DETROIT, BRATISLAVA. Motory s turbami nahrádzajú veľkoobjemové atmosférické, namiesto kovov sa používajú plasty, elektroniky na palube pribúda. Výrobcovia zvyšujú výkon, znižujú spotrebu a zlepšujú bezpečnosť svojich áut na úkor spoľahlivosti a výdrže.
Aj keď mnohí zákazníci považujú dnešné autá za krehkejšie v porovnaní so staršími modelmi, na trhu je stále dosť modelov, ktoré by mohli vydržať vysoký nájazd len s bežnou údržbou. K vysokej spoľahlivosti ich predurčuje dlhoročná reputácia výrobcu či modelového radu.
Spotrebiteľská organizácia Consumer Reports zverejnila výsledky prieskumu poruchovosti áut s nájazdom vyše 200-tisíc míľ (približne 320-tisíc kilometrov) za posledných 12 mesiacov. Súčasné generácie desiatich najmenej poruchových jazdených áut majú podľa Consumer Reports najvyššiu pravedpodobnosť, že môžu bez väčších problémov prekonať túto hranicu.
V rebríčku je šesť áut alebo SUV od Toyoty, tri od Hondy, a jeden pickup od Fordu.
Organizácia Consumer Reports pôsobí v USA, preto z desiatky vybraných modelov niekoľko dostupných len na severoamerickom trhu. Viaceré z nich sú však v predaji aj na Slovensku - a Honda či Toyota zas v Európe ponúkajú aj iné, rokmi overené modely.