SME
Sobota, 20. apríl , 2019

Aká je ponuka veľkých SUV do 30-tisíc? Japoncov valcuje Francúz

Väčšina japonských značiek už neponúka naftový motor.

Peugeot 5008Peugeot 5008(Zdroj: Peugeot)

Minulý rok pokračovala popularita veľkých SUV na európskom trhu, čo sa odrazilo na rastúcom predaji. Zatiaľ čo v roku 2017 to bolo cez 347-tisíc predaných áut, v roku 2018 už vyše 360-tisíc.

Ide tak o jeden z najrýchlejšie rastúcich segmentov z mainstreamových áut na európskom trhu.

Treba však dodať, že napriek tomu nemôžu konkurovať malým, ani kompaktným SUV, kde sa predaje v uplynulom roku pohybovali v miliónoch.

Raketový nárast zaznamenal najmä Peugeot 5008, ktorý sa začal predávať iba v roku 2017 a už sa vyšplhal na lídra segmentu. Dobre sa darilo aj Škode Kodiaq a stala sa tretím najpredávanejším veľkým SUV.

Táto dvojica v krátkom čase začala valcovať japonské duo v podobe Toyoty RAV4 a Nissanu X-Trail, ktoré patrilo k dlhodobo najpredávanejším z veľkých SUV.

Článok pokračuje pod video reklamou

Zároveň sa ukazuje, že zákazníci sú v tomto segmente stále citliví na cenu a neváhajú siahnuť aj po malých motoroch, čo napríklad znevýhodňuje podarený Renault Koleos bez ponuky downsizingových motorov, či tretieho radu sedadiel.

Ponúkame ucelený prehľad veľkých SUV s cenou do 30-tisíc eur. Modely sú zoradené od najpredávanejších v Európe.

Peugeot 5008

Peugeot 5008 je ukážkovým príkladom, ako sa rodinné MPV menia na SUV. Väčší súrodenec Peugeotu 3008 sa na európskom trhu najlepšie predával a predbehol tak lídra Toyotu RAV4. Má futuristicky poňatú prístrojovú dosku so štítom i-Cockpit a v ponuke aj sedemmiestnu verziu.

Ponuka motorov začína pri malom 130-koňovom trojvalci 1,2 PureTech a končí pri dvojlitrovom 180-koňovom dieseli BlueHDI pre športovú verziu GT. Najnovšie do ponuky pribudla aj 130-koňová novinka 1,5 BlueHDI. Vďaka rovnej streche je dostatok miesta aj v treťom rade sedadiel.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5B2N na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5B2N na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  2. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  3. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  4. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  5. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  6. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  7. Jozef Miloslav Hurban sa dostal do vesmíru
  8. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým?
  9. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori
  10. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča
  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  2. Bim Challenge 2019
  3. Čerpacie stanice OMV Slovensko budú otvorené aj počas sviatkov
  4. Z Fondu malých projektov je možné získať až 50-tisíc eur
  5. Grilovacia sezóna je zahájená!
  6. Moderné bývanie v Žiline v 30-tych rokoch 20. storočia
  7. Čerpačky OMV na Slovensku majú dvere otvorené aj počas sviatkov
  8. Funkce pro Slovensko: navigace na čísla popisná i bez ulic! Mio
  9. Projekt CEC spojil študentov ekonomických univerzít troch štátov
  10. Kúzlo pravidelného investovania
  1. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 19 033
  2. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 11 836
  3. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 8 964
  4. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 8 096
  5. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 6 821
  6. Idete stavať dom? Päť vecí, ktoré potrebujete vedieť 4 743
  7. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 4 681
  8. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou? 4 175
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 3 451
  10. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali 3 402

Téma: Nissan


Článok je zaradený aj do ďalších tém Škoda, Renault, Peugeot

Hlavné správy zo Sme.sk

Boris Kollár.
Matúš Sukeľ strieľa v zápase Rakúsko - Slovensko v príprave na MS v hokeji 2019.
AUTORSKÁ STRANA PETRA SCHUTZA

Lučanský je pokračovaním Gašpara (týždeň podľa Schutza)

Koalícia ďalej pracuje na únose Slovenska na východ.

Prezident policajného zboru generál Milan Lučanský a vpravo ministerka vnútra Denisa Saková.
Jozef Holomáň je prednostom Ústavu farmakológie, klinickej a experimentálnej farmakológie lekárskej fakulty Slovenskej zdravotníckej univerzity v Bratislave a vysokoškolský profesor v oblasti klinickej farmakológie. Budoval a presadzoval samostatné medicínske špecializované odbory hepatológie a klinickej farmakológie. Za svoju odbornú činnosť a ľudský prístup získal od pacientských organizácií ocenenie Môj lekár 2018.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Vitara 1,4 vs. 1,0 Boosterjet
Ilustračné foto.

Automobilka Karma si trúfa na Európu. S talianskym dizajnom

Pod kapotou je aj trojvalec na dobíjanie batérií.

Podcast Za volantom nebude niekoľko mesiacov vychádzať pravidelne

Témy sa budú ďalej objavovať v ostatných podcastoch

Podcast Za volantom, logo.

Nový Opel Corsa ukázal prvý detail. Čo vieme?

Technológiu bude zdielať s Peugeotom 208.

Skelet nového Opelu Corsa