Vytvoriť novú automobilku v čase silnej konkurencie nie je vôbec jednoduché, no ešte ťažšie je zmeniť pohľad verejnosti na dobre zabehnutú značku. BMW sa pred siedmimi rokmi rozhodlo odštartovať popri športovo ladenej divízii M aj novú značku zameranú na elektrické autá a odlišné vnímanie metskej mobility - Projekt i.
O ambíciách elektrických BMW sme sa na ženevskom autosalóne zhovárali so šéfdizajnérom modelových radov i a M, Domagojom Dukecom.
Značka BMW radu i je na trhu už niekoľko rokov, stihla priniesť mestský elektromobil i3 a neskôr aj športový plug-in hybrid i8. Ako sa na tieto autá pozeráte s odstupom času?
Myslím si, že aj samotní majitelia BMW občas vnímajú rad i kriticky, čo však bol v konečnom dôsledku zámer, ktorý nám pomohol. Keď sme tvorili značku i, museli sme jasne definovať jej budúcnosť, ale aj dôveru zo strany zákazníkov, aby sme obhájili status prémiovej značky. BMW bolo vždy vnímané ako značka vyrábajúca športovo ladené autá s veľkým motorom.