SME
reklama

BMW X3 má konečne vlastnú identitu (test)

Za mohutnou maskou sa tentokrát skrýva oveľa viac ako len menšia X5, veľké SUV prekoná aj technológiami.

(Zdroj: Michael Kasarda)
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
BMW X3 - prehľad základných parametrov
Cena (eur)46 150 - 75 885
Spotreba výrobca / test (l)5,4 / 7,8
Veľkosť kufra550
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 864; 4 708; 1 891; 1 676

Prvé luxusné SUV začali schádzať z liniek bavorskej automobilky koncom roka 1999. Prvým modelom línie BMW X sa stal najväčší model X5, ktorý si vypožičal množstvo patentov od Range Roveru.

Narozdiel od Range Roveru bolo BMW od začiatku prezentované ako auto určené na cesty. V roku 2003 sa k nemu pridal druhý model X, konkrétne menšia X3.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tá od začiatku žila tak trocha v tieni väčšieho modelu. Vždy bola vnímaná tak trocha ako tá menšia a lacnejšia alternatíva pre tých, ktorí si nemohli alebo nechceli dovoliť kúpiť X5.

Po pätnástich rokoch prichádza toto SUV už vo svojej tretej generácii a zatiaľ to vyzerá tak, že sa mu konečne podarilo konečne zbaviť nálepky lacnejšej X5.

Menšie neznamená malé

Nie len, že sa dostala z tieňa X5, v niektorých ohľadoch ju aj prerástla. To platí aj v prípade samotných rozmerov, minimálne v porovnaní s prvou generáciou súrodenca.

Medzigeneračne nová X3 narástla v každom smere s výnimkou výšky. Rovnako narástla aj oproti prvej X5, s dĺžkou vyše 4,7 metra prekonáva prvú generáciu o viac ako štyri centimetre.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
Prečítajte si tiež: BMW predstavilo novú X3, dostala obrovskú masku chladiča Čítajte 

Kým tento nárast nie je okamžite zjavný, skutočne neprehliadnuteľné sú masívne mriežky, najmä na prvých fotografiách nového modelu nás tak trochu vystrašili. Naživo však vôbec nepôsobia tak neproporčne ako na fotografiách. Kým zo začiatku sme iba nechápavo krútili hlavami, teraz už rozhodnutiu dizajnérov rozumieme.

Celá predná časť pôsobí oveľa agresívnejšie, môžu za to čiastočne aj nové horizontálne LED hmlovky. Premiestnili sa k otvorom v nárazníku a eliminovali tak veľkú prázdnu plochu, ktorá obklopovala hmlové svetlá u predchodcu.

Napriek mohutným rozmerom pôsobí profil X3 príjemne atletickým dojmom. Línia strechy klesla o 37 milimetrov a pokračuje ďalej nad zadné okno, kde je zakončená výrazným spojlerom.

Nárast rozmerov je zreteľný tiež v interiéri, kde sa prejavil najmä rázvor zväčšený na 2 864 milimetrov. Napriek menším rozmerom kabína pôsobí dokonca o niečo priestrannejším dojmom ako v X5 a to dokonca aj bez presklenej strechy.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C5A6E na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu