ochranné matice.
Toyota Corolla Hatchback