Hoci si to motoristi zatiaľ neradi pripúšťajú, zima je už tu a nočné teploty čoraz častejšie klesajú do mínusov. Najvyšší čas mať auto pripravené na zimu.
Prezuté zimné pneumatiky by už mali byť samozrejmosť, rovnako mať poruke aj škrabku na ľad. Tu sa však odporúčania čo s autom v zime nekončia.
Prinášame prehľad, ako bez problémov čeliť nástrahám zimy a vyhnúť sa zbytočnému stresu.
Zimné pneumatiky: menej zjazdené gumy dajte dozadu
Keď teploty klesnú pod sedem stupňov, mali by ste už mať na aute obuté zimné pneumatiky. Majú totiž aj pri nízkych teplotách lepšiu priľnavosť a dezén, ktorý si poradí so snehom.
Prečítajte si zimné tipy:
- Čo robiť, keď uviaznete v zápche a sneží
- Ako jazdiť s letnými pneumatikami na snehu
- Ako správne používať hmlovky
- Kto je vinníkom, ak máte dopravnú nehodu na poľadovici?
- Čo robiť, keď vaše auto nechce v zime naštartovať a ako zapojiť autobatériu?
- Čo je to zimná nafta?
- Môžem miešať letnú a zimnú zmes do ostrekovača?
- Ako driftovať na snehu?
Častou chybou pri prezúvaní či už zimných, alebo letných gúm býva nasadenie viac opotrebovaných pneumatík na zadnú nápravu.
Platí pri tom, že bez ohľadu na druh pohonu (predokolka, zadokolka, štvorkolka), jeho výkon i rozloženie hmotnosti, patria dozadu menej zjazdené pneumatiky a to aj s prihliadnutím na fakt, že predné sa rýchlejšie ničia.
Hĺbka dezénu pneumatiky na najviac zjazdenom mieste by mala mať aspoň 3-4 milimetre, v opačnom prípade je jej použitie nebezpečné.
Ak sa vyberiete do horských oblastí, nespoliehajte sa iba na zimné pneumatiky a radšej si pribaľte aj reťaze. Ich nasadenie je lepšie si vyskúšať v pokoji, ešte vopred.
Nezabudnite na nemrznúcu zmes a zimnú naftu
Zimná a letná zmes do ostrekovačov nie je iba marketingový výmysel, podobne ani zimná nafta. Aký je vlastne medzi nimi rozdiel a prečo by nemali v zime chýbať vo vašom aute?
V prípade zmesi do ostrekovačov je rozdiel v jej zložení. Zatiaľ čo letné sú namiešané tak, aby rozpúšťali organické látky v podobe hmyzu, zimné s obsahom liehu a glykolu čistia sklo od soli a blata. Hlavnou výhodou je, že zimná zmes je nemrznúca a bez problémov vydrží - 20 stupňov Celzia, čím predídete poškodeniu mechanických častí.