Prvá jazda: Na Škode Karoq ťažko nájdete chybu

Pre najdôležitejšiu novinku roka je praktickosť na prvom mieste.

(Zdroj: Michael Kasarda)

Keď sme si na prezentácii išli prevziať novú Škodu Karoq, hosteska nás zaviedla rovno k jej zadnej časti. Ukázala nám bezdotykové otváranie veka kufra, háčiky na nákupné tašky, vyberateľnú a magnetickú baterku, sedadlá VarioFlex a ďalšie vychytávky. Tým akoby nám výrobca naznačoval, čo robí škodovku jedinečnou.

Nie sú to moderné pohonné jednotky, ani najnovšie technológie ani kvalitné materiály v interiéri. To všetko by boli ochotní zákazníci Škody oželieť, kým majú pocit, že dostávajú veľmi praktické auto.

Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: Toto je všetkých 30 Simply Clever riešení novej Škody Kodiaq

Preto majú Rapid aj Octavia karosériu typu liftback s výklopným kufrom vrátane zadného okna - a preto sa im v segmentoch, kde v Európe obyčajne dominujú hatchbacky, tak darí.

Pod prívetivým dizajnom Škody Karoq sa skrýva (najmodernejšia) známa technika koncernu Volkswagen. To, vďaka čomu sa z Karoqu stane predajný hit, sú práve jeho praktické vlastnosti a tie povestné "Simply Clever" riešenia. A tiež výborné naladenie podvozka.

Zmeny oproti Atece? Stačí, že vyzerá inak

Na otázku, aké technické zmeny má menší súrodenec Kodiaqu oproti Seatu Ateca, z ktorého vychádza, konštruktéri odpovedali veľavravne.

Všetky karosárske diely, panely v interiéri a vôbec takmer všetko, čo zákazník vidí alebo čoho sa dotýka, je v Karoqu odlišné, povedali nám.

Obrátené naopak: Veci, ktoré zákazník nevidí alebo ktorých sa nedotýka, majú Karoq a Ateca spoločné. Počnúc identickou podvozkovou platformou (rázvor, dĺžka, výška, šírka sú prakticky totožné), cez výber motorizácií, pohon všetkých kolies a v podstate všetky vnútornosti.

Jediným technickým rozdielom je, že kým Ateca sa musí spoliehať na starší benzínový štvorvalec 1,4 TSI, Karoq už dostal novší 1,5 TSI, ku ktorému sa ešte vrátime.

Po dizajnovej stránke je Karoq podľa nás trochu bez chuti, spĺňa všetky štandardy dizajnu SUV bez toho, aby prinášal čokoľvek nové. Pritom aj samotná Škoda vie navrhovať mimoriadne pekné autá, ako nám ukázala napríklad so Superbom.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C53VD na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C53VD na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: SUV


Článok je zaradený aj do ďalších tém Škoda

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Poukázali na spornú Foraiovu poľovačku, úrady im nechcú vrátiť revír

Okrem bývalého šéfa Všeobecnej zdravotnej do revíru chodí strieľať aj Róbert Veselka, konateľ jednej z firiem zo zdravotníckej skupiny Medirex.

PODCAST DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Hybridy klamali, majú oveľa vyššiu spotrebu

Ako hybridy nešetria palivo tak, ako sľubovali.

Stĺpček Zuzany Kepplovej

Prípad poľovníkov ilustruje, aké ťažké je byť smelým zajkom

Byť odvážnym kritikom je ako kráčať po povrchu Mesiaca.

Neprehliadnite tiež

Hyundaie a Kie horia pričasto, upozorňuje watchdogová organizácia

Centrum bezpečnosti áut žiada o prešetrenie, čo sa deje pod kapotou.

Nemá strechu ani rádio. Tak si Porsche predstavuje 911

Odľahčený kabriolet je darčekom k sedemdesiatemu výročiu automobilky.