Toyota Yaris sa za 15 rokov poriadne zmenila (test)

Na súčasnú verziu s hybridom si treba zvyknúť.

(Zdroj: Peter Kálmán)

Technológie v autách stále napredujú, ale pri každodennom tempe sa nám nemusí zdať ich vývoj taký závratný. Pokrok si uvedomíme až po presadnutí do staršieho auta.

Pri testovaní novej Toyoty Yaris sme narazili na jej zachovalého predka z roku 2002. Vekový rozdiel pätnásť rokov sa na prvý pohľad nezdal byť veľký, ale po sadnutí za volant sa ukázal ako priepastný. Čo všetko sa vlastne odvtedy zmenilo?

Úspešný príbeh Toyoty Yaris sa začal písať ešte v roku 1995, keď grécky dizajnér Sotiris Kovos dostal od japonskej automobilky za úlohu navrhnúť malé auto, ktoré by malo úspech aj v Európe. Predchodcovi menom Starlet sa totiž príliš nedarilo.

Kovos pri návrhu použil vajíčkový tvar karosérie s oblými líniami. Oproti vtedajšej konkurencii bolo auto kratšie, ale zároveň vyššie a širšie, čím sa v interiéri docielil veľkorysý priestor pre posádku.

Vzniklo tak ideálne auto do mesta. Po pozitívnych ohlasoch na koncept Funtime už nasledovala sériová výroba. Názov Yaris vznikol ako asociácia slova "charis", čo bol v gréckej mytológii výraz pre krásu a šarm.

Od začiatku drahšia, ale spoľahlivá

Na Slovensku sa začala prvá generácia Yarisu predávať v roku 1999 a v porovnaní so Škodou Felicia nebola malá Toyota vôbec lacná.

Často sa preto u nás kupovala v základnej výbave a zo začiatku iba s litrovým benzínovým motorom VVT-i. S odstupom času treba dodať, že Yaris má dlhšiu životnosť ako Felicie, ktoré napriek svojmu množstvu už rýchlo miznú z našich ciest.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C54XB na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C54XB na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.