Prvá jazda: Na Škode Karoq ťažko nájdete chybu

Pre najdôležitejšiu novinku roka je praktickosť na prvom mieste.

(Zdroj: Michael Kasarda)

Keď sme si na prezentácii išli prevziať novú Škodu Karoq, hosteska nás zaviedla rovno k jej zadnej časti. Ukázala nám bezdotykové otváranie veka kufra, háčiky na nákupné tašky, vyberateľnú a magnetickú baterku, sedadlá VarioFlex a ďalšie vychytávky. Tým akoby nám výrobca naznačoval, čo robí škodovku jedinečnou.

Nie sú to moderné pohonné jednotky, ani najnovšie technológie ani kvalitné materiály v interiéri. To všetko by boli ochotní zákazníci Škody oželieť, kým majú pocit, že dostávajú veľmi praktické auto.

Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: Toto je všetkých 30 Simply Clever riešení novej Škody Kodiaq

Preto majú Rapid aj Octavia karosériu typu liftback s výklopným kufrom vrátane zadného okna - a preto sa im v segmentoch, kde v Európe obyčajne dominujú hatchbacky, tak darí.

Pod prívetivým dizajnom Škody Karoq sa skrýva (najmodernejšia) známa technika koncernu Volkswagen. To, vďaka čomu sa z Karoqu stane predajný hit, sú práve jeho praktické vlastnosti a tie povestné "Simply Clever" riešenia. A tiež výborné naladenie podvozka.

Zmeny oproti Atece? Stačí, že vyzerá inak

Na otázku, aké technické zmeny má menší súrodenec Kodiaqu oproti Seatu Ateca, z ktorého vychádza, konštruktéri odpovedali veľavravne.

Všetky karosárske diely, panely v interiéri a vôbec takmer všetko, čo zákazník vidí alebo čoho sa dotýka, je v Karoqu odlišné, povedali nám.

Obrátené naopak: Veci, ktoré zákazník nevidí alebo ktorých sa nedotýka, majú Karoq a Ateca spoločné. Počnúc identickou podvozkovou platformou (rázvor, dĺžka, výška, šírka sú prakticky totožné), cez výber motorizácií, pohon všetkých kolies a v podstate všetky vnútornosti.

Jediným technickým rozdielom je, že kým Ateca sa musí spoliehať na starší benzínový štvorvalec 1,4 TSI, Karoq už dostal novší 1,5 TSI, ku ktorému sa ešte vrátime.

Po dizajnovej stránke je Karoq podľa nás trochu bez chuti, spĺňa všetky štandardy dizajnu SUV bez toho, aby prinášal čokoľvek nové. Pritom aj samotná Škoda vie navrhovať mimoriadne pekné autá, ako nám ukázala napríklad so Superbom.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C53VD na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C53VD na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Škoda Karoq


Článok je zaradený aj do ďalších tém SUV, Škoda

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žitňanská: Stratila som dôvod zotrvávať v koalícii aj formálne

Žitňanská sa chce viac venovať učeniu.

DOMOV

Žitňanská sa rozhodla odísť zo strany Most-Híd

Exministerka spravodlivosti opúšťa aj poslanecký klub.

Komentár Zuzany Kepplovej

Kto žiadal otvorenosť, nikdy v cirkvi nepochodil

Obvinený biskup vidí tradičných nepriateľov.

Neprehliadnite tiež

Centrum Paríža bude raz za mesiac bez áut

Opatrenia sa budú opakovať každú prvú nedeľu v mesiaci.

Peugeot zabalil budúcnosť do minulosti a predstavuje koncept e-Legend

Elektromobil zrýchli z nuly na sto pod štyri sekundy.

Doručovateľské dodávky chce Renault zmeniť na inteligentný vlak

Najnovší koncept EZ-PRO je jednou z vízií o preprave tovaru v budúcnosti.

Už si len tak nezatiahnete. Z áut sa vytráca ručná brzda

Mechanickú brzdu majú len malé lacné autá.