SME
Sobota, 21. september, 2019 | Meniny má Matúš

Volkswagen T-Roc je výberom toho najlepšieho z Golfu a Tiguanu. Okrem ceny (test)

Nové SUV nebolo šité horúcou ihlou a ide o zaujímavú ponuku terénneho Golfu.

(Zdroj: Peter Kálmán)
Volkswagen T-ROC - prehľad základných parametrov
Cena (Eur)16 840 - 26 560
Spotreba výrobca / v teste (l)5,3 / 6,8
Veľkosť kufra (l)445
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 590; 4 234; 1 819 (bez zrkadiel); 1573

Minulý rok bol mimoriadne úrodný na príchod nových SUV na trh. Vlak chce stihnúť aj Volkswagen a tak do boja o zákazníkov vyslal nový model T-Roc.

Síce trochu oneskorene, ale nemecký koncern nenecháva nič na náhodu a riadi sa pravidlom pomaly, ale isto. Čo robí ďalšie SUV na trhu výnimočným a v čom ho naopak poráža konkurencia?

Článok pokračuje pod video reklamou

Zámer Volkswagenu predstaviť štýlový crossover s nízkou strechou sa prvýkrát zhmotnil v podobe rovnomennej štúdie na ženevskom autosalóne v roku 2014, potom ostalo ticho.

Vývoj nového modelu sa nedá spraviť lusknutím prsta, ale takmer štyri roky do príchodu sériového modelu znamená, že medzitým prišla na trh pomerne silná konkurencia. Iba za posledný polrok na trhu pribudol napríklad Hyundai Kona, Mitsubishi Eclipse Cross a v novej generácii sa predstavila aj Dacia Duster.

Medzi dvoma triedami

T-Roc s dĺžkou 4234 milimetrov je rozmerovo podobný Volkswagenu Golf, teda typickému zástupcovi kompaktnej triedy áut. Zároveň je dynamickejšie strihnutým ekvivalentom Seatu Ateca a Škody Karoq, s ktorými zdieľa podvozkovú platformu MQB. Môže mať tak pohon všetkých kolies, ale na podvozku s rázvorom kolies kratším o 40 milimetrov aj celkovou dĺžkou o 129 mm.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C58E7 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C58E7 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Autá Volkswagen


Hlavné správy zo Sme.sk

Predstavte si Mečiara ako prezidenta a Fica ako premiéra. Také peklo máme v Česku (rozhovor)

Oslabený Babiš Zemanovi vyhovuje, hovorí novinár Jaroslav Kmenta.

Jaroslav Kmenta.
KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Zeman prekračuje ďalšiu červenú čiaru

Český prezident sa správa ako Mečiar pri amnestiách.

Komentátor SME Peter Schutz.
Ladislav Tichý.
Peter Sagan (v popredí) na ilustračnej fotografii.

Neprehliadnite tiež

Citroen 2CV Sahara

Slovenský pretekár Maťo Homola je novým ambasádorom OMV

Mladý pretekár sa stal novým ambasádorom OMV.

Maťo Homola

V centre Berlína vznikla testovacia trasa pre automatizované vozidlá

K testovacej trase patria aj dva kruhové objazdy, ktoré sú považované za kritické nehodové úseky.

Technológia pokročila, no stále je potrebný dozor človeka.
BMW X2 M35i