SME
reklama

Prvá jazda: Na Škode Karoq ťažko nájdete chybu

Pre najdôležitejšiu novinku roka je praktickosť na prvom mieste.

(Zdroj: Michael Kasarda)
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď sme si na prezentácii išli prevziať novú Škodu Karoq, hosteska nás zaviedla rovno k jej zadnej časti. Ukázala nám bezdotykové otváranie veka kufra, háčiky na nákupné tašky, vyberateľnú a magnetickú baterku, sedadlá VarioFlex a ďalšie vychytávky. Tým akoby nám výrobca naznačoval, čo robí škodovku jedinečnou.

Nie sú to moderné pohonné jednotky, ani najnovšie technológie ani kvalitné materiály v interiéri. To všetko by boli ochotní zákazníci Škody oželieť, kým majú pocit, že dostávajú veľmi praktické auto.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: Toto je všetkých 30 Simply Clever riešení novej Škody Kodiaq Čítajte 

Preto majú Rapid aj Octavia karosériu typu liftback s výklopným kufrom vrátane zadného okna - a preto sa im v segmentoch, kde v Európe obyčajne dominujú hatchbacky, tak darí.

Pod prívetivým dizajnom Škody Karoq sa skrýva (najmodernejšia) známa technika koncernu Volkswagen. To, vďaka čomu sa z Karoqu stane predajný hit, sú práve jeho praktické vlastnosti a tie povestné "Simply Clever" riešenia. A tiež výborné naladenie podvozka.

Zmeny oproti Atece? Stačí, že vyzerá inak

Na otázku, aké technické zmeny má menší súrodenec Kodiaqu oproti Seatu Ateca, z ktorého vychádza, konštruktéri odpovedali veľavravne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Všetky karosárske diely, panely v interiéri a vôbec takmer všetko, čo zákazník vidí alebo čoho sa dotýka, je v Karoqu odlišné, povedali nám.

Obrátené naopak: Veci, ktoré zákazník nevidí alebo ktorých sa nedotýka, majú Karoq a Ateca spoločné. Počnúc identickou podvozkovou platformou (rázvor, dĺžka, výška, šírka sú prakticky totožné), cez výber motorizácií, pohon všetkých kolies a v podstate všetky vnútornosti.

Jediným technickým rozdielom je, že kým Ateca sa musí spoliehať na starší benzínový štvorvalec 1,4 TSI, Karoq už dostal novší 1,5 TSI, ku ktorému sa ešte vrátime.

Po dizajnovej stránke je Karoq podľa nás trochu bez chuti, spĺňa všetky štandardy dizajnu SUV bez toho, aby prinášal čokoľvek nové. Pritom aj samotná Škoda vie navrhovať mimoriadne pekné autá, ako nám ukázala napríklad so Superbom.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C53VD na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu