Zatiaľ čo móda crossoverov je v plnom prúde, Citroen C4 Cactus sa nečakane vzdáva ľahkého terénu a po facelifte sa z neho stane klasický hatchback. Nahradí tak budúci rok dožívajúcu C4. Už teraz má za seba dvoch podarených nástupcov - Citroen C3 a C3 Aircross. Aký je medzi nimi vlastne rozdiel?
Názov Aircross pri Citroene C3 nie je novinkou. Rovnaké označenie totiž niesol napríklad aj jeho predchodca C3 Picasso v špeciálnej úprave pre juhoamerický trh. Teraz sa už za názvom neskrýva iba pridané rezervné koleso na zadných dverách a zopár plastov navyše.
Oba Citroeny sú si dizajnovo veľmi podobné, no už pri letmom pohľade vidieť, že Aircross nie je iba terénnejšia verzia C3. Je o 15,8 centimetra dlhší a má svetlú výšku 17,5 cm, čo je len o 2 cm viac ako v prípade C3.
Celkovo je však auto vyššie o 12,3 centimetra aj bez započítania strešných lyžín. Radí sa síce do skupiny malých SUV ako Renault Captur, ale vďaka veľkorysým rozmerom môže plniť funkciu plnohodnotného rodinného auta.
Menšia C3 má predné svetlá v troch úrovniach, v prípade C3 Aircross iba v dvoch, keďže hmlovky sú spoločne umiestnené v diaľkových svetlách. Dizajnový výstrelok v podobe farebných pásikov na bočných oknách nie je povinný. Náš testovací Aircross tak ponúkal lepší výhľad pri cúvaní.
Väčší z dvojice Citroenov už prišiel o praktické gumené vankúše Air Bump, ktoré chránia dvere na parkovisku.