VW predstavil nový Touareg z Bratislavy. Poznáme jeho cenu

Je v ňom ovládanie, aké nemá Audi, Mercedes ani BMW.

(Zdroj: Volkswagen)

PEKING, BRATISLAVA. Odchádzajúca generácia Volkswagenu Touareg sa v Bratislave vyrábala celých osem rokov, čo je na pomery auta dlhý čas. Závod v Devínskej Novej Vsi produkuje Touaregy od roku 2002 ako jediný pre celý svet, z prvých dvoch generácií vyrobil dohromady takmer milión kusov.

Automobilka tento týždeň na autosalóne v Pekingu predstavila tretiu generáciu veľkého SUV. Za miesto premiéry si výrobca zvolil krajinu, kde očakáva po novinke najväčší dopyt.

Mali sme možnosť sa s novinkou už osobne zoznámiť. Má úplne nový systém ovládania a ponúka veľa technológií, ktoré boli doteraz vyhradené len pre prémiové značky.

Volkswagen zobral techniku iných koncernových SUV a zabalil ju do mimoriadne atraktívneho kabáta. Oslovilo nás, že po rokoch bezpečného stagnovania spravil Volkswagen s Touaregom výrazný skok vpred.

Nové linky nezakryjú kilá navyše

Článok pokračuje pod video reklamou

Mohli by sme povedať, že na dizajne veľkého SUV sa už prakticky nedá vymyslieť nič nové, vždy pôjde o opachu pripomínajúcu škatuľu či autobus, s obrovskou prednou maskou a svetlami a s veľkými kolesami. Volkswagen nás však s novým Touaregom dokázal príjemne prekvapiť.

Na perfektne nasvietených vystavených kusoch vynikalo naozaj veľké množstvo kriviek, ktoré vytvárajú hru svetla a tieňa.

Páči sa nám linka prechádzajúca z kapoty ponad hornú hranu bočných okien, pekne tvarovaná je aj spodná polovica auta. Lemy blatníkov môžu byť z nelakovaného plastu alebo - v prípade verzie R-Line na fotkách - nalakované vo farbe karosérie.

Najvýraznejšia bočná linka sa nad zadnými blatníkmi akoby napínala - podľa Volkswagenu to má zrejme naznačovať svaly, nám to skôr pripomínalo začínajúcu obezitu.

Pri pohľade spredu pochopiteľne najviac zaujme maska chladiča, do ktorej sa dizajnérom celkom podarilo schovať rôzne senzory a kamery. Úplne im však úplne nevyšlo prepojenie masky s prednými svetlami tak, ako napríklad pri Arteone, na Touaregu je v tom mieste rušivý zlom.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5A44 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5A44 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  2. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  3. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  4. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  5. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  6. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  7. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  8. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  9. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  10. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  1. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  2. Brieždenie pod lomenicou
  3. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  4. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  5. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  6. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  7. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  8. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  9. Equal treatment is a must for successful companies of the future
  10. Aj v Poluse chránime vaše srdcia
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 884
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 207
  3. Najužitočnejšia appka 9 836
  4. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 9 813
  5. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 5 589
  6. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 510
  7. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 4 937
  8. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 824
  9. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 284
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 850

Téma: Volkswagen Touareg


Článok je zaradený aj do ďalších tém SUV, Autá Volkswagen

Hlavné správy zo Sme.sk

PÍŠE IVAN MIKLOŠ

Nepobúrila vás Serenina karikatúra? Asi ste normálni

Politická korektnosť je ohrozením slobody.

Dnes Píše Matúš Ritomský

Keď Ivan Mikloš stráca cit pre mieru

Naozaj nás Čaputová a Štefunko ohrozujú rovnako ako Kotleba?

KOŠICE KORZÁR

Rómky zlákali do Británie. Nútili ich k prostitúcii a predávali Pakistancom

Kšefty s nevestami vynášali aj 3000 eur.

BLOG CAFÉ EURÓPA

Zhoda v Únii sa pri kontroverzných témach hľadá ťažko. Zmení sa hlasovanie?

Hľadanie úplnej zhody je často zdĺhavé.

Neprehliadnite tiež

Peugeot rozšíri ponuku o hybridné modely, dostanú aj pohon všetkých kolies

Najprv vznikne plug-in hybrid z Peugeotu 3008 a 508.

Test: Zabudnite na A8, Q8 je nová vlajková loď Audi

Je najlepšie preto, že je najnovšie.

Legendárna Niva bude možno opäť patriť Lade

Automobilka sa postupne sťahuje z ruského trhu.