SME
reklama

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

(Zdroj: Fisker)

LAS VEGAS. Na uplynulom veľtrhu spotrebnej elektroniky CES v Las Vegas sa predstavilo viacero nových značiek so svojimi elektromobilmi. Jedna z nich už skúsenosti má a hoci po ambicióznom prvom modeli prišiel bankrot, teraz sa snaží znovu uspieť - je ňou americký Fisker.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Fisker Karma bol jedným z prvých sériovo vyrábaných plug-in hybridov. Jeho dizajnér a zakladateľ spoločnosti v jednej osobe, Henrik Fisker, mal podobnú víziu ako Elon Musk s Teslou. Na rozdiel od neho nakoniec Fisker ostal pri jedinom modeli a ďalšie sa už do výroby nedostali.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po uvedení na trh v roku 2011 prišlo nadšenie, aké dnes zažíva Tesla. S Fiskerom Karma jazdili hviezdy ako Ashton Kutcher, Leonardo DiCaprio či Justin Bieber. Na rozdiel od Tesly nemal Fisker vlastnú technológiu a musel ju riešiť cez dodávateľov, čo sa nakoniec stalo kameňom úrazu.

Nastali problémy s výrobou aj kvalitou, spoločnosť sa zadĺžila a v roku 2013 vyhlásila bankrot. Lenže bývalý dizajnér Astonov Martin či BMW Z8 sa nevzdáva.

Prečítajte si tiež: Konkurencia Tesly rastie. Novinka Byton pripomína cestovanie prvou triedou Čítajte 

V čase príchodu množstva čínskych projektov luxusných elektromobilov, ohlásil návrat aj Fisker. Jeho tromfom má byť emotívny dizajn, autonómne riadenie aj nová generácia batérií.

Majú obsahovať pevný elektrolyt, ktorý nahradí tekutý či gélový používaný v súčasných lítium-íonových batériách. Hlavnou prednosťou je rýchle nabitie v priebehu niekoľkých minút.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na podobnej technológii pracujú už viaceré automobilky, napríklad Toyota.

Emotion bude konkurentom pre Teslu model S, ale trúfne si aj na Mercedes, tvrdí Fisker. Ďalšie technické podrobnosti konceptu Emotion Fisker zatiaľ neprezradil.

Známa je zatiaľ maximálna rýchlosť 260 kilometrov za hodinu a dojazd na jedno nabitie 640 kilometrov. Sériový model by mal od konceptu prevziať aj motýlikové otváranie dverí a plne autonómne riadenie. Automobilka už teraz prijíma objednávky, cena začína pri sume 106-tisíc eur a výroba v USA začne na budúci rok.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. Na zdraví záleží
  2. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  3. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  4. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  5. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  7. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  8. Slováci hlasujú online za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 098
  2. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 10 633
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 773
  4. Každý piaty zomrie 8 585
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 775
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 720
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 506
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 3 091
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Slavomír Dzuričko: Vyskúšal som si Apple Vision Pro! Šialený headset za 4 tisíc dolárov
  2. Jozef Stasík: Ivana Korčoka podporujú len promedvedie strany. Môže nato doplatiť
  3. Ivan Mlynár: Ak Ficova čačka Peter Pelllegríni z billboardu sľubuje pokoj, tak sa naježia chlpy slepému analfabetovi.
  4. Lucia Nicholsonová: List prezidentskému kandidátovi Pellegrinimu
  5. Ivan Čáni: Nespĺňam kritériá na riaditeľa RTVS ...
  6. Julius Kravjar: Kandidáti
  7. Blanka Ulaherová: Iorana! (Prechádzky nielen po Patagónii – 4/4)
  8. Jozef Varga: Slúžil som v armádach štyroch štátov / 69. /
  1. Elena Antalová: Vídala som iného Danka s ochrankou 25 145
  2. Peter Kysela: BUM. A je to tu. 22 453
  3. Ivan Čáni: Tomáško od Tarabov, aj ja som bol „bezdomovcom zasypaným exekúciami“ ako riaditeľ RTVS. 20 671
  4. INEKO: Ambulantní lekári zarábali v roku 2022 v priemere 4 836 eur – najviac pediatri, gynekológovia a všeobecní pre dospelých, najmenej kožní a internisti 16 630
  5. Marek Mačuha: Problém zvaný Tipos 13 755
  6. Martin Sukupčák: Ako SPP distribúcia okráda občanov 11 207
  7. Ján Šeďo: V roku 1982 som sa stretol s mechom udretým, on stále žije ? 11 119
  8. Ľuboš Dobrota: Spolupracujú s cudzími tajnými službami? 7 740
  1. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  2. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 75. - V roku 1913 objavil Boris Vilkitský posledné súostrovie na Zemi - Severnú Zem
  4. Post Bellum SK: Pri vysídľovaní na nich v Budapešti kričali: vlastizradcovia!
  5. Yevhen Hessen: Založenie kryptomenovej spoločnosti: kľúčové kroky a úvahy
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 74. - Podmorská expedícia Huberta Wilkinsa na severný pól - 1931
  7. Yevhen Hessen: Zákulisie vydávania: požiadavky a postup
  8. Monika Nagyova: Muži s kyticami, kde že ste?
SkryťZatvoriť reklamu