SME
reklama

Autosalón Ženeva: Peugeot ukázal 508, novú vlajkovú loď

Novinka dostala športovo strihnutý interiér a bezrámové okná.

ŽENEVA. Vo svete, kde čoraz viac automobiliek ponúka ako svoju vlajkovú loď či najluxusnejší model veľké SUV, ide Peugeot svojou cestou. Veľmi sympatickým a exkluzívne pôsobiacim modelom 508.

Novú generáciu modelu 508 predstavil Peugeot na prebiehajúcom autosalóne v Ženeve. Starší, klasický manažérsky sedan sa zmenil na nízke a štýlové, športovo a luxusne pôsobiace auto.

508 už nie je sedan ale "päťdverové kupé" či liftback, kedy sa s vekom kufra dvíha aj zadné sklo. To odhaľuje 485-litrový kufor, o niečo väčší ako mal predchodca.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Riešenie zadnej časti nás mimoriadne oslovilo hlavne zvonka. Čiernym pásom prepojené zadné svetlá s 3D LED grafikou auto opticky znižujú a tlačia k zemi, takže auto pôsobí ešte nižšie, než v skutočnosti je.

Predku dominujú výrazné vodorovné pásy denného svietenia a Zaujímavým detailom je netradične umiestnené označenie modelu 508 na kapote. Odkazuje tak na Peugeot 504, svojho predchodcu spred päťdesiatich rokov.

Volant je nízko, i-Cockpit nad ním

Interiér 508 sa podobá na tie, ktoré poznáme z SUV 3008 a 5008. Koncepcia s malým, nízko uchyteným volantom však pasuje do nízkeho auta lepšie, ako do veľkých SUV. Vodič sa ponad volant pozerá na veľký displej namiesto budíkov - Peugeot túto koncepciu interiéru označuje ako i-Cockpit.

Vodič v aute sedí príjemne nízko, chválime športové sedačky verzie GT, v ktorej sme sedeli. Pasažieri sú zo všetkých strán obklopení vysokou palubnou doskou a vysokou líniou okien. Vodiča a spolujazdca oddeľuje mohutný stredový tunel, na ktorom je vysoko umiestnená radiaca páka, ktorá pripomína páku z lietadla.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Manuál len pre najmenší motor

Na začiatok budú v ponuke dva benzínové a tri naftové motory. Základom je naftová 1,5 BlueHDi s výkonom 130 koní, ako jediná dostupná s šesťstupňovým manuálom. Všetky ostatné pohonné jednotky dostanú automatickú prevodovku. Ponuku naftových motorov dopĺňajú dvojlitre BlueHDi s výkonom 160 alebo 180 koní.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Oba benzínové motory PureTech majú objem 1,6 litra. Slabší dodáva 180 koní, rovnako ako najsilnejší diesel. Vrcholom ponuky je verzia GT, pre ktorú je vyhradený výkon 225 koní.

Prvé kusy by sa mali k novým majiteľom dostať v septembri tohto roka. Uvádzacia verzia "First Edition" by mala stáť okolo 50-tisíc eur, lacnejšie verzie Allure a GT prídu na trh neskôr.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. Na zdraví záleží
  2. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  3. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  4. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  5. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  7. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  8. Slováci hlasujú online za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 155
  2. Každý piaty zomrie 8 906
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 775
  4. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 7 808
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 801
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 733
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 509
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 2 853
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Peter Kysela: Kam zmizli MODRÍ?
  2. Juraj Paškuliak: Zmysluplný život
  3. Marcel Rebro: Naozaj krátka úvaha o demokracii
  4. Zdenek Ručka: Ako zdravotne postihnutého klienta Domova sociálnych služieb pripraviť o finančné prostriedky. Časť ôsma „Oslík potras sa!“ tretie pokračovanie.
  5. Milan Srnka: Prezidentské voľby: Pellegrini môže dopadnúť ako Fico
  6. Tupou Ceruzou: RTVS
  7. Richard Sulík: Pár slov ku koncesionárskym poplatkom tak, aby pochopila aj pani Čengel Solčanská
  8. Pavel Macko: Kandidát Pellegrini zaujal tvrdý protislovenský postoj
  1. Elena Antalová: Vídala som iného Danka s ochrankou 25 207
  2. Peter Kysela: BUM. A je to tu. 22 188
  3. Ivan Čáni: Tomáško od Tarabov, aj ja som bol „bezdomovcom zasypaným exekúciami“ ako riaditeľ RTVS. 20 713
  4. INEKO: Ambulantní lekári zarábali v roku 2022 v priemere 4 836 eur – najviac pediatri, gynekológovia a všeobecní pre dospelých, najmenej kožní a internisti 16 660
  5. Marek Mačuha: Problém zvaný Tipos 13 770
  6. Ján Šeďo: V roku 1982 som sa stretol s mechom udretým, on stále žije ? 11 155
  7. Ján Šeďo: Súhlasím s Tarabom, problémy začínajú, jeden už nakupuje v L. Mikuláši. 9 170
  8. Martin Sukupčák: Ako SPP distribúcia okráda občanov 8 539
  1. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  2. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 75. - V roku 1913 objavil Boris Vilkitský posledné súostrovie na Zemi - Severnú Zem
  4. Post Bellum SK: Pri vysídľovaní na nich v Budapešti kričali: vlastizradcovia!
  5. Yevhen Hessen: Založenie kryptomenovej spoločnosti: kľúčové kroky a úvahy
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 74. - Podmorská expedícia Huberta Wilkinsa na severný pól - 1931
  7. Yevhen Hessen: Zákulisie vydávania: požiadavky a postup
  8. Monika Nagyova: Muži s kyticami, kde že ste?
SkryťZatvoriť reklamu