SME
reklama

McLaren predstavil model Senna, je určený na okruh a má okná v spodnej časti dverí

Všetkých 500 kusov už má majiteľa.

(Zdroj: McLaren)

LONDÝN, BRATISLAVA. Senna je najextrémnejšie auto, aké sme kedy vyrobili, píše sa v tlačovej správe. Nerobili sme pri ňom žiadne kompromisy a ponúkame doteraz najčistejšie spojenie jazdca a stroja.

Týmito odvážnymi vyhláseniami uvádza McLaren na trh svoju novinku - model Senna. Po McLarene P1 z roku 2013 ide už o druhé "hyperauto" od tejto malosériovej britskej automobilky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

McLaren o novinke hovorí ako o okruhovom aute, ktoré je ale schválené aj do premávky. Využíva techniku známu z ostatných modelov značky - karbónový monokok a za ním umiestnený osemvalec so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Všetky línie niekam vedú

Štvorlitrový osemvalec s dvomi turbami dosahuje výkon 800 koní a krútiaci moment 800 Newtonmetrov. Napriek tomu, že Senna má relatívne dlhú kapotu, motor je uložený až za kabínou, ako je to zvykom pri ostatných modeloch značky.

Na rozdiel od ostatných modelov značky sa Senna podľa automobilky nehodí na použitie na cestách, len ho znesie. Aj pneumatiky Pirelli Trofeo R či špeciálny podvozok sú navrhnuté primárne na okruh.

Odpruženie využíva systém skutočne nezávislého zavesenia kolies, pri ktorom hydraulické prepojenie tlmičov nahrádza klasické mechanické stabilizátory.

McLaren si tiež dal záležať na aerodynamike. Podľa automobilky nenájdete na karosérii jedinú linku, ktorá by nesmerovala z alebo do nejakého výduchu, nasávania či aerodynamicky funkčného prvku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Senna by mal málo miesta na kufre

Senna nemá kufor, do schránky za sedadlami sa zmestia len dve prilby a dva pretekárske obleky. Vodič a pasažier by však mali mať v interiéri pocit priestoru aj vďaka tomu, že aj spodná polovica dverí môže byť (na želanie) presklená.

S váhou 1 198 kilogramov je McLaren druhým najľahším autom v histórii značky - hneď po McLarene F1. Ten v rokoch 1998-2005 držal s maximálkou 386,4 km/h svetový rekord ako najrýchlejšie auto na svete.

Názvom Senna odkazuje McLaren na brazílskeho pretekára Ayrtona Sennu, ktorý získal svoje tri tituly šampióna Formuly 1 (v rokoch 1988, 1990 a 1991) práve v tíme McLaren. McLaren sa chystá vyrobiť 500 kusov modelu Senna (Sennov?). Predávať ich bude po 750-tisíc libier (približne 850-tisíc eur) a všetky kusy už majú svojho majiteľa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. Na zdraví záleží
  2. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  3. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  4. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  5. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  7. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  8. Slováci hlasujú online za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 138
  2. Každý piaty zomrie 8 796
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 774
  4. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 8 750
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 791
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 728
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 507
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 2 947
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tupou Ceruzou: RTVS
  2. Richard Sulík: Pár slov ku koncesionárskym poplatkom tak, aby pochopila aj pani Čengel Solčanská
  3. Pavel Macko: Kandidát Pellegrini zaujal tvrdý protislovenský postoj
  4. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 5/11
  5. Jozef Sitko: Pellegrini verzus Kováč (3.)
  6. Slavomír Dzuričko: Vyskúšal som si Apple Vision Pro! Šialený headset za 4 tisíc dolárov
  7. Jozef Stasík: Ivana Korčoka podporujú len promedvedie strany. Môže nato doplatiť
  8. Ivan Mlynár: Ak Ficova čačka Peter Pelllegríni z billboardu sľubuje pokoj, tak sa naježia chlpy slepému analfabetovi.
  1. Elena Antalová: Vídala som iného Danka s ochrankou 25 187
  2. Peter Kysela: BUM. A je to tu. 22 457
  3. Ivan Čáni: Tomáško od Tarabov, aj ja som bol „bezdomovcom zasypaným exekúciami“ ako riaditeľ RTVS. 20 694
  4. INEKO: Ambulantní lekári zarábali v roku 2022 v priemere 4 836 eur – najviac pediatri, gynekológovia a všeobecní pre dospelých, najmenej kožní a internisti 16 647
  5. Marek Mačuha: Problém zvaný Tipos 13 766
  6. Ján Šeďo: V roku 1982 som sa stretol s mechom udretým, on stále žije ? 11 144
  7. Martin Sukupčák: Ako SPP distribúcia okráda občanov 9 276
  8. Ján Šeďo: Súhlasím s Tarabom, problémy začínajú, jeden už nakupuje v L. Mikuláši. 8 532
  1. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  2. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 75. - V roku 1913 objavil Boris Vilkitský posledné súostrovie na Zemi - Severnú Zem
  4. Post Bellum SK: Pri vysídľovaní na nich v Budapešti kričali: vlastizradcovia!
  5. Yevhen Hessen: Založenie kryptomenovej spoločnosti: kľúčové kroky a úvahy
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 74. - Podmorská expedícia Huberta Wilkinsa na severný pól - 1931
  7. Yevhen Hessen: Zákulisie vydávania: požiadavky a postup
  8. Monika Nagyova: Muži s kyticami, kde že ste?
SkryťZatvoriť reklamu