Na webe autobazar.eu nájdete vyše 187-tisíc inzerátov v kategórii áut do 3,5 tony, sekcia Auto na portáli Bazoš má takmer 134-tisíc ponúk.
Jazdených áut je na predaj veľa a predávajúci málokedy robia všetko pre to, aby svoje auto predali čo najlepšie.
Práca na dobrom predaji auta by sa mala začínať už pri jeho výbere. Niektoré autá si pri ďalšom predaji držia cenu lepšie ako iné - nemecké autá bývajú oproti francúzskym drahšie, no po pár rokoch ich predáte s menšou stratou.
Voľbou istoty sú v našich končinách škodovky a volkswageny. „Jadro našej ponuky tvoria takzvané top-sellery, najpredávanejšie vozidlá. Na Slovensku aj v Česku sú tri najpredávanejšie modely Škoda Octavia, Fabia a Volkswagen Passat,“ hovorí Karolína Topolová, generálna riaditeľka najväčšej siete autobazárov AAA Auto.
Čo by mal obsahovať inzerát na auto
Dobre napísaný inzerát môže ušetriť čas predávajúcemu aj kupujúcim.
Čím viac informácií o aute dostanú záujemcovia z inzerátu, tým menej budú vyvolávať a pýtať sa na ďalšie detaily - a na obhliadku sa objednajú len tí, ktorí majú o auto väčší záujem.
V inzeráte by ste nemali zabudnúť spomenúť tieto údaje:
- správne označenie modelu, motorizácie, výbavy, prípadne aj generácie auta,
- VIN číslo,
- rok výroby, stav najazdených kilometrov,
- výbavu auta,
- celkový stav auta,
- súčiastky, ktoré nefungujú alebo budú čoskoro potrebovať výmenu,
- posledné vykonané servisné úkony a údržba,
- platnosť technickej a emisnej kontroly,
- cenu.
Autobazár do ponuky zaraďuje autá zo súkromných inzerátov, ale aj predvádzacie či referentské autá. Jazdené auto má potom tým lepšiu hodnotu, čím lepšie oň bolo postarané.
„V rámci výkupnej kontroly skúmame faktory ako mechanický stav, technický stav, vzhľad, stav opotrebovania - vrátane interiéru, správanie vozidla za jazdy. Často môže mať vozidlo nedostatky, o ktorých predávajúci nevedel alebo nás o nich neinformoval, a tie potom môžu hodnotu vozidla významne znížiť,“ vysvetľuje Topolová.
Auto pekne umyte a nafoťte
Ani to najatraktívnejšie jazdené auto s dobrou cenou sa nepredá samo.
Treba ho vedieť správne pripraviť na predaj, správne odprezentovať slovom aj obrazom v inzeráte.
Pri príprave na predaj je najjednoduchšie zamerať sa na jednoduché úkony, ktoré však výrazne zvýšia vnímaný stav auta. Ide o odstránenie nedostatkov, ktoré môžu kupujúcemu najviac biť do očí.
Takto opravené auto potom treba správne nafotiť. Neočakávajú sa príliš umelecké fotografie, skôr dokumentácia, ktorá verne opisuje stav auta.