Seat Leon Cupra 300 4Drive je nenápadná raketa na každý deň (test)

Rýchle kombi je vďaka pohonu 4x4 praktickejšie a ľahšie zvládnuteľné, zážitok z jazdy ale utrpel.

Rýchle hatchbacky už dlho patria medzi populárne automobily. Väčšinou totiž ponúkajú zábavu a rýchlosť športových áut, no zároveň si zachovávajú praktickosť malého mestského auta.

Keď ale príde čas na rodinu, často je nutné vymeniť aj takéto pomerne šikovné žihadlo za niečo väčšie a “dospelejšie”. Našťastie pre mnohých milovníkov rýchlych áut dnes nie je problém kúpiť si ani ostrejšiu verziu karosárskeho prevedenia kombi.

Medzi ne patrí aj Seat Leon ST, ktorý je v aktuálnej generácii dostupný vo variante Cupra. Španielske hatchbacky nesúce tento prívlastok si už dávno vybudovali skvelú povesť medzi nadšencami.

Veľkú zásluhu na tom má Leon Cupra 280, ktorý v roku 2014 ako prvé sériové auto s predným náhonom dosiahol na slávnom Nürburgringu čas pod osem minút. Časy sa však menia a s nedávnou modernizáciou modelového radu prišli zmeny aj pre Leon.

Od čias rekordu narástol výkon Cupry už dvakrát, najprv na 290 koní, nedávno sa zaokrúhlil na plných 300 koní. Najvýznamnejšia novinka je však exkluzívna pre prevedenie ST, teda kombi, ktoré dostalo pohon všetkých kolies 4Drive.

Športiak v utajení

Okrem desiatich koní navyše sa pri nedávnom facelifte upravil aj vzhľad Cupry, aj keď možno trocha nečakaným smerom.

Kým iné automobilky čoraz viac volia krikľavé farby, spojlery a falošné nasávacie otvory, Seat sa vydal proti prúdu a nová Cupra je tak ešte nenápadnejšia ako predtým.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C55PZ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C55PZ na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Poórovi a jeho ľuďom sa za posledný rok v trnavskej nemocnici darilo

Firmy s väzbami na trnavského podnikateľa dodávajú nemocnici palivo, servisujú počítače a riadia tendre.

KOMENTÁRE

Fico to zabalil, s horúcou kávou si nebude páliť prsty

Aká neopätovaná je náklonnosť kaviarne k Smeru – tam ju predsa nik nemiluje!

Denník SME s knihou Róberta Bezáka

Denník SME pripravil pre vás v utorok 19. decembra špeciálne vydanie.

KULTÚRA

Najškaredšia modelka na svete sa dočkala vlastného filmu

Madame slúžka je netypická francúzska komédia.

Neprehliadnite tiež

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.