Éra malých SUV sa dá rozdeliť na obdobie pred a po príchode Renaultu Captur. Bol prvým v segmente s ponukou množstva farebných kombinácií. Dvojfarebná karoséria sa tak stala takmer povinnou jazdou a dnes s ňou už automaticky prichádzajú konkurenti ako Seat Arona, Kia Stonic či Citroen C3 Aircross.
Napriek stále väčšej tlačenici medzi malými SUV (ktoré by mali byť označované len ako crossovery), si "zvýšené Clio" drží v predajoch prvé miesto a to napriek už dávnejšiemu príchodu na trh. Za minulý rok sa v Európe predalo 215 670 Capturov.
Aby si automobilka udržala prvenstvo, nedávno si úspešný model poistila faceliftom. Nás zaujímalo, čo je nové a s akým motorom a prevodovkou sa v Capture lepšie jazdí.
Zreje ako víno
Captur je po štyroch rokoch v polovici životného cyklu a preto prišiel čas na jeho omladenie. Facelift je decentný a nesnaží sa za každú cenu meniť dizajn auta. Skôr len vylepšuje predošlú verziu. Masku sa podarilo opticky viac rozšíriť, vďaka čomu pôsobí Captur širšie a stabilnejšie. Namiesto farebných rámikov v prednom nárazníku je výraznejšie LED denné svietenie v tvare písmena C.
Modernizácia priniesla aj nové farby a dizajn diskov. Opäť nechýba množstvo farebných kombinácií, v našom prípade to bola nová oranžová Atacama a tmavomodrá Ocean skombinované s čiernou strechou. Vo výbave X-MOD sú 17-palcové kolesá, s ktorými Captur dobre zvláda filtrovať nerovnosti, pokiaľ nie sú priečne, napríklad vo forme retardéra.