SME
reklama

McLaren predstavil model Senna, je určený na okruh a má okná v spodnej časti dverí

Všetkých 500 kusov už má majiteľa.

(Zdroj: McLaren)

LONDÝN, BRATISLAVA. Senna je najextrémnejšie auto, aké sme kedy vyrobili, píše sa v tlačovej správe. Nerobili sme pri ňom žiadne kompromisy a ponúkame doteraz najčistejšie spojenie jazdca a stroja.

Týmito odvážnymi vyhláseniami uvádza McLaren na trh svoju novinku - model Senna. Po McLarene P1 z roku 2013 ide už o druhé "hyperauto" od tejto malosériovej britskej automobilky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

McLaren o novinke hovorí ako o okruhovom aute, ktoré je ale schválené aj do premávky. Využíva techniku známu z ostatných modelov značky - karbónový monokok a za ním umiestnený osemvalec so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Všetky línie niekam vedú

Štvorlitrový osemvalec s dvomi turbami dosahuje výkon 800 koní a krútiaci moment 800 Newtonmetrov. Napriek tomu, že Senna má relatívne dlhú kapotu, motor je uložený až za kabínou, ako je to zvykom pri ostatných modeloch značky.

Na rozdiel od ostatných modelov značky sa Senna podľa automobilky nehodí na použitie na cestách, len ho znesie. Aj pneumatiky Pirelli Trofeo R či špeciálny podvozok sú navrhnuté primárne na okruh.

Odpruženie využíva systém skutočne nezávislého zavesenia kolies, pri ktorom hydraulické prepojenie tlmičov nahrádza klasické mechanické stabilizátory.

McLaren si tiež dal záležať na aerodynamike. Podľa automobilky nenájdete na karosérii jedinú linku, ktorá by nesmerovala z alebo do nejakého výduchu, nasávania či aerodynamicky funkčného prvku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Senna by mal málo miesta na kufre

Senna nemá kufor, do schránky za sedadlami sa zmestia len dve prilby a dva pretekárske obleky. Vodič a pasažier by však mali mať v interiéri pocit priestoru aj vďaka tomu, že aj spodná polovica dverí môže byť (na želanie) presklená.

S váhou 1 198 kilogramov je McLaren druhým najľahším autom v histórii značky - hneď po McLarene F1. Ten v rokoch 1998-2005 držal s maximálkou 386,4 km/h svetový rekord ako najrýchlejšie auto na svete.

Názvom Senna odkazuje McLaren na brazílskeho pretekára Ayrtona Sennu, ktorý získal svoje tri tituly šampióna Formuly 1 (v rokoch 1988, 1990 a 1991) práve v tíme McLaren. McLaren sa chystá vyrobiť 500 kusov modelu Senna (Sennov?). Predávať ich bude po 750-tisíc libier (približne 850-tisíc eur) a všetky kusy už majú svojho majiteľa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 707
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 765
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 539
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 834
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 034
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 016
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 682
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 6 144
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  2. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  3. Ján Šeďo: Z pohľadu mysliaceho človeka vládnu šmejdi a vzťahoví analfabeti.
  4. Miroslav Ferkl: Kampaň či agresia
  5. Juraj Kumičák: Kolaborant
  6. Marek Strapko: Pellegrini svojimi pytačkami ohrozuje suverenitu Slovenska
  7. Peter Homola: Nájdený papyrus v slovenčine!
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Sabinov
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 810
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 557
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 389
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 837
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 386
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 352
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 164
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 430
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu