SME
reklama

Ženeva: Nový Hyundai Santa Fe sa zamkne, aby vás iné auto nezrazilo

S novým Santa Fe do premávky nevystúpite ani nevycúvate.

(Zdroj: Michael Kasarda)

Článok sme aktualizovali o nové informácie a fotografie priamo z Autosalónu v Ženeve.

ŽENEVA. Hyundai do sveta vypustil svoje najväčšie SUV, nové Santa Fe.

Veľké SUV dostalo vo svojej štvrtej generácii výrazne odvážnejší dizajn podobný modelu Kona. Maska pôsobí oveľa elegantnejšie, no vďaka deleným svetlám po stranách masky podobu s menším súrodencom nezaprie.

Oproti svojmu predchodcovi ponúkne posádke viac priestoru vďaka dĺžke 4 770 milimetrov (+ 70 mm) a šírke 1 890 mm (+ 10 mm). Spolu s týmito rozmermi narástol aj rázvor, priestor navyše by mali pocítiť najmä pasažieri na zadných sedadlách.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ochráni nepozornú posádku

V interiéri sa žiadne veľké prekvapenia nekonajú. Usporiadaním pripomína i30, pôsobí však prémiovejšie. Dotykový displej multimediálneho systému sa presunul vyššie na palubnú dosku, analógové prístroje pred vodičom nahradil digitálny displej.

Tie najpodstatnejšie technologické novinky však na snímkach nevidno. Už v základnej výbave Santa Fe dostane autonómne núdzové brzdenie a systém udržiavania v jazdnom pruhu.

Prečítajte si tiež: Ženevský autosalón sa blíži, pozrite si prvé ohlásené premiéry Čítajte 

Vôbec po prvý raz sa v automobile Hyundai objaví systém RCTA (Rear Cross-Traffic Alert). Ten pri cúvaní sleduje okolie zadnej časti auta a ak zaznamená blížiaci sa objekt, napríklad prichádzajúce auto pri opúšťaní parkovacieho boxu, vodiča upozorní alebo zastaví vozidlo.

Druhou novinkou je takzvaný Safety Exit Assist systém, ktorý vás podobne upozorní na prichádzajúce vozidlo pri otváraní dverí, prípadne dvere zablokuje, aby predišiel nehode.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zaujímavý je tiež systém Rear Occupant Alert, ktorý sleduje prítomnosť pasažierov na zadnom sedadle a dokáže predísť napríklad neúmyselnému zamknutiu dieťaťa vo vozidle.

V kufri dve sedadlá, pod kapotou dva diesely

V Európe bude Santa Fe k dispozícii s trojicou motorov - naftovým dvojlitrom (150 alebo 182 koní), naftovým štvorvalcom 2,2 (197 koní) alebo benzínovým štvorvalcom 2,4 s výkonom 185 koní. Menší naftový motor môže byť skombinovaný so šesťstupňovou manuálnou alebo osemstupňovou automatickou prevodovkou, pre väčšie motory je určený len automat. Samozrejmosťou je pohon všetkých kolies.

Automobilka pripúšťa, že v budúcnosti bude mať Santa Fe aj plug-in hybridný pohon.

Mimochodom, podľa fotiek zverejnených zastúpením značky Hyundai v USA bude mať Santa Fe pár "núdzových" sedadiel v treťom rade. Súčasný sedemmiestny model Grand Santa Fe by mal ešte chvíľu ostať v predaji, neskôr ho nahradí veľké osemmiestne SUV.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. Na zdraví záleží
  2. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  3. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  4. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  5. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  7. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  8. Slováci hlasujú online za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 147
  2. Každý piaty zomrie 8 841
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 774
  4. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 8 252
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 798
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 730
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 508
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 2 906
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Milan Srnka: Prezidentské voľby: Pellegrini môže dopadnúť ako Fico
  2. Tupou Ceruzou: RTVS
  3. Richard Sulík: Pár slov ku koncesionárskym poplatkom tak, aby pochopila aj pani Čengel Solčanská
  4. Pavel Macko: Kandidát Pellegrini zaujal tvrdý protislovenský postoj
  5. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 5/11
  6. Jozef Sitko: Pellegrini verzus Kováč (3.)
  7. Slavomír Dzuričko: Vyskúšal som si Apple Vision Pro! Šialený headset za 4 tisíc dolárov
  8. Jozef Stasík: Ivana Korčoka podporujú len promedvedie strany. Môže nato doplatiť
  1. Elena Antalová: Vídala som iného Danka s ochrankou 25 192
  2. Peter Kysela: BUM. A je to tu. 22 449
  3. Ivan Čáni: Tomáško od Tarabov, aj ja som bol „bezdomovcom zasypaným exekúciami“ ako riaditeľ RTVS. 20 701
  4. INEKO: Ambulantní lekári zarábali v roku 2022 v priemere 4 836 eur – najviac pediatri, gynekológovia a všeobecní pre dospelých, najmenej kožní a internisti 16 651
  5. Marek Mačuha: Problém zvaný Tipos 13 768
  6. Ján Šeďo: V roku 1982 som sa stretol s mechom udretým, on stále žije ? 11 146
  7. Martin Sukupčák: Ako SPP distribúcia okráda občanov 9 094
  8. Ján Šeďo: Súhlasím s Tarabom, problémy začínajú, jeden už nakupuje v L. Mikuláši. 8 709
  1. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  2. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 75. - V roku 1913 objavil Boris Vilkitský posledné súostrovie na Zemi - Severnú Zem
  4. Post Bellum SK: Pri vysídľovaní na nich v Budapešti kričali: vlastizradcovia!
  5. Yevhen Hessen: Založenie kryptomenovej spoločnosti: kľúčové kroky a úvahy
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 74. - Podmorská expedícia Huberta Wilkinsa na severný pól - 1931
  7. Yevhen Hessen: Zákulisie vydávania: požiadavky a postup
  8. Monika Nagyova: Muži s kyticami, kde že ste?
SkryťZatvoriť reklamu