INGOLSTADT. História automobiliek sa často v rôznych bodoch navzájom pretína. Nasledujúci príbeh nie je príliš známy a odohral sa pred šesťdesiatimi rokmi.
Viaže sa k modernej histórii automobilky Audi a jej neľahkej ceste na výslnie. Za pomoc v začiatkoch môže celkom prekvapivo vďačiť jednému z najväčších rivalov - Mercedesu.
Pre pochopenie súvislostí sa musíme preniesť do roku 1958, keď nemecká automobilka Auto Union zažívala ťažké časy. Pôvodne jeden z najsilnejších automobilových koncernov v Nemecku prišiel po druhej svetovej vojne o všetky svoje továrne v Sasku, ktoré pripadli Sovietskemu zväzu.
Auto Unionu sa vo výrazne okresanej podobe podarilo prežiť a s výrobou pokračoval už v západonemeckom Düsseldorfe.
Z jeho pýchy, štyroch značiek - Audi, DKW, Horch a Wanderer, ktoré dodnes pripomínajú štyri prepojené kruhy, už ostalo iba torzo. Výroba si musela vystačiť s dvojtaktnými modelmi DKW 3=6 a Auto Union 1000. Tie boli dobré v povojnových rokoch, ale zlepšenie ekonomickej situácie začalo neskôr zdvíhať nároky na autá a o výrobky Auto Union rýchlo klesal záujem.
Krátkodobá spolupráca s dlhoročným efektom
Lenže Friedrich Flick, hlavný akcionár koncernu Daimler-Benz, videl v umierajúcom Auto Unione potenciál, a tak presadil jeho postupné odkúpenie, ktoré sa začalo práve v roku 1958.
Flickovo rozhodnutie získať túto značku bolo pochopiteľné, pretože pre Mercedes dlhé roky predstavovala silnú konkurenciu nielen vo výrobe áut, ale aj v motoršporte.