WASHINGTON. Nábeh výroby Tesly 3 je pomalší, než sa očakávalo. Pôvodne šéf amerických elektromobilov Elon Musk hovoril o 5000 kusov týždenne, napriek záujmu sa v druhej polovici minulého roka predalo iba 1770 kusov, hoci treba dodať, že modely S a X sa predávali lepšie ako kedykoľvek predtým.
Je preto logické, že prví majitelia Modelu 3 neskrývajú nadšenie a natáčajú so svojim novým autom rôzne videá. Patrí medzi nich aj Miles Branman - americký automobilový novinár a podnikateľ, ktorý má s kolegom Julienom Melnickom Youtube kanál MilesPerHr.
V uplynulých dňoch médiá zaujalo ich video, v ktorom sa rozhodli batériu novej Tesly úplne vyšťaviť a boli zvedaví, či sa ešte dostanú k najbližšej nabíjačke alebo ich auto nechá v štichu. Na ich prekvapenie nenechalo.
Batéria je vybitá, čo teraz?
Batéria Tesly 3 by mala v ideálnych podmienkach vydržať na jedno nabitie takmer 500 kilometrov, čo je síce slušná hodnota, ale čo ak auto zabudnete priebežne nabíjať?
Keď sa dvojica, ktorá neskrývala nadšenie z novej Tesly, začala obzerať po najbližšej nabíjacej stanici, dojazd bol 16 kilometrov. Auto síce v navigácii našlo v blízkosti nabíjaciu stanicu, lenže zároveň signalizovalo, že všetky stojany sú obsadené.
Ďalší nabíjací bod bol už za hranicou dojazdu a hoci batéria ukazovala nulu, Tesla prešla ešte 4,5 kilometra. Auto ďalej fungovalo v núdzovom režime, ale dvojica už nechcela viac riskovať. Ani smartfón sa predsa neodporúča úplne vybíjať. Tesla však na krízovú situáciu myslela a rezerva údajne slúži aj ako zdroj pri skracujúcej sa životnosti batérie.
Auto na diaľkové ovládanie
Tesla bola natoľko vybitá, že už na displeji nemala batéria zelenú ani červenú farbu - bola jednoducho čierna. Vyskočilo aj upozornenie o vypnutom núdzovom brzdení, dočasne odišli aj ďalšie funkcie.
V závere videa je už auto na nabíjačke, ale na obnovenie všetkých funkcií ešte potrebuje čas. Majiteľ preto telefonuje do technickej podpory Tesly, odkiaľ mu cez aplikáciu vedia na diaľku otvoriť napríklad kufor alebo s autom zatrúbiť. Opäť sa tak potvrdilo, že v Tesle pri vývoji mysleli na všetko.