MINNEAPOLIS, BRATISLAVA. Finále ligy amerického futbalu Super Bowl nie je vrcholom sezóny len pre milovníkov tohto športu, ale aj pre milovníkov reklám. Na reklamné prestávky si značky tradične chystajú tie najlepšie spoty.
Cena za odvysielanie jedného 30-sekundového spotu na televízii NBC počas tohtoročného Super Bowlu bola niekde medzi 5 a 8 miliónmi dolárov. Príjmy NBC z reklamy za nedeľný prenos dosiahli približne jednu miliardu dolárov.
Ram: Martin Luther King aj Vikingovia
Najkontroverznejšou tohtoročnou reklamou bol spot Built to Serve - postavený na to, aby slúžil amerického výrobcu terénnych áut Ram (koncern Fiat Chrysler vytvoril z modelov Dodge Ram samostatnú značku). V spote zaznie úryvok kázne Martina Luthera Kinga, v ktorej hovorí o tom, že každý môže slúžiť.
"Ježiš nám dal novú definíciu veľkosti. Naučte sa rozpoznať, že najväčší je ten, kto vám môže byť služobníkom. Potrebujete len láskyplné srdce a tým služobníkom môžete byť aj vy," zaznie v reklame.
Martin Luther King hovoril o službe, pomáhaní spoločnosti jeden druhému. Za to, že Ram využil toto posolstvo na predaj áut, ktoré majú byť "postavené tak, aby slúžili", si automobilka vyslúžila kritiku.
Aj druhý spot automobilky bol venovaný novému pickupu. Keďže jedným z tímov, ktoré bojovali o postup do finále boli aj Minnesota Vikings, reklama je venovaná vikingom, ktorí na novom Rame cestujú na Super Bowl.